FCA i PSA su potpisali obavezujući dogovor o ujedinjenu vredan 50 milijardi dolara i stvorili četvrtu automobilsku silu na planeti
Ono što Renault nije želeo, prihvatio je FCA. PSA i FCA potpisali su obavezujući dogovor o ujedinjenju kompanija vredan 50 milijardi dolara, a uz koji će novonastala kompanija biti četvrti najveći proizvođač automobila na planeti. Realizacija potpisanog dogovora bi trebala da se završi u narednih 12 do 15 meseci, zajednički su saopštile kompanije.
Nova kompanija će imati upravni odbor sa 11 članova, po pet iz svake kompanije, a sadašnji CEO PSA, Carlos Tavares, biće CEO u prvih pet godina i biće 11 član upravnog odbora. Jedan od potpisanih sporazuma reguliše glasanje, pa ni jedan od akcionara neće moći da ima više od 30% glasova prilikom odlučivanju.
Ujedinjenjem, kompanije očekuju da će deljenjem tehnologija i boljom pozicijom kod dobavljača godišnje štedeti 3.7 do 4 milijardi evra, a dodatne uštede očekuju se u marketingu, IT sektoru, komunikacijama, logistici i administraciji. Najvažnije za oko 400.000 radnika je da plan sinergije i štednje ne predviđa zatvaranje pogona. Pre definitivnog ujedinjenja kompanija kineski Dongfeng Motor Group će prodati veći deo od svojih 12.2% vlasništva u PSA, zbog toga što bi kineski kapital mogao stvarati probleme priliko odobravanja ujedinjenje od strane američkih regulatornih tela.
Ujedinjenje će otvoriti toliko željena vrata u Americi za vozila PSA grupe, dok će FCA nadoknaditi velik zaostatak u tehnologijama čistog pogona kroz korišćenje mnogo naprednijih PSA platformi. PSA će sa svoje strane dobiti benefite od dobro pozicioniranih i prodavanih marki Ram i Jeep. Kapacitet ujedinjenih PSA i FCA će biti oko 8.7 miliona vozila, čime će postati četvrti najveći na planeti, iza Volkswagen Grupe, Toyota Motor i Alijanse Renault Nissan Mitsubishi.
Show Comments