fbpx

Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste siromašniju smešu goriva i vazduha rade na većoj temperaturi

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste siromašniju smešu- što znači da više vazduha u odnosu na količinu goriva ide u cilindre – rade na većoj temperaturi. Jason Fenske iz Engineering Explained razbija taj mit u ovom videu. Idealni odnos goriva prema vazduhu za sagorevanje je 14.7:1, što se znači 14.7 delova vazduha prema jednom delu goriva prema jedinici ukupne mase. Siromašna smeša sadrži više vazduha od navedene vrednosti, odnosno više nego što može da se iskoristi pri sagorevanju. Suprotno od osiromašenog odnosa jeste bogati odnos (smeša), koji ima manje od 14.7 delova vazduha i samim tim (pre)više goriva. Sa idelnim odnosom vazduha i goriva, temperature imaju tnedenciju da rastu, dok se sa siromašnijim i bogatijim odnosima smeše temperature zapravo spuštaju, objasnio je Fenske. Prema njegovim rečima, hemijska reakcija koja stvara NOx (azotne okside) se događa pri visokim temperaturama.

Postavlja se pitanje odakle je potekao mit da agregati koji koriste siromašniju smešu rade na većim temperaturama? Jason Fenske veruje da ljude možda zbunjuju agregati koji rade sa “manje bogatom (lošom)” smešom od onih koji rade sa siromašnom smešom. Kada se radi postavka mape za što više snage, agregati obično koriste bogatu smešu, kaže Fenske. Ponavljamo, bogato je bilo šta sa manjim odnosom vazduha i goriva od 14.7:1. Što je smeša bliža ovom idealnom odnosu, temperature su sklone da rastu, zajedno sa verovatnoćom tkz. “knock”-a odnosno, neželjenog detonantnog sagorevanja, koja se najčešće javlja usled korišćenja goriva sa preniskim oktanskim brojem, lošeg tajminga agregata (vremena predpaljenja), lošom smešom, korišćenja loših/pogrešnih svećica, ili neispravnim knock senzorom. Veća verovatnoća od “knock”-a pri idealnim odnosom, u poređenju sa bogatim smešama udaljenijih od tog odnosa, su možda deo koji doprinosi konfuziji, rekao je Fenske. Generalno govoreći, što je smeša bliža 14.7:1 odnosu, to su veće temperature sagorevanja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stigao novi Audi S8 sa 563 KS i blagim hibridnim sistemom

Dve godine nakon predstavljanja nove, četvrte, generacije modela A8, Audi je skinuo zavesu i ...

Taman poklon za Božić – Bugatti Baby II

Ako ne možete do pravog Bugatti Chirona možete do Bugatti Baby II, mada i ...

Fernando Alonso u Renault Formuli 1 gotova stvar?

Dvostruki šampion Formule 1 Fernando Alonso se po treći put vraća u bolid Renault ...

BMW želi hibridni super automobil, a ključ je možda u i8

BMW je odlučan da napravi novi super automobil koji će služiti kao „halo“ model ...

Dok drugi grcaju Tesla nema problem sa mikročipovima

Dok proizvođači automobila šrom sveta muče muku sa mikročipovima, Tesla je našao rešenje brže ...

WRC – na snegu u Švedskoj najbrži Ott Tanak

WRC – na snegu i ledu u Švedskoj u dramatična četiri dana takmičenja najbrži ...