fbpx

Baterije stvarnost naše budućnosti

Baterije su naša realnost bliske budućnosti. A kada su baterije u pitanju treba slušati i gledati šta radi čovek koji je uveo litijum jonske baterije u globalnu upotrebu

Foto: Lamborghini

Ulrik Grape je rođeni Norvežanin, koji je upravo postao predsednik francuske tehnološke kompanije NAWA Technologies, čiji plan je da automobilskoj industriji ponudi ultra-kapacitorske baterije. A da se radi o tehnologu i vizionaru najvećeg kalibra, dovoljno je reći da je Ulrik Grape promovisao i uvodio litijum-jonske baterije devedesetih godina prošlog veka, prvo za laptopove i prenosne uređaje, a potom i za automobile. Kao predsednik američke kompanije Enerdel uspeo je da Volvou proda ideju o električnom C30 sa litijum-jonskim baterijama. Ujedno je zaslužan i za čvrste baterije kakve planira da koristi većina proizvođača električnih automobila.
U Terzo Millennio najnoviji koncept koji je Lamborghini prikazao pre nekoliko dana, ugrađene su ultra-kapacitorske baterije, za koje kompanija NAWA tvrdi da su budućnost i da su uspeli da proizvedu bateriju kakva će se tražiti za automobile. Ova kompanija tvrdi da već sada ima ultra brze karbonske baterije koje isporučuju i do pet puta više energije od standardnih ultra-kapacitorskih. Pri tom, sposobne su da brzo prime u sebe energiju i brzo je isporuče.

Foto: Lamborghini

Upotreba ultra-kapacitorskih baterija nije nova, i njihov glavni problem je činjenica da mogu da daju veliku energiju, ali da ne mogu da je dugo drže u sebi. PSA grupacija ih koristi sa Continental sistemom još od 2010. za pokretanje dizel motora u mikro-hibrid automobilima. U NAWI su svesni ove mane i kažu da njihova ultra-brza karbonska baterija može da isporuči od 30 do 100 puta više od litijum jonske baterije, ali da mogu da skladište samo 10 do 20 % energije. Rešenje je u hibridnoj kombinaciji ovih moćnih baterija za nagla ubrzanja i brza prikupljanja pri rekuperaciji, odnosno kočenju, ali da se za skladištenje struje i dalje koriste litijum-jonske. Pri tom, karbonske baterije ne oštećuju ciklusi punjenja i pražnjenja, pa se uz njih može produžiti vek i litijum jonskim. Takođe, Francuzi tvrde i da mogu značajno smanjiti velike baterije koje koristi Tesla, a bez gubitka u kapacitetu ili autonomiji vozila. NAWA smatra da će za 2022. imati spremnu novu generaciju bateriju za nove generacije vozila.
Lamborghini je fabrika koja istražuje potencijale super-kondenzatora, koji su sposobni da brzo isporuče i prime velike količine energije, bez brzog trošenja. Italijanska fabrika radi sa MIT iz Amerike na razvoju sitema koji će biti ugrađen u prvi električni Lamborghini.

Foto: Lamborghini

Koncept Lamborghini Terzo Millennio (Treći milenijum) koristi super-kondenzatore koji su sposobni za ogromna i brza punjenja i pražnjenja, a “Lambo” ih već sada koristi u nisko-naponskoj varijanti u serijskom V12 Aventadoru. Kako tvrde u Lamborghiniju, cilj je da zajedno sa MIT uvedu revoluciju u baterije velikog kapaciteta. Iako imaju svoje mane ove karbonske super-baterije imaju i jednu veliku prednost – za razliku od litijum jonskih koje se izrađuju od retkih minerala iz zemlje, karbonske kao osnovu koriste lako dostupan ugljenik, koji je i veoma jednostavan za reciklažu.
Očigledno, baterije su izvesnost naše budućnosti, a Lamborghini je pokrenuo krupan korak u unapređenju najvećih problema električnih vozila – punjenju, pražnjenju i smeštanju električne energije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alonso se sprema za LeMan

Fernando Alonso se ozbiljno priprema za LeMans sledeće godine Dok se sezona Formule 1 ...

Renault F1 sa manje snage zbog slabih klipnjači!?

Šef Renault F1 tima otkrio je koji problemi su mučili agregate i zbog čega ...

Here detaljno mapira Srbiju

HERE Technologies, ​​svetski lider u uslugama digitalnog mapiranja i lokacijskih servisa, od ovog proleća ...

Ford Mustang Mach-E se obrukao na testu severnog jelena

Ford Mustang Mach-E se propisno obrukao na testu severnog jelena koji ne može da ...

Rimac radi na novim baterijama

Rimac radi na novoj tehnologiju baterija koje bi trebale biti veće kapacitetom, ali imati ...