fbpx

Dmitry Mazepin spasilac Renault F1 tima?

Iako zvanično nema najava da bi se Renault mogao povući iz Formule 1, okolnosti govore sasvim drugačije, a pogotovo najavljene mere štednje

Foto: Renault Formula 1 Racing

Renault Formula 1 tim već ima kupca, ili barem investitora. Francuski tim, kojem po pitanju rezultata ne cvetaju ruže jedan je od timova kojima budućnost nije potpuno izvesna. Iako iz Tima Renault stižu poruke da je stabilan i da će još dugo biti u najbržem cirkusu, poruke koje stižu iz matične kompanije sasvim su drugačije. Renault po svom kratkoročnom poslovnom planu mora da uštedi 2.2 milijarde evra, a pominje se i mogućnost otkaza za 8.000 radnika, gašenje manje uspešnih modela i zatvaranje pogona. Sasvim logično je da se na spisku pogona za zatvaranje nađe i tim Formule 1 koji je sve samo ne profitabilan, koji je ostao bez kupaca motora, a koji je prošle godine bio lošije plasiran od McLarena, tima korisnika Renault pogonskih jedinica. Skupo plaćeni Daniel Ricciardo, nije se isplatio. Plaćen je 25 miliona evra po sezoni, podijum nije ni video, a tekuća sezona, ako se uopšte tako može nazvati aktuelni status šampionata Formule 1, biće mu oproštajna.
Sa druge strane, u Formuli 1 se uvek nešto događa, pa se uveliko čuju glasine da postoji potencijalni spasilac Renaulta u obliku kupca tima ili barem finansijera. Ruski milijarder Dmitry Mazepin već nekoliko godina pokušava da kapital plasira u Formulu 1 i bio je ozbiljan kandidat za kupovinu tima Force India, ali je bolju ponudu dao kanadski milijarder Lawrence Stroll. Ipak, ruski tajkun nije odustao od svoje namere. Gazzetta dello Sport navodi da pored najave otpuštanja radnika u Renaultu, tim Formule 1 nema šanse da preživi na jaslama matične kompanije, ali da novac Mazepina može biti put opstanka za Renault F1, mada 52 godišnji Rus želi svoj tim, što znači da je pitanje opstanka imena uopšte potpuno otvoreno. A dok tata razmatra opcije, tu je i sin Nikita Mazepin koji svakako, kao i Lance Stoll želi u Formulu 1. Trenutno se nalazi u Formuli 2 u timu Hitech Racing. Prošle godine u svojoj prvoj F2 sezoni vozeći za tim ART Grand Prix, završio je na 18 mestu u generalnom plasmanu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Leoni povećava proizvodnju u Ukrajini

Leoni povećava proizvodnju u Ukrajini uprkos stalnoj opasnosti od raketnih napada ruske vojske Leoni ...

Hyundai Ioniq – korist od hibrida ili nepotrebna komplikacija?

Ne tako davno, Hyundai je bio jeftina južnokorejska marka, oko koje su se zbijale ...

Četvrti dan Dakara pripao Toyoti i Al-Attiyahu

Četvrta etapa Dakara 2019. od Arequipa do Tacna duga 406 kilometara pripala je Al-Attiyahu ...

Da li Aston Martin ulazi u F1?

Red Bull Racing je službeno objavio vest da će se tim od naredne sezone ...

Vanwall vaskrsao kao Vandervell električni hot hatch

Vanwall je marka koje se sećaju tvrdokorni ljubitelji Formule 1, a sada će poneki ...

Opel Insignia stiže osvežena za 2020. godinu

Već u januaru 2020. Opel će na salonu automobila u Briselu predstaviti osveženu Insigniju, ...