Aston Martin sa V8 prelazi na V6 motore

Aston Martin mora da se priključi procesu smanjivanju emisije CO2, ako planira da proizvodi više od 10.000 vozila godišnje

Foto: Aston Martin

Aston Martin mora da pređe na manje i čistije motore, ako planira da proizvodi više od 10.000 vozila godišnje. A plan od preko 10.000 vozila, koji bi vratio finansijsku stranu u pozitivu postoji. Nosilac velike prodaje trebao bi biti prvi SUV iz Aston Martina – DBX. CEO kompanije Andy Palmer saopštio je da će Aston Martin do sada korišćeni Mercedes AMG V8 zameniti sopstvenim V6 agregatom, koji će uz pomoć hibridnog sistema dostizati snagu nemačke pogonske jedinice.
Mercedes AMG V8 zapremine 4.0 litara sa dva turbo kompresora ima 503 ili 542 KS i trenutno se ugrađuje u modele Vantage, DB11 V8 i DBX, a trebala bi ga zameniti pogonska grupa slične snage, ali manje emisije CO2. Palmer je dodao da novi V6 iz Aston Martina svoje korene i osnovu ima u velikom 5.2 V12, i da će se prvi put pojaviti u hiperautomobilu Valhalla 2022. godine, a nakon toga i u drugim modelima.
Zanimljivo je da Aston Martin u svojoj istoriji nikada nije koristio V6 konfiguraciju motora, nego redne šestocilindraše. Poslednji model u koji se ugrađivao redni šestocilndarski 3.2 motor bio je DB7 iz devedesetih godina prošlog veka.
Prelazak na manje i čistije motore engleske marke je neminovan, ukoliko želi da prodaje više od 10.000 vozila godišnje. Prošle 2019. godine Aston Martin je isporučio 5.862 automobila, i iskazao gubitak od 134 miliona dolara, pre svega izazvan velikim troškovima razvoja. Svež kapital koji je sa svojim konzorcijumom uneo Lawrence Stroll i DBX, predstavnik i SUV segmentu trebali bi unaprediti produktivnost i profitabilnost kroz veći broj prodatih vozila. Da bi se to desilo, mora se smanjiti i emisija CO2 i ostalih otrova iz svih vozila koje Aston Martin proizvodi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

JCB i Guy Martin oborili Top Gearov rekord za najbrži traktor

Petnaest meseci nakon što je Top Gearov Stig postavio rekord za najbrži traktor na ...

Zbog čega su karbon keramičke kočnice toliko skupe?

Poznato je da karbon keramičke kočnice pružaju mnogo bolje performanse od običnih livenih, ali ...

Formula 1 – sport, biznis, zabava ili nešto četvrto.

Formula 1, perjanica automobilskog sporta, obrt milijardi dolara, zabava koja, u krizi ili ne, ...

Volkswagen pravi poređenje prve i poslednje generacije Jette

Volkswagen Jetta je trenutno u svojoj sedmoj generaciji, a kako bi istakao napredak u ...

Taktika odlučuje pre starta 24 časa Daytone

Japanski automobili startovaće se čela trke 24 časa Daytone, a ostali se žale Trka ...

Ford Mustang unapređen za 2018.!

Ford je za 2018. napravio nekoliko izmena na Mustangu za evropsko tržište, koje uključuju ...