fbpx

Lotus pravi još jedan model na staroj platformi

Lotus završava svoj hperautomobil, ali najavljuje i još jednog sportistu na staroj platformi, pre elektrifikacije

Foto: Lotus

Lotus udara završni “glanc” svom prvom hiperautomobilu Evija, ali će pre prelaska na novu platformu koja znači i elektrifikaciju, izbaciti još jedan model. Iz Lotusa je najavljeno da će se na aktuelnom monokoku od lepljenjog i nitovanog aluminijuma naći još jedan model, smešten između aktuelne Evore i hipersportiste Evije. Prema najavama novi Lotus će biti u klasi supersportista u kojoj se nalazi Esprit, ali sa pomenutim modelom neće deliti previše toga, pa čak ni ime.
Iako je planiran za 2020. godinu, novi Lotus će se pojaviti 2021. i biče poslednji model koji će biti postavljen na aktuelnu samonoseću karoseriju od lepljenog i nitovanog aluminijuma, koja je već dugo u upotrebi. Svi naredni modeli prećiće na potpuno novu platformu, i električni pogon. Novi model će popuniti prevelik prostor koji postoji u performansama između Evore i Evije. Prepostavlja se da će glavni pogon biti toyotin V6 od 3.5 litara kiji trenutno u Evori GT ima 416KS, a koji bi uz pomoć hibrida mogao doći do 500, pa i više konja.

Foto: Lotus Cars

Po svemu sudeći, poslednji model koji će Lotus naparviti na postojećoj platfmi biče naslenik Esprita, čije novo izdanje je planirano davno, ali nikada nije realizovano. Još 2010. predstavljen je koncept novog Esprita, pa čak i ambiciozni V8 motor, ali od realizacije nije bilo ništa. Sada, pod novim vlasništvom, Lotus posluje drugačije.

Kineski Geely, vlasnik Lotusa, posvećen je vraćanju starog sjaja britanskoj automobilskoj legendi. Prema planu, nakon Evije, i naslednika Esprita, na novoj platformi stižu novi Elise, Exige i Evora, u lanu je i SUV, pa čak i nova verzija nekadašnje legende modela Elan. Očekuje se da, sasvim logično, novi Lotusi dele svoje pogonske sisteme sa Volvom i Polestarom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Na prodaju nov novcijat McLaren F1 iz 1997.

Očekuje se da će ovaj nov, nikada registrovan primerak McLaren-a F1 oboriti sve dosadašnje ...

Dok drugi grcaju Tesla nema problem sa mikročipovima

Dok proizvođači automobila šrom sveta muče muku sa mikročipovima, Tesla je našao rešenje brže ...

Renault drastično povećao platu šefu kompanije

Renault je odlučio da novog šefa kompanije Lucu de Mea nagradi sa 57% većom ...

Toyoti 1-2 na na prvoj trci WEC Šampionata

Vozačima Toyote pripale su prve dve pozicije na prvoj trci WEC šampionata 2018/19 Kao ...

Polako se otkriva Škoda Scala

Škoda Scala je prvi model koji je na A0 MQB platformi Volkswagen Grupe Prema ...