U Ceed stigao laki hibrid i Kijin novi inteligentni manuelni menjač

Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni laki dizel hibrid (MHEV) za sve karoserijske varijante Ceeda

  Tako će novi pogon pored Ceedovog hečbeka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceeda Sportswagon, shooting brake ProCeeda i krosovera XCeeda. Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava efikasnost 1,6-litarskog dizel motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije varijante motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija varijanta. Laki hibrid snižava emisije CO2 za 5~10% i ujedno pruža jednake performanse. Laki hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinovano), u zavisnosti od varijante karoserije, menjača, snage motora i opreme vozila. Ono što vredi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava efikasnost motora, dok performanse motora ostaju nepromenjene.
Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed sa lakim dizel hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine evropske fabrike u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kije mogu se pohvaliti 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).
Ceedov MHEV pogon deluje zajedno sa Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litarskim dizel motorom, koji je najčistiji dizel motor u istoriji ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimizuje štedljivost sa pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem.
EcoDynamics+ nastao je sa ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem će zameniti obrtni moment motora sa unutrašnjim sagorevanjem snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘mirovanje’ SUS motora zahvaljujući novom starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimetno preklapa između načina ‘motor’ (elektromotor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju.
Kijin ‘U3’ 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija kontrole emisija, sa kojima osetno snižava emisije. Zbog toga motor emituje manje ugljen dioksida, pogotovo materija i nitrogen oksida (Nox) u odnosu na pređašnje Kijine dizel motore. Motor je raspoloživ i u slabijoj (115 KS) i u jačoj varijanti (136 KS).
Ceed je jedan od prvih modela Kia sa novim inteligentnim manuelnim menjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod lakih hibrida EcoDynamics+. Sistem ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog menjača. Umesto mehaničke veze iMT kvačilo kontroliše potpuno elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakog hibrida (MHSG) i gasi motor pre nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratke vremenske periode »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.
Automobil ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo da promeni stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.
Emisije CO2 za varijante Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je vozilo opremljeno sa iMT menjačem odn. 99 g/km u slučaju opcionalnog 7-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinovano, NEDC 2.0)*. To predstavlja poboljšanje od 5 odn. 9,2 % u odnosu na 1,6-litarski dizel Smartstream motor bez 48-voltnog lakog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombininovanom načinu iznose 103 g/km (sa iMT menjačem) odn. 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2 odn. 6,3 %  XCeedove emisije 101 g/km (iMT) odn. 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3 odn. 6,1 %.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Milijarde zbog prevare sa izduvnim gasovima

Kako je objavio Le Monde agencija za zaštitu potrošača Francuske veruje da je VW ...

Spreman vatreni Volkswagen T-Roc

Već je viđen na testovima, a sada je i službeno potvrđen za Ženevu – ...

Ford izaziva prednjim delom novog Mustanga Shelby GT500

Nakon više meseci čekanja, Ford je objavio teaser sliku prednjeg dela novog Mustanga Shelby ...

Evans u Yarisu WRC dominantan na Švedskom Relju

Elfyn Evans je u Toyoti WRC od početka do kraja skraćenog Švedskog Relija bio ...

Formula E se sprema za narednu generaciju

Na salonu u Ženevi u martu biće predstavljena druga generacija bolida sve popularnijeg FIA ...

Audi e-tron GT kreće u proizvodnju 2020.

Audi je na L.A. Auto Show-u predstavio električni kupe sa četvoro vrata, pod imenom ...