Nakon pauze od četvrt veka, Ford je vratio u život legendarno ime Bronco i sa tri verzije konkurisaće Jeepu, kako Wrangleru tako i Cherokeeju
Nakon 25 godina od kada je proizveden poslednji primerak, sa traka će ponovo silaziti jedna od ikona Forda – model Bronco. Sasvim zgodno i logično uz globalnu pomamu za SUV vozilima i „slobodnim“ životom u prirodi, Ford će kupcima ponuditi ono što se traži – poprilično sposobnog offroadera, u verzijama sa dvoje i četvoro vrata, kojima će konkurisati Jeep Wrangleru, ali i manjeg Bronco Sport, koji bi trebao da konkuriše Cherokeeju. Fordovi stratezi priznaju da (pre svega u Americi) potražnja za ovakvim modelima raste dvostruko brže od tržišta „mekanog“ SUV-a.
Ford Bronco je stvoren za pravi offroad. Za razliku od Wranglera ima nezavisno prednje oslanjanje, što će mu na asfaltu ipak doneti više udobnosti i kultivisanosti, ali pozadi ipak ostaje dobra stara kruta osovina. Obe verzije imaju uklonivi krov kao i vrata, a među opcijama biće tvrdi krov koji se skida u delovima ili meki platneni, pa čak i kombinacija oba.
Za razliku od Wranglera, kada se skinu, vrata ne moraju ostati u garaži, nego se odlažu unutar vozila. Ford Bronco u verziji sa četvoro vrata je nešto veći od svog konkurenta – dug je 4.81 metra, ali sa 2.94 metra ima nešto kraći međuosovinski razmak. Verzija sa dvoje vrata duga je 4.41 metar sa međusovinskim razmakom od 2.55 metara. Obe verzije imaju sposobnost da povuku prikolicu mase do 1.750 kilograma.

Za razliku od „grubijanskog“ Bronca, Bronco Sport je dug 4.38 metara, a razmak između osovina je 2.66 metara. Iako je deo nove Bronco porodice, Bronco Sport je u osnovi drugi model, koji je postavljen na platformu modela Secape, što znači da i zadnji točkovi imaju nezavisno oslanjanje.
Po pitanju pogona, Bronco će imati dosta snage na raspolaganju. Slabija verzija je dobila četvorocilindarski 2.3 EcoBoost turbo benzinac sa 270 KS, a ali i V6 turbo alternativa zapremine 2.7 litara sa 310KS. U oba slučaja, prenos je preko desetostepenog automatskog menjača. Za Bronco sport je predviđen znatno skromniji pogon pa je osnovni motor trocilindarski 1.5 turbo sa 181 KS, ili 2.0 trubo sa 245 KS, a uz obe verzije prenos je osmostepeni automatik.

Svi Bronco modeli će imati selektor modova vožnje za različite terene koje Ford naziva GOAT ( Goes over any type of terrain). Pored toga, imaće i Trail Control sistem, tempomat za sporu offroad vožnju, koji održava zadatu brzinu kako bi se vozač koncentrisao na upravljanje.
U kabini je malo toga fiksirano i mnogo što šta se može pomerati i prilagođavati. Ekran osetljiv na dodir je čitavih 12“, a pored standardnih aplikacija, kupac će moći da dobije i čak 1.000 mapa za off-road vožnju u navigacionom sistemu.
Uz Bronco sport ipak ide nešto udobnija i bolje opremljena kabina, iako Ford tvrdi da se i ova “mekša” verzija neće stideti ozbiljnije off-road vožnje.
Već sada, iako prodaja model Bronco počinje početkom sledeće godine, Ford najavljuje 200 originalnih dodataka i asesora, kojima će vlasnici moći da dodatno prilagode funkcionalnost svom ukusu i potrebama.
Kakv plan ima Ford po pitanju evropskih kupaca još je nepoznato, ali su već najavljene sene za SAD. Bronco Sport startuje od 26.600$, Bronco sa dvoje vrata od 28.500$, sa četvoro vrata od 33.200$.
Show Comments