fbpx

Dacia Spring će biti najpristupačniji EV

Na svom eWays događaju, Renault je predstavio i budući najpristupačniji električni automobil – pod markom Dacia, naravno

Na online eWays događaju , Renault je predstavio i budući najpristupačniji električni automobil – Dacia Spring. Budući znači da će sa proizvodnjem početi sledeće godine, a najpristupačniji da će kod nas stići pod markom Dacia. U osnovi, treba očekivati vrlo solidno prevozno sredstvo sa nultom emisijom CO2, obzirom da model sličan u Kini prodaje još od 2019. godine pod imenom Renault City K-ZE.
Ovo je svakako dobra vest, obzirom da će dok dođe u prodaju u Evropi sledeće godine, iza Dacie Spring već biti mnogo kilometara i potpuno izlečene sve dečije bolesti.  A koliko će biti pristupačan tek ćemo saznati, mada, samo za ilustraciju, možemo dodati da pomenuti Renault City K-ZE u Kini košta oko 8.500 evra.
Razumljivo, za baznu cenu, koju Renault Grupa očigledno pokušava da približi što većem broju kupaca, Dacia Spring ne može biti baš vrhunski opremljena, pa uz malu 3.5 inčnu digitalnu instrument tablu, i manuelnu klimu neće ići još mnogo toga. Što i nije loša vest za one koji žele uložiti što manje u svoje transportno sredstvo.
Međutim, po onome što znamo, Dacia Spring će se moći dosta unaprediti opcionalima, pa na instrument tabli može stići 7” ekran infotejmenta, Apple CarPlay / Android Auto konekcije i još dosta toga, kao što su navigacija, park assist, kamera za vožnju unazad, itd.
Iako je najavljena kao najjeftiniji električni automobil u Evropi, Dacia Spring je impresivna po pitanju bezbednosti. Pored šest vazdušnih jastuka i ESP-a, imaće automatsko prepoznavanje prepreka sa kočenjem uz pomoć radarskog sistema i automatsko paljenje svetala, što uopšte nije malo za vozilo koje je najavljeno kao jeftino, i dobrim delom namenjeno i za “car sharing” u većim evropskim gradovima.
Za svoj pogon Dacia Spring koristi mali elektromotor od 33kW (45KS), koji pogoni prednje točkove, a napaja se iz kompaktne baterije kapaciteta 26.8 kWh. Najavljena autonomija prema WLTP standardu merenja je sasvim pristojnih 225 kilometara, a moćiće se dodatno povećati za 10% u Eco modu vožnje, koji snagu motora smanjuje na 32KS, a brzinu limitira na 100 km/h, dok je inače maksimalna brzina 125 km/h. Dacia Spring će standardno biti opremljena kućnim punjačem, ali sa opciono Wallboxom ili DC priključkom, dok će se na 30 kWh stanicama do 80% puniti za manje od sat vremena.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sudbina marke Alpine neizvesna – za sada

Sudbina marke Alpine koju je Renault oživeo ponovo je neizvesna u svetlu velike reorganizacije ...

Peugeot 2008 – donosi i stil i funkcionalnost

U svojoj prvoj generaciji Peugeot 2008 bio je jedan od retkih u B SUV ...

McLaren sprema plug in hibridnu platformu sa AWD pogonom

McLaren će na proleće predstaviti novu, elektrifikovanu platformu, a CEO kompanije je već otkrio ...

Kada je taksi malo brži

Dogodovštine iz poznatog filmskog serijala Taxi svi dobro znaju, a stanovnici Praga su nedavno ...

Kamperi su zabavni ali veoma nebezbedni

Kamperi ili RV-i “motorhome”-ovi su zabavni za uživanje, ali i veoma nebezbedni kada se ...

Koliko (zapravo) Chevrolet Corvette C8 ima “konja”?

Mnogo prašine je Chevrolet podigao novom generacijom Corvette, ali izgleda da nije (tačno) saopštio ...