Dok jedni zatvaraju, drugi otvaraju svoje pogone

Iz auto industrije konačno stižu i dobre vesti o ponovnom otvaranju pogona i nastavku proizvodnje

Foto: Daimler

Dok jedni zatvaraju svoje pogone, što zbog širenja koronavirusa, što zbog smanjenje potražnje za automobilima, konačno stižu i dobre vesti. Doše iz Kine iz koje je Covid-19 i krenuo da hara svetom. COE Daimlera, Ola Kallenius kaže da je otvorena fabrika u Kini, gde se oporavlja i potražnja za automobilima. Većina naših salona je ponovo otvorena, a kupci se polako vraćaju, i svakim danom ih je sve više – kaže Kallenius.

Foto: Volvo Cars

Pre desetak dana i Volvo je otvorio sve svoje pogone u Kini, nakon dužeg perioda tokom kojega su zbog epidemije bili zatvoreni, a da broj ljudi koji dnevno prolazi kroz salone postaje sve bliži uobičajenom pre krize sa virusom. Volvo automobile proizvodi u gradovima Chengdu, Luqiao i Daqing, a motore proizvodi u Zhangjiakou. Iz grada Luqiao stiže takođe dobra vest – počela je serijska proizvodnja prvog modela Polestar, Polestar 2, a Thomas Ingenlath CEO Polestara, sportske električne marke Volvoa, kaže da su uložili ogroman napor u uspostavljanje redovnog lanca snabdevanja komponentama, kako bi proizvodnja počela. Vlasnik pogona u Luqiao je Zhejiang Geely Holding, njime upravlja Volvo i jedini je pogon u kojem će se proizvoditi Polestar 2 , koji bi sa svojih 300 kW snage trebao konkurisati Tesli, a koji bi u Evropu trebao stići ovog leta. Iz Polestara svojim komitentima poručuju da su epidemiju u pogonu spreči stalnim i pažljivim merenjima temperature svog osoblja, i dezinfecijom fabrike doslednom primenom sredstava zaštite.

Foto: Polestar

I iz ugla dobavljača stvari polako kreću nabolje. Webasto je nastavio proizvodnju u 11 svojih pogona u Kini, ali zbog još uvek ograničene potražnje, ali i zaliha koje proizvođači imaju u magacinima, radi sa oko 60% kapaciteta. Francuski proizvođač Faurecia kaže da je proizvodnja u Kini ponovo normalizovana, na oko 70% mogućnosti, i polako se vraća u uobičajen ritam. I švedski proizvođač radara Veoneer, koji se odvojio od matične kompanije Autoliv koja proizvodi vazdušne jastuke, poručuju da se proizvodnja polako normalizuje. Šta više, u Veoneer ne veruju da će osetiti pad potražnje za komponentama, obzirom da se južna Koreja već oporavlja od pandemije, kao i Japan.
Kineska obalast Hubei najavljuje da će 8. aprila dozvoliti transportne tokove sa Wuhanom gradom u kojem je izbila pandemija, obzirom da od 19. marta nije zabeležen nijedan slučaj zaraze Covidom-19. Međutim iz Renaulta koji ima pogon sa partnerom Dongfeng Motor kažu da od države Kine još nisu dobili zvanični saopštenje o dozvoli za otvaranje pogona, a isto važi i za PSA, koji takođe u sa Dongfeng Motor ima čak tri zajednička pogona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin DB 11 sa V8 motorom – pogodite čijim?

Na festivalu brzine u Goodwoodu predstavljen je Aston Martin DB 11 sa V8 agregatom, ...

Nissan osvežio i unapredio Navaru

Nissan je objavio više informacija o poboljšanjima Nissan Navara pick-upa koji je u prodaji ...

Porsche mora da povuče 60.000 dizela

Porsche je primoran da povuče 60.000 dizel Cayennea i Macana sa evropskih puteva Nakon ...

Formula 1 – obrni, okreni u kvalifkacijama opet Mercedes

U Bakuu opet ista priča. Nezvanično, Ferrari ubedljivo najbrži, a kada je zvanično, opet ...

“Mini” najbolji britanski automobil ikada

Originalni „Mini“ proglašen za najbolji automobil proizveden u Britaniji svih vremena   Najuticajniji britanski ...

Elektirfikacija damoklov mač Formuli 1?

Da li će elektrifikacija automobila postati damoklov mač Formuli 1 i ugasiti je brže ...