fbpx

Jaguar F-Type sa samo četiri cilindra

Spajanje laganog aluminijumskog dvoseda sa naprednim dvolitarskim turbo motorom sa 300 KS dobija se osnovni DNK Jaguarovog sportskog automobila sa povećanom agilnošću. Ovo je pravi F-Type sa svojim unikatnim karakterom.

Novi model zadržava performanse koje se očekuju od F-Typa-a, i ubrzava od 0-100 kmh za samo 5.4 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 250 kmh. Maksimalni obrtni moment turbo agregata od 400 Nm je dostupan već od 1,500 obrtaja u sekundi, što zajedno sa osmostepenim “Quickshift” menjačem dostavlja izvanredan odziv kroz ceo opseg obrtaja.

Impresivni rezultati malog četvorocilindraša postignuti su uz dosta visokih tehnologija ugrađenih u agregat. Pažljivo “upakovan” u glavi motora je elektrohidraulični razvod ventila, koji kontrolišu patentirani algoritmi razvijeni u Jaguaru. Ovaj sistem omogućava potpunu kontrolu otvaranja usisnih ventila kroz celokupni raspon obrtaja. Izduvni sistem je integrisan u cilindarsku glavu još u procesu livenja. Rashladna tečnost koja cirkuliše oko izduvne grane skraćuje vreme postizanja radne temperature agregata a samim time i potrošnju i emisju CO2. Na iszduvnom sistemu se nalazi i twin-scroll turbo punjač. Njegv dizajn sprečava interferencu pulsiranje iduvnih gasova, obezbeđujući da turbinsko kolo reaguje mnogo brže. Time kompresor postiže pritisak punjenja gotovo trenutno i skoro potpuno eliminiše turbo rupu. Minimalnu frikciju osvine turbokompresora i njegovu maksimalnu trajnost obezbeđuju keramički ležajevi. Pored veštačkog disanja koje donosi turbo punjač, agregat ima i direktno ubrizvanje benzina u cilindre pod pritiskom od 200 bara. Što uz specifično oblikovano čelo klipova daje odlično mešanje vazduha i goriva u prostoru za sagorevanje.

Novi dvolitarski četvorocilindarski agregat iz “Ingenium” porodice ne samo da je najjači ikada sa 300 KS u serijskom Jaguaru, već ima i najveći odnos konja prema litru zapremine (litarsku snagu) u paleti motora koje nudi F-Type. Čak 150 KS po jednoj litri radne zapremine. Između ostalog, ovaj agregat je i najekonomičniji sa smanjenjem potrošnje od 16% naspram V6 motora sa 340 KS. “Ingenium” agregat doprinosi i smanjenju celokupne mase agregata za 52 kilograma, od kojih je većina iznad prednje osovine, što je ključno za poboljšanu agilnost. Pedantno podešavanje oslanjanja za novi agregat isporučuje još veći odziv upravljača, kontrole karoserije i udobnosti vožnje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Još jedna pobeda za RXR u Extreme E šampionatu

Tim Rosberg X Racing došao je do treće pobede u četiri održana takmičenja novog ...

U 100 miliona vozila neispravni vazdušni jastuci

Pojavio se kupac za kompaniju Takata, koja je u žižu javnosti dospela nakon skandala ...

Goodyear napravio koncept pneumatika koji je ujedno i propeler

Goodyear je na Salonu automobila u Ženevi predstavio koncept nove vrste pneumatika, pod imenom ...

Formula 1 – Red Bull štuca posle sjajne predsezone

Formula 1 je novim pravilima donela brojne glavobolje inženjerima i mehaničarima, a u prvoj ...

FCA se oseća ugroženim zbog jedne male Mahindre Roxor

Jeep Wrangler se dosta promenio tokom godina, ali se i dalje vidi čvrsta veza ...

Dacia Sandriders tim je na testiranjima

Dacia Sandriders tim je na testiranjima i završio je početnu fazu priprema za nastup ...