fbpx

Jaguar F-Type sa samo četiri cilindra

Spajanje laganog aluminijumskog dvoseda sa naprednim dvolitarskim turbo motorom sa 300 KS dobija se osnovni DNK Jaguarovog sportskog automobila sa povećanom agilnošću. Ovo je pravi F-Type sa svojim unikatnim karakterom.

Novi model zadržava performanse koje se očekuju od F-Typa-a, i ubrzava od 0-100 kmh za samo 5.4 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 250 kmh. Maksimalni obrtni moment turbo agregata od 400 Nm je dostupan već od 1,500 obrtaja u sekundi, što zajedno sa osmostepenim “Quickshift” menjačem dostavlja izvanredan odziv kroz ceo opseg obrtaja.

Impresivni rezultati malog četvorocilindraša postignuti su uz dosta visokih tehnologija ugrađenih u agregat. Pažljivo “upakovan” u glavi motora je elektrohidraulični razvod ventila, koji kontrolišu patentirani algoritmi razvijeni u Jaguaru. Ovaj sistem omogućava potpunu kontrolu otvaranja usisnih ventila kroz celokupni raspon obrtaja. Izduvni sistem je integrisan u cilindarsku glavu još u procesu livenja. Rashladna tečnost koja cirkuliše oko izduvne grane skraćuje vreme postizanja radne temperature agregata a samim time i potrošnju i emisju CO2. Na iszduvnom sistemu se nalazi i twin-scroll turbo punjač. Njegv dizajn sprečava interferencu pulsiranje iduvnih gasova, obezbeđujući da turbinsko kolo reaguje mnogo brže. Time kompresor postiže pritisak punjenja gotovo trenutno i skoro potpuno eliminiše turbo rupu. Minimalnu frikciju osvine turbokompresora i njegovu maksimalnu trajnost obezbeđuju keramički ležajevi. Pored veštačkog disanja koje donosi turbo punjač, agregat ima i direktno ubrizvanje benzina u cilindre pod pritiskom od 200 bara. Što uz specifično oblikovano čelo klipova daje odlično mešanje vazduha i goriva u prostoru za sagorevanje.

Novi dvolitarski četvorocilindarski agregat iz “Ingenium” porodice ne samo da je najjači ikada sa 300 KS u serijskom Jaguaru, već ima i najveći odnos konja prema litru zapremine (litarsku snagu) u paleti motora koje nudi F-Type. Čak 150 KS po jednoj litri radne zapremine. Između ostalog, ovaj agregat je i najekonomičniji sa smanjenjem potrošnje od 16% naspram V6 motora sa 340 KS. “Ingenium” agregat doprinosi i smanjenju celokupne mase agregata za 52 kilograma, od kojih je većina iznad prednje osovine, što je ključno za poboljšanu agilnost. Pedantno podešavanje oslanjanja za novi agregat isporučuje još veći odziv upravljača, kontrole karoserije i udobnosti vožnje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault brine za bezbednost naše dece

Održanom edukacijom na temu bezbednosti dece u saobraćaju u beogradskoj osnovoj školi Danilo Kiš ...

Leclerc u Ferrariju deklasirao konkurenciju u kvalifikacijama

Charles Leclerc Ferrariju doneo i četvrtu pol poziciju zaredom u kvalifikacijama za VN Rusije ...

Elektirfikacija damoklov mač Formuli 1?

Da li će elektrifikacija automobila postati damoklov mač Formuli 1 i ugasiti je brže ...

Bugatti SUV – projekat postoji, ali nema para

Imati nešto po svaku cenu nije filozofija kojom se vodi Bugatti, ali ne žmuri ...

Prvi nalazi NTSB kažu da se uvukao stajni trap Earnhardtove Cessne

Prema saopštenju američke NTSB do udesa aviona Dalea Earnhardta došlo je zbog uvlačenja noge ...

Lynk & Co. Zero EV obećava ozbiljne performanse

Kineski auto gigant Geely je nedavno otkrio svoju modularnu EV platformu koju će koristiti ...