Iako je razvoj Dyson električnog automobila već bio u dubokoj razvojnoj fazi kada je objavljeno da je projekat otkazan, do informacija se teško dolazilo
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_1.jpg)
Dyson, kompanija poznata po kućnim usisivačima bez kese, prošlog oktobra je objavila da je projekat njihovog električnog automobila koji se razvija u Engleskoj, a koji treba da se proizvodi u Singapuru u potpunosti otkazan. Iako je automobil već tada bio uznapredovaloj razvojnoj fazi, informacija o njemu nije bilo puno, a i vrlo teško je bilo doći do njih. Bar do sada.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_7.jpg)
Dyson je objavio informacije i fotografije otkazanog EV-a u formi SUV vozila nalik Teslinom Modelu X, koji baš kao i Teslin SUV nudi tri reda sedišta. Označen kao N256, Dyson EV je SUV dugačak 4.98 m dizajniran u kući od poda do krova, uključujući i bateriju i elektromotore. Dyson vozilo je lansirano sa litijum-jonskom baterijom ali će blagovremeno preći na solid state bateriju koja bi mogla omogućiti autonomiju od gotovo 1000 kilometara, tj. 50 odsto više nego što nudi SUV sa najvećom autonomijom koji je trenutno u ponudi, tvrdi Dyson.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_2.jpg)
Dyson EV su pokretala dva elektromotora snage od po 268 KS na obe osovine u kombinaciji sa jednostepenim menjačem. Ova kombinacija omogućavala je EV-u od 2.6 tona ubrzanje do 100 km/h za 4.8 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Zanimljiv je i podatak da je ovaj EV bio baziran na modularnoj platformi koja bi bila osnova za još najmanje dva dodatna modela.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_3.jpg)
Kabinu su krasile minimalistička armaturna tabla, upravljač sa gotovo svim mogućim komandama automobila i sa digitalnom instrument tablom. Tu je bio je i head-up display, a i sedišta čudnog oblika za koje je Dyson tvrdio da pružaju mnogo bolju lumbalnu podršku od tipičnog dizajna sedišta.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_6.jpg)
I šta je pošlo nizbrdo sa ovim zanimljivim projektom? Dyson je zaključio da jednostavno nije imao ekonomiju obima, odnosno “matematiku” da napravi uspeh od ovog projekta – a to je shvatio nakon što je proizvođač već uložio 500 miliona funti u projekat, otkrio je osnivač i glavni inženjer ove kompanije James Dyson u intervjuu za The Sunday Times. Otkrio je i da bi svako vozilo moralo da košta 150.000 funti kako bi kompanija uopšte pokrila troškove.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_10.jpg)
“Električni automobili su znatno skuplji za napraviti i proizvođači prave velike gubitke na prodaji svakog takvog automobila,” rekao je Dyson. “Ovi gubici njima manje znače jer prodaja električnih vozila njima omogućava da se izmaknu od prodaje običnih vozila na kojoj dobro zarađuju,” dodao je on. Dobra vest je to da neće sve propasti.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_4.jpg)
Dyson još uvek planira da uloži 2.5 milijardi britanskih funti u razvoj novih tehnologija, uključujući i solid state bateriju koja je trebala da pogoni N256. Solid state baterije, odnosno, čvrste baterije, predstavljaju sveti gral za proizvođače automobila jer za EV vozila obećavaju autonomiju koja se može porediti sa onom običnih automobila, kao i dužine punjenja slične trajanju dopunjavanja rezervoara gorivom.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/06/dyson-electric-car-prototype_5.jpg)
Iako tehnologija već postoji, ekonomsko isplativa proizvodnja ovih baterija i količine koje su potrebne za auto industriju se pokazuju kao ogromne barijere za koje naučnici tvrde da će biti prevaziđene već do 2025. godine, i to u najoptimističnjim predviđanjima, iako duboko upućeni
Show Comments