fbpx

Da li su točkovi od 23 cola maksimum?

U poslednjih 25-30 godina točkovi na automobilima drastično su porasli, i postavlja se pitanje gde je granica

Foto: Audi

Gde je granica veličine točkova? Devedesetih godina prošlog veka standardni točak je postao prečnika 15“, a od 18“ zastajao je dah i bili su rezervisani samo za najskuplja i najjača sportska vozila. Danas su „osamnaestice“ postale kao „dobar dan“, a proizvođači su stigli i do ogromnih 23“. Da li postoji i gde se nalazi granica veličine točkova? Šef dizajna marke Audi Marc Lichte, donekle odgovara na ovo pitanje. „Mislim da smo veličinom točkova došli do same granice. Točkovi prečnika većeg od 23“ nemaju previše smisla, obzirom da međuosovinski razmak i trag točkova neće uvećavati, pogotovo u najvećem segmentu vozila, tim pre što elektrifikacija vozila dozvoljava veću ponudu prostora i prtljažnika u istom gabaritu vozila. U skladu sa tim, „valjci“ od 23“ kakve ima Audi RS Q8 će opstati narednih nekoliko godina, ali nakon toga ćemo tek videti u kom pravcu ćemo ići. Kada se prave skice dizajna modela, uvek se crtaju sa ogromnim predimenzionisanim točkovima, zato što to dobro izgleda, međutim na serijskom vozilu se mora mnogo toga poštovati, uključujući voznu dinamiku i udobnost, na koje točkovi direktno i jako utiču“, kaže Lichte.

Foto: Audi

Iako se smatra da točkovi velikog prečnika utiču negativno na udobnost u vožnji, Audi ima praksu da svojim najjačim RS modelima uvek dodeli za jedan broj veće „cipele“. Na primer, najveći opcioni naplatak za A6 je 21“, a za RS 6 Avant, točak od 21“ je standard, a opcioni su od 22“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kina dobila prvog vozača Formule 1 Guanyu Zhoua

Kina je dobila prvog ikada vozača Formule 1 – mladi kineski vozač Guanyu Zhou ...

Mercedes-Benz Concept EQT najavljuje T Klasu

Mercedes-Benz je prikazao Concept EQT, koji najavljuje novu T-Klasu a biće i deveti model ...

Botasu pobeda za kraj sezone Formule 1

Bottasu pobeda za kraj sezone, ali drugo mesto u generalnom plasmanu ipak nedostižno. Valtteriju ...

Gordon Murray Automotive otkrio T.50s Niki Lauda

Gordon Murray Automotive otkrio još oštriju verziju za stazu T.50 i nazvao ga po ...

EU tvrdi da ima dokaze o državnim subvencijama

EU tvrdi da ima dokaze o državnim subvencijama kineskim proizvođačima električnih automobila EU tvrdi ...

Sudbina SLC-a pod znakom pitanja

Da li će nestati Mercedes SLC ili se samo diže prašina zbog naslednika? , ...