Istorija je zanimljiva društvena nauka, a istorija automobilizma često donosi bizarne događaje, kakav beleži i Maserati Quattroporte

Pre 40 godina, 14. decembra 1979. Maserati je predstavio treću generaciju modela Quattroporte tadašnjem predsedniku Italije Sandru Pertiniju. Bio je to prvi potpuno novi Maserati nastao iz pera Giorgetta Giugiara, a pod rukovodstvom tadašnjeg predsednika Maseratija Alejandra de Tomasa. Luksuzna limuzina sa V8 4.2 motorom i 280 KS postala je predsednički automobil, kao što će to biti i u narednim generacijama. Današnji Predsednik Italije Sergio Mattarella kao svoje službeno vozilo koristi Quattroporte šeste generacije.

Međutim, istorija automobilizma beleži mnogo bizarnih događaja, pa se jedan može pripisati i Maserati Quatroporteu. Predsednik Pertini je na sve zvanične događaje dolazio u svom službenom vozilu, pa je tako stigao i u zvaničnu posetu fabrici Ferrari i Maranellu, 29. maja 1983. Zvanični protokol predvideo je da Enzo Ferrari priđe predsednikovom vozilu čim se u fabričkom krugu zaustavi, dočeka i pozdravi visokog gosta.

Međutim, vozila su se zaustavila, a Enzo Ferrari se “ukopao” na desetak metara od vozila, a vremešni Pertini je morao da izađe iz svog automobila i dođe do Ferrarija. Razlog odbijanja Enza Ferrarija da priđe predsedniku države je vrlo jednostavan – duboka netrpeljivost i rivalitet između Ferrarija i Maseratija koja je vladala decenijama. Enzo nije želeo ni da priđe Maseratiju, u kome se nalazio šef države, toliko nije podnosio ovu marku.
Show Comments