Aston Martin mora da se priključi procesu smanjivanju emisije CO2, ako planira da proizvodi više od 10.000 vozila godišnje
Aston Martin mora da pređe na manje i čistije motore, ako planira da proizvodi više od 10.000 vozila godišnje. A plan od preko 10.000 vozila, koji bi vratio finansijsku stranu u pozitivu postoji. Nosilac velike prodaje trebao bi biti prvi SUV iz Aston Martina – DBX. CEO kompanije Andy Palmer saopštio je da će Aston Martin do sada korišćeni Mercedes AMG V8 zameniti sopstvenim V6 agregatom, koji će uz pomoć hibridnog sistema dostizati snagu nemačke pogonske jedinice.
Mercedes AMG V8 zapremine 4.0 litara sa dva turbo kompresora ima 503 ili 542 KS i trenutno se ugrađuje u modele Vantage, DB11 V8 i DBX, a trebala bi ga zameniti pogonska grupa slične snage, ali manje emisije CO2. Palmer je dodao da novi V6 iz Aston Martina svoje korene i osnovu ima u velikom 5.2 V12, i da će se prvi put pojaviti u hiperautomobilu Valhalla 2022. godine, a nakon toga i u drugim modelima.
Zanimljivo je da Aston Martin u svojoj istoriji nikada nije koristio V6 konfiguraciju motora, nego redne šestocilindraše. Poslednji model u koji se ugrađivao redni šestocilndarski 3.2 motor bio je DB7 iz devedesetih godina prošlog veka.
Prelazak na manje i čistije motore engleske marke je neminovan, ukoliko želi da prodaje više od 10.000 vozila godišnje. Prošle 2019. godine Aston Martin je isporučio 5.862 automobila, i iskazao gubitak od 134 miliona dolara, pre svega izazvan velikim troškovima razvoja. Svež kapital koji je sa svojim konzorcijumom uneo Lawrence Stroll i DBX, predstavnik i SUV segmentu trebali bi unaprediti produktivnost i profitabilnost kroz veći broj prodatih vozila. Da bi se to desilo, mora se smanjiti i emisija CO2 i ostalih otrova iz svih vozila koje Aston Martin proizvodi.
Show Comments