fbpx

Dacia Spring će biti najpristupačniji EV

Na svom eWays događaju, Renault je predstavio i budući najpristupačniji električni automobil – pod markom Dacia, naravno

Na online eWays događaju , Renault je predstavio i budući najpristupačniji električni automobil – Dacia Spring. Budući znači da će sa proizvodnjem početi sledeće godine, a najpristupačniji da će kod nas stići pod markom Dacia. U osnovi, treba očekivati vrlo solidno prevozno sredstvo sa nultom emisijom CO2, obzirom da model sličan u Kini prodaje još od 2019. godine pod imenom Renault City K-ZE.
Ovo je svakako dobra vest, obzirom da će dok dođe u prodaju u Evropi sledeće godine, iza Dacie Spring već biti mnogo kilometara i potpuno izlečene sve dečije bolesti.  A koliko će biti pristupačan tek ćemo saznati, mada, samo za ilustraciju, možemo dodati da pomenuti Renault City K-ZE u Kini košta oko 8.500 evra.
Razumljivo, za baznu cenu, koju Renault Grupa očigledno pokušava da približi što većem broju kupaca, Dacia Spring ne može biti baš vrhunski opremljena, pa uz malu 3.5 inčnu digitalnu instrument tablu, i manuelnu klimu neće ići još mnogo toga. Što i nije loša vest za one koji žele uložiti što manje u svoje transportno sredstvo.
Međutim, po onome što znamo, Dacia Spring će se moći dosta unaprediti opcionalima, pa na instrument tabli može stići 7” ekran infotejmenta, Apple CarPlay / Android Auto konekcije i još dosta toga, kao što su navigacija, park assist, kamera za vožnju unazad, itd.
Iako je najavljena kao najjeftiniji električni automobil u Evropi, Dacia Spring je impresivna po pitanju bezbednosti. Pored šest vazdušnih jastuka i ESP-a, imaće automatsko prepoznavanje prepreka sa kočenjem uz pomoć radarskog sistema i automatsko paljenje svetala, što uopšte nije malo za vozilo koje je najavljeno kao jeftino, i dobrim delom namenjeno i za “car sharing” u većim evropskim gradovima.
Za svoj pogon Dacia Spring koristi mali elektromotor od 33kW (45KS), koji pogoni prednje točkove, a napaja se iz kompaktne baterije kapaciteta 26.8 kWh. Najavljena autonomija prema WLTP standardu merenja je sasvim pristojnih 225 kilometara, a moćiće se dodatno povećati za 10% u Eco modu vožnje, koji snagu motora smanjuje na 32KS, a brzinu limitira na 100 km/h, dok je inače maksimalna brzina 125 km/h. Dacia Spring će standardno biti opremljena kućnim punjačem, ali sa opciono Wallboxom ili DC priključkom, dok će se na 30 kWh stanicama do 80% puniti za manje od sat vremena.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kina izvukla utikač – za sada

Kina je pristala odgoditi i ublažiti planirane kvote električnih vozila nakon žalbi nemačkih proizvođača ...

Motrio predstavlja novu ponudu pneumatika

Marka Motrio je ovog meseca predstavila i novu generaciju pneumatika koje stvaraju dodatnu vrednost ...

Megane RS se otkriva sloj po sloj

Novi Reanualt Megane RS biće otkriven na salonu u Frankfurtu u septembu, ali fabrika ...

Hyundai zvanično predstavio Palisade crossover

Hyundai je na L.A Auto Show-u predstavio porodični crossover sa tri reda sedišta, pod ...

Izuzetni poslovni rezultati Toyote na srpskom tržištu u 2018.

Toyota Srbija završiće poslovnu godinu sa preko 1500 prodatih automobila, i time zabeležiti povećanje ...