fbpx

Baterije stvarnost naše budućnosti

Baterije su naša realnost bliske budućnosti. A kada su baterije u pitanju treba slušati i gledati šta radi čovek koji je uveo litijum jonske baterije u globalnu upotrebu

Foto: Lamborghini

Ulrik Grape je rođeni Norvežanin, koji je upravo postao predsednik francuske tehnološke kompanije NAWA Technologies, čiji plan je da automobilskoj industriji ponudi ultra-kapacitorske baterije. A da se radi o tehnologu i vizionaru najvećeg kalibra, dovoljno je reći da je Ulrik Grape promovisao i uvodio litijum-jonske baterije devedesetih godina prošlog veka, prvo za laptopove i prenosne uređaje, a potom i za automobile. Kao predsednik američke kompanije Enerdel uspeo je da Volvou proda ideju o električnom C30 sa litijum-jonskim baterijama. Ujedno je zaslužan i za čvrste baterije kakve planira da koristi većina proizvođača električnih automobila.
U Terzo Millennio najnoviji koncept koji je Lamborghini prikazao pre nekoliko dana, ugrađene su ultra-kapacitorske baterije, za koje kompanija NAWA tvrdi da su budućnost i da su uspeli da proizvedu bateriju kakva će se tražiti za automobile. Ova kompanija tvrdi da već sada ima ultra brze karbonske baterije koje isporučuju i do pet puta više energije od standardnih ultra-kapacitorskih. Pri tom, sposobne su da brzo prime u sebe energiju i brzo je isporuče.

Foto: Lamborghini

Upotreba ultra-kapacitorskih baterija nije nova, i njihov glavni problem je činjenica da mogu da daju veliku energiju, ali da ne mogu da je dugo drže u sebi. PSA grupacija ih koristi sa Continental sistemom još od 2010. za pokretanje dizel motora u mikro-hibrid automobilima. U NAWI su svesni ove mane i kažu da njihova ultra-brza karbonska baterija može da isporuči od 30 do 100 puta više od litijum jonske baterije, ali da mogu da skladište samo 10 do 20 % energije. Rešenje je u hibridnoj kombinaciji ovih moćnih baterija za nagla ubrzanja i brza prikupljanja pri rekuperaciji, odnosno kočenju, ali da se za skladištenje struje i dalje koriste litijum-jonske. Pri tom, karbonske baterije ne oštećuju ciklusi punjenja i pražnjenja, pa se uz njih može produžiti vek i litijum jonskim. Takođe, Francuzi tvrde i da mogu značajno smanjiti velike baterije koje koristi Tesla, a bez gubitka u kapacitetu ili autonomiji vozila. NAWA smatra da će za 2022. imati spremnu novu generaciju bateriju za nove generacije vozila.
Lamborghini je fabrika koja istražuje potencijale super-kondenzatora, koji su sposobni da brzo isporuče i prime velike količine energije, bez brzog trošenja. Italijanska fabrika radi sa MIT iz Amerike na razvoju sitema koji će biti ugrađen u prvi električni Lamborghini.

Foto: Lamborghini

Koncept Lamborghini Terzo Millennio (Treći milenijum) koristi super-kondenzatore koji su sposobni za ogromna i brza punjenja i pražnjenja, a “Lambo” ih već sada koristi u nisko-naponskoj varijanti u serijskom V12 Aventadoru. Kako tvrde u Lamborghiniju, cilj je da zajedno sa MIT uvedu revoluciju u baterije velikog kapaciteta. Iako imaju svoje mane ove karbonske super-baterije imaju i jednu veliku prednost – za razliku od litijum jonskih koje se izrađuju od retkih minerala iz zemlje, karbonske kao osnovu koriste lako dostupan ugljenik, koji je i veoma jednostavan za reciklažu.
Očigledno, baterije su izvesnost naše budućnosti, a Lamborghini je pokrenuo krupan korak u unapređenju najvećih problema električnih vozila – punjenju, pražnjenju i smeštanju električne energije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega dovesti F1 u svoj grad?

Formula 1 će se sledeće godine voziti u Majamiju. Zbog čega uopšte iko želi ...

Rimac C_Two u finalu pred Ženevu

Rimac je odavno najavo da će u Ženevu stići sa finalnom verzijom C_Two, i ...

Mercedes-Benz na 55. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Na ovogodišnjem 55. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, kompanija Star Import d.o.o. u hali ...

Test: Volkswagen Taigo 1.0 TSI R-Line

Volkswagen Taigo na testu nam je pokazao da pažljivim segmentiranjem od strane proizvođača kupci ...

Maketa Forda Escorta napravljena od srebra, zlata i dijamanata

Makete automobila obično se sklapaju iz plastičnih kompleta, ali je jedan juvelir odveo ovaj ...

Briatore u zatvor zbog poreza

Bivši šef Benetton Renault 1 tima osuđen je na kaznu zatvora u trajanju od ...