fbpx

Bloodhound LSR se priprema za novi rekord

Nakon brojnih problema, bankrota i odustajanja, tim oko Bloodhound LSR projekta je na punom forsažu – bukvalno

Foto: Charlie Sperringc

Čovek će ipak pokušati da dostigne brzinu od 1.6 Maha na zemlji. Tačnije, to će biti Andy Green, pilot lovca u RAF-u, koji drži i aktuelni brzinski rekod na zemlji. Projekat Bloodhound LSR doživeo je i preživeo velike probleme, pre svega finansijske, ali su pojavili investitori spremni da podrža pokušaj postavljanje novog brzinskog rekorda.
Rezultat je da se ceo tim već 10 dana nalazi u pustinji Kalahari u Africi, gde testira Bloodhound, automobil koji bi uz pomoć kombinacije mlaznog i raketnog motora trebao dostići novi rekord. Za sada, u programu testova Bloodhound je dostigao brzinu od 537 km/h, a mlazni motor EJ200, kakav koristi lovac Eurofighter Typhoon, radio je 12 sekundi na punom forsažu.

Foto: Charlie Sperringc

Dostizanje novog brzinskog rekorda daleko je od jednostavnog, pa se tim suočio sa očekivanim, ali i neočekivanim problemima. Za početak, mlazni motor nije želo da startuje. Naime, nakon testova još 2017. EJ200 je vraćen u RollsRoyce gde je konzerviran i čekao je svoju novu priliku. Međutim, upravo tečnost sa voskom protiv korozije i okcidacije unutrašnjosti dragocenog turbofenskog motora stvarala je probleme sa dovodom goriva. Inženjeri su uspeli da lociraju i otklone problem, ali se pojavo novi. Naime eksterni kompresor koji služi za startovanje nije uspevao da postigne dovoljan broj obrtaja motora kako bi se startovanje obavilo u okviru normalne procedure od 60 sekundi. U pomoć je pozvana majka priroda. Bloodhound je okrenut u pravcu vetra koji je pomogao da se brže dostigne predviđeni broj obrtaja za startovanje, koje je dodatno otežano i zbog činjenice da se pustinja nalazi na 600 metara nadmorske visine, što je povoljno za postizanje rekorda, ali ne i startovanje mlaznjaka.

Land Speed Record

Za sada deluje da su svi “gremlini” smireni, motor je testiran 12 sekundi na punom potisku sa dogrevnom komorom (forsažom), a prema programu malo po malo povećavaju se brzine koje vozilo dostiže, testiraju sistemi, upravljivost i sistem za zaustavljanje koji je kombinacija vazdušnih kočnica, padobrana i disk kočnica. Timu Bloodhound LSR dosta problema stvara gotovo svakodnevni bočni vetar na stazi u pustinji. Za stazu na kojoj će biti pokušaj postavljanje rekorda, koja je kombinacija peska i zemlje zaduženo je 317 radnika, koje finansira lokalna vlada, a aluminijumski točkovi Bloodhounda u podlozi ostavljaju trag dubok oko 50 mm, kao što je i očekivano.
Pored same jurnjave za brzinskim rekordom na suvom, Bloodhound LSR projekat je značajno proširen na edukativni deo, pa učenici i studenti mašinstva, elektronike, tehnologije, aerodinamike, i ostalih komplementarnih nauka aktivno učestvuju u programi, a iz programa dobijaju vredne podatke i sakupljaju velika iskustva kroz izazov velikih brzina na kopnu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sixt izbacuje Tesle iz flote za rentiranje

Sixt izbacuje Tesle iz flote za rentiranje zbog velikog pada preostale vrednosti koju će ...

Izabrani najbolji automobili u Srbiji za 2018. godinu

Novinarski žiri izabrao je najbolje automobile u Srbiji za 2018. godinu   Nakon tri ...

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje…

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje budući mali, električni SUV koji će se pojaviti 2025. ...

Audi predstavio novi S3, hatchback i limuzinu

Još u februaru su počele da pristižu informacije, a sada je i službeno – ...

Bolje ikad nego nikad: Predstavljen Audi Q8

Audi je danas u gradu Shenzhen, u Kini, na proslavi 30. godina uspešne strategije ...

Ferrari dopušta mogućnost da je koncept bolida pogrešan

Nakon lošeg rezultata na poslednjoj trci u Španiji, iz tima Ferrari se po prvi ...