Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i čist agregat sa 12 cilindara
Ferrari bez modela sa V12 motorom više neće biti Ferrari, pa u Maranellu ne odustaju od agregata koji su po mnogima već otpisani zbog potrošnje i emisije CO2. Američki zavod za patente juče je objavio da je Ferrari još u aprilu ove godine podneo zahtev za patent V12 motora, koji kombinuje dve metode sagorevanja u jednom agregatu.
Jedno rešenje predviđa ubrizgavanje male količine goriva u cilindar trenutak pre nego što svećica treba da baci varnicu. Ferrari tvrdi da je prednost ovog sistema da ubrzava ulazak vazduha u komoru za sagorevanje i stvara topliju smešu vazduha i benzina. Zbog toga se katalitički sistem brže zagreva pri startovanju motora, i značajno se smanjuje emisija CO2 u ovoj kritičnoj i „prljavoj“ fazi rada motora.
Ferrarijev patent predviđa i predkomoru koja se nalazi tačno iznad komore za sagorevanje (slično rešenje kakvo su koristili dizeli dizeli sa indirektnim ubrizgavanjem), sa sopstvenom svećicom. Ovakav motor sa dve svećice toko normalne vožnje pali manju količnu smeše benzina i vazduha u pretkomori, i dolazi do brzog sagorevanja bez opasnosti od detonantnog paljenja. Svećica u glavnoj komori za sagorevanje radi pri startovanju motora i režimu rada rada sa malim opterećenjima. Da li će se neko od ovih rešenja naći u budućim motorima videćemo, ali očigledno, Ferrari traži načina da zadovolji kupce koji žele veliki agregat sa 12 cilindara, ali i sve oštrije ekološke norme.
Show Comments