fbpx

I Toyota RAV 4 sa osmocifrenom prodajom

RAV4 se pridružio porodici Toyotinih modela koji beleže prodaju izraženu osmocifrenim brojevima – ukupan broj prodatih primeraka prešao je 10 miliona

RAV4 se pridružio porodici Toyotinih modela koji beleže prodaju izraženu osmocifrenim brojevima. Ukupan broj prodatih primeraka ovog najprodavanijeg SUV-a prešao je 10 miliona krajem februara ove godine, računajući svih pet generacija modela koji se proizvodi od 1994. godine.Kao globalni Toyotin model, RAV4 je od svog pojavljivanja do danas postajao sve bolji i bolji. Pošto je ustanovio čitav tržišni segment nove klase kompaktnih, pokretljivih i zabavnih SUV vozila, nastavio je da  postavlja nove standarde, beležeći rekordne prodajne rezultate. Ne samo da je RAV4 bio najprodavaniji SUV na svetu tokom 2019. godine, već je sveukupno bio i četvrti najprodavaniji putnički automobil. Prodaja na tržištu Severne Amerike je daleko najveća, sa više od pola miliona prodatih vozila godišnje (535.000 tokom 2019.), a slede Evropa (133.000), i Kina (127.000).
Ukupna prodaja modela RAV4 u Evropi prešla je sveukupnu brojku od dva miliona vozila od 1994, dok je aktuelna, peta generacija, lansirana početkom 2019, postavila novi rekord godišnje prodaje od preko 130.000 jedinica. Ova godina biće u znaku važne evolucije i predstavljanja novog modela RAV4 Plug-in Hybrid, koji će kupcima ponuditi još više snage za potpunu vožnju na elektro-pogon, s nultom emisijom štetnih gasova i nultom potrošnjom goriva.
Prva generacija, 1994. – 2000.
RAV4 je debitovao 1994, kao prvi gradski SUV u svetu, stvarajući novi tržišni segment koji će uskoro postati vodeći. U svojoj originalnoj formi, to je bio skladni kompaktni model s troja vrata, dužine 3,69 m. Snagu je obezbeđivao benzinski motor zapremine 2,0 litra, snage 129 KS, postavljen poprečno, dok je transmisija obezbeđivala stalni pogon na sve točkove, ali bez diferencijala kakav se mogao videti kod uobičajenih SUV vozila. Neke druge inovacije takođe su postale standardna rešenja, kao što su laka samonoseća (monokok) karoserija, ili nezavisno zadnje oslanjanje. Skladne dimenzije i povišena pozicija sedenja učinile su RAV4 lakim za vožnju, dok su precizno upravljanje i komfor za putnike bili više nalik putničkom automobilu nego jednom AWD vozilu. Verzija s petora vrata (dužine 4,1 m) pojavila se 1996. godine, uz opciju pogona na dva (prednja) točka. Usledila je i verzija s troja vrata  i mekim krovom, kao i još jedna neočekivana inovacija –  ograničena serija EV modela sa električnom baterijom, koji se proizvodio od 1997. do 2000. godine.
Druga generacija, 2000. – 2006.
Druga generacija RAV4, koja se pojavila na prelazu između dva milenijuma, iskoristila je sve prednosti koje je Toyota stekla tokom perioda razvoja revolucionarnog modela. Konstruisana je nova platforma, u verzijama s troja i petora vrata, i obe nešto duže – redom za 5,5, odnosno 4 cm. Bila su ponuđena dva benzinska motora: jedan zapremine 1,8 litara, sa 123 KS, i drugi 2,0 sa 150 KS. AWD verzija sa stalnim pogonom na sva četiri točka  dobila je prilagođeni centralni diferencijal, a kupci su, kao fabričku ugradnju, mogli da se odluče za opciju sa zadnjim Torsen diferencijalom. Dizel motor za RAV4 prvi put je ponuđen 2001. godine, u verziji D-4D, zapremine 2,0 litra, sa direktnim ubrizgavanjem i 116 KS.
Treća generacija, 2006. – 2012.
RAV4 je ponovo dobio novu platformu s dolaskom treće generacije, koja se na tržištu pojavila 2006. Proizvodnja karoserije s troja vrata je prekinuta, dok je verzija sa petora vrata postala značajno duža, odražavajući promene u skolonostima i zahtevima kupaca. Novi model bio je 19 cm duži, dok se verzija s dugim međuosovinskim razmakom proizvodila za prodaju u SAD i Rusiji. Proširena je ponuda motora, s benzincima zapremina 2,0, 2,4, 2,5 i 3,5 (V6) litra, uz novi 2,2 dizel. Ovaj model je upamćen i po novom Toyotinom sistemu pogona na sve točkove, s elektronski kontrolisanim kvačilom, koje je funkcionisalo automatski, zavisno od brzine vozila, položaja papučice gasa, ugla upravljača i G sile. Upravljanje je dodatno unapređeno, a prvi put su se pojavile asistencije za pomoć pri silasku na nizbrdici (Downhill Assist Control) i pomoć za kretanje na usponu (Hill-start Assist Control).
Četvrta generacija, 2013. – 2018.
Četvrta generacija RAV4, predstavljena 2013, označila je uvođenje istog međuosovinskog razmaka za sva tržišta, a karoserija je i ovom prilikom produžena, sada za 23,5 cm. Izbor motora uključio je benzinske 2,0 i 2,5 motore, kao 2,0 i 2,2 dizele. Predstavljena je još naprednija tehnologija AWD pogona s inteligentnim Dynamic Torque Control sistemom, s dve nove funkcije: kontrola prilikom vožnje u krivinama i sportski režim vožnje. RAV4 je 2016. doživeo vrlo značajan napredak uvođenjem prve potpuno hibridne električne verzije. Prvi Toyotin kompaktni SUV hibrid imao je maksimalnu snagu od 197 KS, pružajući ravnomerno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,3 sekunde, dok je ponovo postao najštedljiviji u klasi s potrošnjom od 4,9 litra na 100 kilometara pređenog puta, s emisijom CO2  od samo 115 g/km.
Peta generacija, 2018. do danas
Peta generacija RAV4 je predstavljena 2018. i lansirana u Evropi početkom 2019. Bio je to prvi SUV izrađen na novoj Toyota New Global Architecture platformi, koja je omogućila značajne prednosti na polju upravljivosti, bezbednosti i dizajna. Kao potpuno kompletna gama hibridnih modela u Zapadnoj Evropi, osvojena je četvrta generacija hibridne tehnologije, uz primenu novog, 2,5-litarskog Dynamic Force hibridnog motora – jedinstvenog agregata dokazane snage, odziva i efikasnosti. Posledica svega toga jesu najbolji rezultati potrošnje i emisije u klasi. Tokom 2020. godine, uvođenjem modela RAV4 Plug-in Hybrid, peta generacija biće obogaćena daljim tehničkim inovacijama. To će biti najsnažniji RAV4 svih vremena, sa 306 KS i snažnim ubrzanjem, ali, istovremeno, s izuzetno malom emisijom CO2 i niskom potrošnjom goriva.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Rivian je u velikim finansijskim problemima

Rivian je u velikim finansijskim problemima i muči se kao i sve novopridošlice u ...

Porsche 919 Hybrid LMP1 brži od Formule 1

Porsche 919 Hybrid prtotip koji se takmičio i pobeđivao na LeManu u LMP1 kategoriji, ...

Formula 1 – na pomolu su problemi sa kišom u Spa

Formula 1 – na pomolu su problemi sa kišom u Spa obzirom na meteorološku ...

Toyota GR Supra dobila manuelni menjač

Toyota GR Supra dobila je manuelni menjač za vozače koje ne zadovoljava ono što ...

Specijalni gosti Toyote na MSA u Beogradu

Paraolimpijci posetili izložbeni prostor Toyote i upoznali se s modelima koji su premijerno prikazani ...

Kad se Renault Scenic razgoropadi

U ponudi automobila u toku je stvaranje novog svetskog poretka, samo, pitanje je gde ...