McLaren je tek sada otkrio detalje o svom najbržem modelu Speedtail, iako je već isporučio pet komada kupcima
McLaren je već isporučio pet primeraka svog najbržeg modela Speedtail kupcima koji su bili voljni da izbroje oko 2.1 milion evra za svoju elegantnu jurilicu. Međutim, osim elegantnog i superaerodinamičnog izgleda Speedtaila nije se znalo praktično ništa o njegovom pogonskom sistemu. Sada je i taj deo nepoznanice otklonjen.
McLaren Speedtail, čija maksimalna brzina je 402 km/h, umnogome svoju brzinu duguje minimalnom aerodinamičkom otporu koji stvara njegova karoserija, koja nema čak ni spoljnja ogledala. Ipak, Speedtail ne bi daleko dogurao da nema dovoljno “konja” da ga poteraju brže čak i od nekada najbržeg F1. Njegov pogon je hibridni, a čini ga kombinacija V8 benzinca od 4.0 litara sa dva turbokompresora, i jednog elektromotora. Od ukupno 1055 raspoloživih konjskih snaga, benzinac generiše 746 KS, a za ostalo je zadužen elektromotor koji se napaja iz ogromne baterije 1.647 kWh, koja je radi hlađenja potopljena u ulje. Upravo za svoj sistem hlađenja baterije McLaren tvrdi da je jedinstven i da svojom efikasnošću dozvoljava dugotrajni veliko opterećenje baterije.
Iako je Speedtail izrađen većinom od karbonskih kompozita i aluminijuma, njegov hibridni pogon nikako nije mogao na dijetu, pa kada se ovaj troset postavi na vagu, kazaljka pokaže ipak masivnih 1.450 kilograma. A činjenica da raspored sedenja koji smešta vozača u sredinu a putnike bočno kao u legendarnom F1, toliko ugrožava preglednost da se McLaren Speedtail ne može registrovati u SAD. Tačnije, može ali samo pod posebnim režimom koji ga definiše vozilo prikazivanje. Doduše, kupci se nisu mnogo potresli zbog toga. Biće proizvdeno samo 106 komada, isto kao i F1, a kompletna proizvodnja je rasprodata pre nego što je iko mogao da uživo vidi Speedtail.
Još samo da Speedtail ne prođe kao većina aktuelnih McLarenovih autobila. Fabrika je upravo izdala opoziv za svojih 2.800 superautomobila, uključujući I isporučene million evra vredne modele Senna. Otkriveno je da izolacioni material koji prečava vibracije na nosaču rezervoara zadržava vlagu i izazviva rđanje rezervoara, što može dovesti do požara. Svih 2.800 vozila moraće do servisa na zamenu i modifikaciju ovog dela.
Show Comments