Da li će Tavaresova ljubav prema auto sportu spasiti Alfu, i učiniti ono što ni Marchionne ni Manley nisu uspeli?
Carlosa Tavaresa, prvog čoveka PSA Grupe, automobilski sve posmatra kao čudotvorca, koji je od smrti spasao prvo PSA, a u rekordnom vremenu Opel/Vauhxhall od hroničnih gubitaša pod GM-om, pretvorio u profitabilne marke. U svetlu aktuelnog spajanja PSA i FCA, ovog portugalskog menadžera velikog kalibra ponovo vide kao mesiju koji će spasiti FCA marke na izdisaju. Jedan gotovo privatni detalj iz života Tavarsa, mogao bi biti više nego važan za Alfa Romeo – Tavares pasionirano voli auto sport i amaterski se bavi trkanjem.
Pokojni šef FCA Sergio Marchionne, tri puta je pokušavao da Alfu vrati na staze stare slave i profitabilnosti bez uspeha. Njegovom nasledniku Mikeu Manleyu trebalo je 18 meseci da upravnom odboru saopšti da je ambiciozni plan za Alfa Romeo koji je postavio pre smrti Marchionne, neostvariv, i izneo revidirani plan koji je sa sedam, Alfu sveo na četiri nova modela do 2022., a koji čine novi Giulia i Stelvio, Tonale i još jedan novi kompaktni SUV. Oba nova SUV-a bi trebali biti i elektrifikovani.
A za dobrobit Alfe, ozbiljan zaokret treba učiniti što pre. Samo u septembru zabeležila je pad prodaje u Evropi od 42%, a u Americi za 27%. Prva dobra vest po Alfa Romeo stigla je prošlog meseca od Tavaresa, kojega svi vide kao prvog čoveka ujedinjenih PSA/FCA, koji je saopštio da neće biti gašenja marki. Međutim, to znači da će sa modelima koji već zastarevaju Alfa morati da preživi narednih dve do tri godine, najverovatnije sa još većim padovima prodaje. Sa druge strane, dok je bio drugi čovek Renaulta, Tavares je u život vratio marku Alpina, pa bi kao pasioniranom ljubitelju auto sporta i trkaču amateru, Alfa kao sportska marka mogla biti bliska srcu. Samo, pasija je pasija, a Tavares je tvrdokorni biznismen koji sigurno novac neće bacati u vetar zbog pasije, nego ulagati zbog profita. Iz te perspektive, veliko je pitanje kolika ulaganja će tražiti Alfa i u kom pravcu sa kolko modela će ići. Ako je to premijum segment, nemačka luksuzna trojka je sa desetinama modela i produkcijom od dva milona vozila prevelik zalogaj za Alfu sa tri ili četiri modela i 100.000 vozila godišnje. Pri tom, nije Alfa jedina koja se muči. DS, luksuzna marka Ctroena prodaje samo oko 50.000 vozila, Infiniti se povlači iz zapadne Evrope, Jaguar je mnogo očekivao, a manje dobio nego što se nadao u Kini.
Moža Tavaresova pasija ka sportskim vozilima bude ključna da Alfa konačno i ispuni ono što obeća nakon više od decenije podbačaja. Možda pod Tavaresom dobije još jednu priliku, i uspe da je iskoristi na pravi način.
Show Comments