Znalo se da je u razvoju, ali su bavarci uspeli da sačuvaju tajnu do kraja – novi bokser iz BMW-a ima 1802 cm³

Bila je gotovo javna tajna da BMW radi na novom bokser agregatu za svoje motocikle, ali su u Minhenu sve ostale detalje čuvali pod debelim pokrivačem. Sada više nema tajni, a BMW je saopštio detalje nove pogonske jedinice, a prepoznatljivim horizontalno postavljenim cilindrima, a koji se u osnovi po prvi put mogao videti u maju mesecu na R18 Conceptu.

BMW R18 u prodaju kreće tokom 2020. a njegov dvocilindarski bokser agregat ima 1802 cm³, prečnik i hod klipa su 107/100mm. Za razvod ventila zadužena su dva kolenasta vratila u bloku motora, a ova OHV postavka zapravo jako podseća na rešenje iz 1936 godine i agregat korišćen za BMW R5. Kako bi se umirio rad motora i eliminisale vibracije koje stvaraju dva velika klipa, kolenasto vratilo je dobilo i dodatni ležaj na svojoj sredini. Iako velike zapremine i mase od preko 120 kilograma sa menjačem i usisnom granom, agregat ima skromnih 91 KS i to pri niskih 5.750 o/min, maksimalni obrtni moment je velik – 157 Nm pri samo 3.000 o/min.
Show Comments