Lancia je započela svoju renesansu danom dizajna na kojem je predstavljen novi logo i forma koja trenutno više liči na čamac
Lancia je započela svoju renesansu. Na Lancia danu dizajna svečano je predstavljen novi Lancia logo koji će pratiti nove modele. A legendarna marka će iz imati za razliku od trenutne situacije u kojoj se još uvek proizvodi ostareli model Ypsilon sa petora vrata na platformi Fiata 500. Prema desetogodišnjem planu koji je nedavno predstavio Stellantis, Lancia će imati tri modela – novi Ypsilon 2024. već godine, kao i reinkarnacije legendarnih imena Aurelia i Delta.
Kompanija čije oživljavanje se stvarno može definisati kao renesansa svoju budućnost vidi kroz progresivnu klasiku. Inspiraciju nalazi u klasičnoj arhitekturi ali nekada slavnim modelima kao što su Stratos i Delta. Na danu dizajna, iako se moglo očekivati, nije predstavljeno ništa što bi podsećalo na budući automobil, ali jeste nešto čije forme bi mogle naći primenu na budućim modelima pod imenom Lancia. Naime, Lancia Pu+Ra Design je naziv stila koji će kao održivi dizajn ova italijanska marka uobličiti u svoje automobile.
Lancia Pu+Ra Zero forma je koja trenutno više podseća na čamac ili svemirski brod nego na automobil, ali pažljivo razgledanje i transformacija ove forme u vozilo, podsetiće na zadnji deo legendarnog sportskog modela Stratos. Prednji deo je vrlo stilizovana i futuristička inkarnacija legendarnog Lancia grila hladnjaka. Isto tako, elektro pogon budućih Lancia će biti visoko na spisku, pa je jasno i da se vrhunska aerodinamika karoserije biti imperativ. Prema tome, možemo pustiti maštu na volju i Lancia Pu+Ra Zero formu posmatrati kao neki od pomenuta buduća tri modela, koji će se evidentno naći na platformama koje Stellantis koristi čirom svoje grupe.
Za dizajn enterijera koji CEO marke Lancia Luca Napolitano najavljuje da će više biti dnevna soba a ne kabina automobila, partner je nađen u industriji nameštaja. Čuvena italijanska kuća nameštaja Cassina biće zadužena za dizajn, a prvi rezultati biće vidljivi za nekih četri meseca na nedelji model u Milanu.
Prema za sada poznatom u zvanično najavljenom iz Stellantisa, novi Ypsilon će biti dug oko 4.0 metra, a imaće hibridne ili električne pogonske jedinice. Za 2026. godinu najavljen je potpuno električni crossover Aurelija, koj će dužnom od 4.6 metara biti relativno velik. Da li će ljubitelji nekadašnje legendarne Delte biti zadovoljni videćemo, ali ćemo morati i da sačekamo do 2028. godine, kada će stići 4.4 metara duga Delta i to isključivo sa elektro pogonom. Navodno, biće fantastično oblikovana, mišićava i geometrijskih linija, što stvano moglo da najavi reinkarnaciju u savremenom stilu nekadašnje legende.
Novi talas, koji se pre svega ogleda u činjenici da će od 2028. godine Stellantis prestati da prodaje modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Lancia će podržati kroz mrežu od 100 dilerskih kuća u 60 zemalja sveta, koji će biti zaduženi praktično samo za 50% prodaje vozila, dok će drugu polovnu činiti online prodaja automobila.
Show Comments