fbpx

Cupra Leon Competición koristi 3D štampač

Cupra Leon Competición, model namenjen za trkačke staze na sebi ima delove izrađene na 3D štampaču

Foto: Cupra

Cupra Leon Competición, trkački automobil sa 340 KS, koji dostiže maksimalnu brzinu od 260 km/h, na svojoj karoseriji ima delove izrađene na 3D štampaču. Ovo je više nego zanimljiva informacija, obzirom da je tehnologija 3D štampanih delova i komponenti do sada korišćena uglavnom u procesu razvoja prototipova.

Foto: Cupra

Tim inovativnih inženjera iz Velike Britanije transformiše način na koji je do sada 3D štampa korišćenja. Za delove trkačke Cupre koristi se najmodernija tehnologija ubrizgavanja sa više injektora, kako bi se postigli visok kvalitet delova i zadovoljavajuća brzina proizvodnje. Za trkački Leon Competición iz 3D štampača izlaze spoljnja ogledala, gril hladnjaka i uvodnici vazduha za hlađenje.

Foto: Cupra

Za „štampanje“ jednog ogledala potrebno je oko 20 časova, ali Cupra ima kapaciteta da odjednom štampa šest delova, koji mogu biti potpuno različiti. U praksi to znači da se brzo mogu napraviti različite verzije istog dela i odmah testirati u vazdušnom tunelu, kako bi se odredilo najbolje rešenje. Postavljeni na vozilo, delovi se u aero tunelu izlažu brzinama vetra do 280 km/h, kako bi se proverila njihova čvrstina i aerodinamičke karakteristike.

Foto: Cupra

Xavi Serra, šef razvoja Cupra Racing odeljenja precizira da su 3D tehnologijom napravljeni centralni modul upravljača, uvodnici vazduha na poklopcu motora, spoljnja ogledala, i uvodnici vazduha za hlađenje kočnica i hladnjaka vode. „Cilj je da imamo mnogo delova u kratkom vremenskom intervalu, kako bi brzo mogli testirati različita rešenja. Što više rešenja na raspolaganju, to bolje“, kaže Serra, i dodaje da su rezultati odlični, ča i iznenađujući, obzirom da su materijali i delovi opterećeni do samog limita.

Foto: Cupra

Iako je primena 3D štampanih delova za sada ograničena na male serije i egzotičnu primenu, aplikacija na trkački automobil dokazuje da ovakvi delovi imaju sve potrebne funkcionalnosti za korišćenje na automobilima koji učestvuju u saobraćaju pa, iako za sada u tišini, očigledno prisustvujemo još jednoj tehnološkoj revoluciji u razvoju i proizvodnji automobila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ono kad iskoči irvas…

Proizvođači skloni da osporavaju čuveni “Irvas test” koji je ustanovio i redovno izvodi švedski ...

Alfa Stelvio – pobednik ili pokojnik

Ni Alfa Romeo nije odoleo globalnoj SUV maniji. U jesen prošle godine predstavio je ...

Debitovao Fisker Ocean sa 480 km autonomije

Fisker je predstavio novi, pristupačni električni crossover u Los Anđelesu koji nosi ime Ocean ...

Šta bude kad lava naiđe na Ford Mustang?

Nakon erupcije Kilauea vulkana na Havajima prošlog četvrtka, lava je uništila mnoge kuće, a ...

Škoda Enyaq iV spremna za septembar

Škoda će u Pragu predstaviti Enyaq iV svoje prvo potpuno električno SUV vozilo 1. ...