fbpx

Elektrifikacija, ‘big car’ tehnologije i novi dizajn unapređenog Rija glavne su karakteristike predstavnika Kije u B segmentu

Kia Motors najavila je osetnu nadogradnju Rija 4. generacije. Unapređeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentnom B segmentu. Rio objedinjuje osvežen dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa bezbednosnim i infotainment tehnologijama ‘velikih vozila’. Novi model vozačima pruža i efikasnije nove pogone – Kijin prvi benzinski 48-voltni laki hibrid, koji je opremljen sa Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim manuelnim menjačem. Rio je prva Kia sa pogonom koji pokreće benzinski lako-hibridni elektro motor (MHEV).

Novi pogon ‘EcoDynamics+’ deluje u kombinaciji sa Kijinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorom sa Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizuje štedljivost sa pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem. EcoDynamics+ nastao je sa ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem nadomešta obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja
brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju.

Novi Smartstream motor zameniće Riovu prošlu generaciju 1,0-litarskog ‘Kappa’ T-GDI motora. Opremljen je sa Kijinom naprednom tehnologijom promenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimetno preklapa među različitim ciklusima sagorevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor – 100 KS ili 120 KS – dok pruža 16% veći obrtni moment kod snažnije verzije (200 Nm).

Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni menjač (iMT – Intelligent Manual Transmission). Sistem kvačila ‘clutch-by-wire’ lakom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne menjače. Umesto mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontroliše elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakog hibrida (MHSG) i gasi motor pre nego Kijin ISG sistem zaustavi/kreni (Idle Stop & Go) tokom »kruzinga« pre zaustavljanja i tako smanjuje potrošnju goriva.

Unapređeni Kia Rio donosi i dodatne promene u ponudi benzinskih motora, sa manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama CO2, i poboljšanim voznim svojstvima. Kao i ostali EcoDynamics+ modeli i Rio će u Evropi nuditi Smartstream benzinske motore – novi 1,0-litarski T-GDi motor sa 100 KS, kao i novu varijantu Kijinog 1,2-litarskog atmosferskog motora, sa 84 konjske snage i inovativnom tehnologijom Dual Port Injection (dvostruko ubrizgavanje goriva). Kod nižih obrtaja deluje multipoint ubrizgavanje (MPI), dok se kod visokih obrtaja koristi direktno (DPI), što znači da ima 4-cilindrični motor 8 injektora (2×4) za ubrizgavanje goriva. 1.0 T-GDi motor snage 100 KS sada ide uz 6-stepeni ručni menjač, koji će zameniti dosadašnji 5-stepeni, a tu je i Kijin 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT).
Rio je dobio unapređeni navigacioni sistem sa ekranom na dodir i postao je jedan od prvih modela Kia u Evropi, koji će ponuditi 2. fazu inovativnog UVO Connect telematskog sistema, koji poboljšava povezivost i upravljanje različitim funkcijama vozila, što smanjuje stres na putovanjima.
Rio je grupi Kijinih naprednih sistema asistencije (ADAS) dodao nekoliko dodatnih funkcija, kao npr. sistem za sprečavanje naletanja (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, vozila i biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na dekoncentrisanost vozača (DAW) i sistem za upozoravanje na sudare sa vozilima u mrtvom uglu (BCW).
Prodaja Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Osveženi “Šumadinac”

Fijat 500 L teško možemo da posmatramo kao samo jedan od mnogih automobila. Koliko ...

PHEV je spas za proizvođače, ali ne i za kupce

Plug-in hibridni pogon je spas za proizvođače kako bi spustili emisiju CO2, ali nije ...

Max Verstappen se ne zaustavlja – pol pozicija u Budimpešti

Nakon prošlonedeljne pobede, Max Verstappen je došao i do prve pol pozicije u karijeri ...

Demon iz pakla za drag strip i ulicu

MUSCLE CAR scena je dobila dosad najbrutalnije izdanje, automobil pred kojim posustaju najbrži supersportisti ...

VW garantuje kapacitet EV baterije osam godina ili 160.000 km

Zahvaljujući dostupnosti mobilnim uređajima, većina ljudi je upoznata sa konceptom degradacije baterije Zahvaljujući dostupnosti ...