fbpx

Test Ford Mustang Mach-E je test modela koji bi po Ford trebao biti model koji obeležava prekretnicu u istoriji marke

Test Ford Mustang Mach-E

Test Ford Mustang Mach-E je test modela koji bi po Ford trebao biti model koji obeležava prekretnicu u istoriji marke. Recimo, Ford Mustang Mach-E bi za Ford trebao značiti isto što je značio automobil veka, Ford Model T, ili Ford Mondeo, model kojim je, u Evropi, Ford ušao u D segment. A zbog čega toliki značaj ima na svojim plećima Ford Mustang Mach-E? Zbog toga što je prvi, serijski, potpuno električni Ford.

Test Ford Mustang Mach-E

Nisu svi oduševljeni elektrifikacijom, i nikada neće ni biti, obzirom da kako danas stoje stvari, globalna mobilnost nikada neće potpuno preći na elektro pogon. Tako procenjuju stručnjaci i kažu da EV nikada, globalno, neće zauzeti više od 30% tržišnog udela. Naravno, vreme i istorija će pokazati da li je to tako i da li su procene tačen, ali u međuvremenu, više gotovo da ni nema proizvođača koji u svojoj ponudi nema električni automobil, a biće ih sve više i više. A da bi ga napravio, svaki proizvođač je morao da uloži mnogo rada, stručnosti i novca. Ford je svoj električni prvenac počeo relativno rano da razvija. Ford Mustang Mach-E je kao koncept prikazan još 2019. godine, a serijska verzija (od 2021.) se zapravo ne razlikuje mnogo od koncepta. Samo, tada Ford Mustang Mach-E je bio među retkima, a danas je konkurencije poprilično, od Volkswagena ID.4, preko Tesle Model Y, preko Volvo XC40 Recharge, pa nadalje, a da ni ne zagrebemo sve ono što stiže ili će tek stići od strane kineskih proizvođača.

Test Ford Mustang Mach-E

Iako koristi legendarno ime Mustang, kupe modela koji je prvobitno trebao biti pristupačni kupe, pa potom, i muscle car, Ford Mustang Mach-E je nešto sasvim drugo. Pomenuvši konkurenciju, već smo pomenuli i segment kojem pripada – SUV. Doduše, Ford je, po nama, uradio mudru stvar.

Test Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E je nešto između SUV-a i Crossovera svojim gabaritima i proporcijama. Iako ima nastup velikog i masivnog vozila, Ford Mustang Mach-E dug je 4.71 metara, sasvim razuman za svakodnevno parkiranje u gradu. I širinom od 1.88 bez spoljnih ogledala je na nivou VW ID.4, a samo je međuosovonski razmak, kao i kod većine EV, impresivno velik – 2.985 mm.

Test Ford Mustang Mach-E

Brojke su brojke, a subjektivni utisak je nešto drugo. Ne, Ford Mustang Mach-E nije Mustang GT, ali izgleda odlično. Monolitno, snažno i stabilno, pa čak i veće nego što to zapravo jeste. Prepusti preko točkova su kratki, zadnji deo je pod oštrim uglom kao kod kupea, a na sve to dolaze i svetlosne grupe vrlo nalik onome što ima “pravi” Mustang.

Test Ford Mustang Mach-E

A ima i svojih originalnig specifičnosti, kao što je činjenica da nema ručke na vratima. Radi što manjeg otpora vazuha, većina proizvođača ih izbegava na nekoliko načina, a Ford je našao svoj način. Vrata se otvaraju na dugme i sistem radi odlično, a na prednjim vratima tu je i minijaturna “kvačica” za dva prsta kojom se otvore vrata. U američkom stilu Ford Mustang Mach-E ima čak i mogućnost ukucavanja šifre za otključavanje, a tastatura osetljiva na dodir se pojavljuje na stubu prednjih vrata.

Test Ford Mustang Mach-E

Od monovolumena dugog 4.7 metara na tri metra međuosovinskog razmaka u ponudi kabinskog prostora ne očekujemo ništa manje nego dnevnu sobu. Karikiramo naravno, ali skoro svi EV, svako u svojoj klasi, imaju impresivne kabine pre svega zhvaljujući specifičnoj arhitekturi elektro pogona. Ford Mustang Mach-E ima vrlo prostranu i odlično organizovanu kabinu, koja nije opterećena nepotrebnim detaljima i ukrasima.

Test Ford Mustang Mach-E

Moramo priznati da nam je na prvi pogled, još pre nekoliko godina delovala vrlo siromašno, ali je utisak bio zapravo pogrešan. Ford nije igrao na kartu švedskog minimalizma, koji mnogi pokušaju pa “omanu”. Ford Mustang Mach-E ima svoj stil kojem se nema šta zameriti. Ono što svakako treba primetiti je kvalitetna i precizna izrada i odsustvo jeftinih materijala.

Test Ford Mustang Mach-E

Prednja sedišta su velika, bočne podrške nisu preterano visoke pa će se u njih lako smestiti i vitki i korpulentni. Hodovi su dugi po svim osama, pa iako sugurno nisu među najlepšim sedištima koja se mogu naći u segmentu, svakako spadaju među najudobnija.

Test Ford Mustang Mach-E

Zadnja klupa donosi iznenađujuće dobru ponudu prostora pre svega u kontekstu da Ford Mustang Mach-E ima kupe stil zadnjeg dela i da krov rano počinje da se spušta nadole. Prostora za kolena i glave ima sasvim dovoljno i za osobe preko 180 cm visine.

Test Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E ima dva prtljažnika. Frunk, prednji prtljažnik koji je postao “must have”, a koji ima lepih 100 litara zapremine i zadnji glavni koji u ovom modelu ima zapreminu od 400 litara koja može da dostigne 1.420 obranjem naslona. Generalno, Ford Mustang Mach-E može da se deklariše kao vrlo funkcionalno vozilo.

Test Ford Mustang Mach-E

Vozaču je na raspolaganju ekran instrument table dijagonale od 10.2”, dok je višenamenski ekran dominantan u kabini. Portretno je postaven, dijagonale 15.5”. Po pitanju digitalizacije Ford odlično radi svoj posao. Infotejment je bogato opremljen aplikacijama, povezivanje je brzo, a korišćenje vrlo jednostavno i intuitivno. Slika je u visokoj rezoluciji, a sistem je vrlo brz. Pri tom, Ford Mustang Mach-E vozaču (ili suvozaču ako je zainteresovan) nudi mnoštvo informacija o vozilu i vožnji, uz odlično dizajniranu i preglednu grafiku.

Test Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E je kupcima ponuđen sa jednim ili dva motora, zadnjim ili pogonom na svim točkovima i dve veličine baterije. Testirani Ford Mustang Mach-E je bio najsnažniji, najbolje opremljeni i sa najvećom baterijom. U brojkama, ukupno 350 KS, 580 Nm i 98 kWh kapaciteta baterije, na 2.182 kg sopstvene mase praznog vozila. Oslanjanje točkova je nezavisno, napred sa MacPherson opružnim nogama, pozadi sa multilink osovinom.

Test Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E nije “onaj” Mustang, ali voznom dinamikom se trudi da opravda ime indijanskog konja. Iako nije (pre)težak, ogibljenje je tvrdo trimovano kao bi se obezbedila preciznost i direktnost upravljanja i izbeglo prekomerno naginjanje. Ford Mustang Mach-E ima direktan i vrlo precizan upravljač, i u relaciji snaga – masa odlično je ukoponovan. Brz je Ford Mustang Mach-E kada treba krenuti iz mesta. Uz pogon na svim točkovima koji obezbeđuju dva elektromotora trakcija je uvek dobra, pa se do 100 km/h zaleti za 5.8 sekundi. Ono što će sigurno svakoga iznenaditi su brutalno snažne kočnice, koje reaguju na dodir i na koje se treba privići.

Test Ford Mustang Mach-E

I međuubrzanja su odlična, pa je preticanje ili ubrzavanje na izlasku iz krivine lagana zabava uz puno poverenje da će snage biti na raspolaganju. Samo, iako fabrika tvrdi da baterija obezbeđuje 550 kilometara vožnje, tečko da ćete ikada to u praksi doživeti. Podatak o deklarisanoj prosečnoj potrošnji od 18,7 litara na putnom računaru nikada nismo videli, makoliko bili nježni na papučici gasa. U praksi, potrošnja je između 22 i 26 kWh/100 km, a autonomija (ukoliko se ne želi ulaziti u zonu neprijatnog i nesigurnog) 400 kilometara, što i dalje nije loše, ali uz racionalnu a ne dinamičnu vožnju.

Test Ford Mustang Mach-E

Po pitanju bezbednosti i vozačkih asistencija, testirani Ford Mustang Mach-E je bio odlično opremljen, od adaptivnih LED svetala, preko automatskog kočenja i adaptivnog tempomata, do asistencija za održavanje kolovozne trake i svega ostalog aktuelnog u autoindustriji. Činjenica je da se u modelu Ford Mustang Mach-E putuje vrlo udobno ako je dobra podloga i vrlo tiho. Obzirom na tvrdo trimovanje ogibljenja, ovaj model nijen šampion u apsorbovanju neravnina, ali i dalje preferiramo dobru voznu dinamiku naspram vrhunske udobnosti na neravninama koji nikada ne idu ruku pod ruku.

Test Ford Mustang Mach-E

Ford je sa svojim modelom Mustang Mach-E uradio dobar posao, za koji je možda čak i potcenjen. Ovo je prostrani, funkcionalni i vrlo tihi porodični monovolumen sa vrlo dobrom voznom dinamikom, koji može biti i odlično opremljen kako udobnošću tako i bezbednosnim asistencijama. Ne, od ovog modela ne treba očekivati senzaciju jednog Mustang GT-a, ali preuzimanje imena legende je u domenu odluke marketinga i strategije Forda. Ono što je važnije, ovo je odličan automobil. Cena za Ford Mustang Mach-E u Srbiji je od 65.990 evra za model sa jednim motorom i manjom baterijom, dok testirani model košta 80.990 evra, od čega treba odbiti 5.000 evra državne subvencije, ukoliko se ostvari pravo.

Model

Ford Mustang Mach-E

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.713/ 1.881/ 1.624
Međuosovinski razmak (mm)

2984

Masa vozila praznog (kg.)

2182

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2690

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

750

Zapremina prtljažnog prostora (l) 402/1.420

Motori

Elektro

Baterija

98 kWh

Makismalna snaga DC punjača

150 kWh

Pogon

AWD

Snaga KS 350
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 580
Menjač

1 brzina automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

05.08.24

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu kW/100 km

21.07.24

Cena testiranog modela 80.990 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Perez produžio ugovor sa Red Bullom

Formula 1 tim Red Bull produžio je saradnju sa pobednikom Velike nagrade Monaka Sergiom ...

Opel GT X Experimental – vizija Opelove budućnosti

Opel pruža uvid u uzbudljivu budućnost brenda sa novim konceptom Opel GT X Experimental ...

Biće novi Nissan GT-R, i biće najbrži

Nissan 2020 Vision Concept nije samo puki demonstrator. Na novom GT-R-u se radi, ali… ...

Novi Sorento dobio višestepeni kočioni sistem

Novi Sorento je prva Kia sa novim višestepenim kočionim sistemom koji pomaže kod sprečavanja ...

General Motors završio potpuno sa IROC-Z imenom

Zaštita nekorišćenih imena redovna je praksa u automobilskoj industriji. Međutim, ono što nije česta ...