fbpx

Andy Cowell pravi motor za Aston Martin?

Odlazak Andya Cowella prvog čoveka za motore iz tima Formule 1 Mercedes-AMG je gotova stvar, ali mnogi se pitaju gde odlazi

Andy Cowell na slici skroz desno, Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Odlazak šefa za motore u Mercedesu Andya Cowella, nakon što je 16 godina proveo u Formuli 1 uz trokraku zvezdu, iznenadio je kompletan padok najbržeg cirkusa, i osim pitanja zbog čega je otišao Cowell, postavlja se se pitanje i kuda ide. Uz odlazak više nego važnog člana tima, kojem pripada lavovski deo brilijantnih rezultata i dominacije koju već šest godina pokazuje Mercedes-AMG F1 tim, obrazložen je njegovom željom da se posveti drugim inženjerskim izazovima. Ovakvo diplomatsko obrazloženje praksa je kada se ne žele izneti pravi razlozi. Za sada, zbog sasvim sigurno veoma čvrstog i ozbiljnog ugovora o poverljivosti između Cowella i Mercedesa, nećemo više ni saznati. Ali, dok se zna da je u januaru ove godine Cowell saopštio da odlazi sa jedne od ključnih funkcija u timu ali i celom Mercedes HPP odeljenju pogonskih grupa visokih performansi (Mercedes High Performance Powertrains), ne zna se kakav mu je plan. A inženjer njegovog kalibra i vrednosti sigurno ima plan.

Foto: Racing Point

Potpuno na nivou spekulacija je mogućnost da se Cowell priključi timu koji se tek rađa. Od sledeće godine, danšnji Racing Point postaje Aston Martin Formula 1 Racing, uz nove vlasnike i novac koji je upumpan u kompaniju, zajedno sa novim ambicijama. Zna se da za svoje putničke automobile Aston Martin razvija potpuno novu pogonsku V6 3.0 plug in hibridnu jedinicu, pre svega namenjenu za hiperautomobil Valhalla.

Foto: Aston Martin

Ovo je ujedno i prva pogonska jedinica koju Aston Martin razvija još od dabve 1968. godine, a od tada do danas koristi tuđe motore, uključujući i Mercedes-AMG-ove V8. U tu sliku uklapa se dokazani inženjer kao što je Cowell, koji bi mogao stići na kormilo projekta ovog motora, ali i mogućeg 1.6 V6 hibrida za Formulu 1. Cowell o ovim pogonskim grupama zna sve, i evidentno je prvi čovek u slici o sopstvenom pogonu budućeg F1 tima. Aston Martin i novo rukovodstvo ne skrivaju šampionske ambicije, ali im je jasno da kao kupac tuđih motora takav cilj teško mogu ostvariti. Cowell bi moga biti odlična “prečica” do sopstvenog motora za 2022. i 2023. godinu, koji bi mogao sakupljati iskustva i kilometre do novih pravila u Formuli 1, koja su najavljena za 2026. godinu. Naravno, sve ove spekulacije zvuče zanimljivo, ali samo u slučaju da Cowell uopšte želi da ostane u Formuli 1, i da sebe ne vidi potpuno van najbržeg cirkusa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prva vožnja – Citroen C4 Cactus

Sa Salonu automobila u Beogradu debitovao je novi Citroen C4 Cactus. Iako test uskoro ...

Alfa Romeo Giulia GTA je upravo predstavljena

Na stazi Balocco međunarodnim medijima predstavljeni su modeli model Alfa Romeo Giulia GTA, kao ...

BMW električna vozila na Mašinskom fakultetu u Beogradu

U petak 21. aprila u okviru konferencije “Električna vozila – budućnost u saobraćaju“ održane ...

Citroen je predstavio novi logo marke

Citroen je zvanično predstavio novi logo i novi slogan dok se očekuje predstavljanje skorog ...

Ogieru vođstvo u Toyoti na Monte Carlo Reliju

Nakon drugog dana Monte Carlo Relija u vođstvu je Sebastien Ogier u Toyoti Yaris ...

F1 replika sa Ferrarijevim V12 ide u proizvodnju, a može i na put

Voziti pravi Formula 1 automobil na javnim putevima nije moguće, pa je jedan Australijanac ...