fbpx

Rađa se još jedan hiperautomobil sa W16 motorom

Rađa se još jedan projekat hiperautomobila sa W16 motom, pa iako deluje nemoguće, treba mu poželeti sreću za hrabrost

Zahvaljujući ekološkoj savesnosti, polako ali sigurno izumiru nekadašnji dragulji mašinskog inženjerstva iz domena pogonskih grupa. Tako je kako je, planetu smo dobrano potrošili, smišljaju je nove „čiste“ tehnologije mobilnosti, čija čistoća je diskutabilna, a pravih, velikih, ozbiljnih motora za kojima smo uzdisali sve je manje i odlaze zauvek.
Ipak, još poneko razmišlja kao nekada i pokušava verovatno nemoguće, ali mu treba odati priznanje za hrabrost i ideju. U Australiji se rađa hiperautomobil sa W16 motorom, koji, barem u ideji i na papiru obećava. Iza projekta stoji australijski poslovni čovek Paul Halstead, koji je svoje bogatstvo stekao davno u IT sektoru, a ulagao ga u svoju pasiju – automobile. Halsted danas ima 74 godine a u njegovom CV-u stoji da je bio diler sportskih automobila, da se bavio konverzijom tipa ugradnje fordovog V8 u DeTomaso, ali i pokušaja pravljenja skoro sopstvenog hot-roda. Naime, tokom ’80-ih zamalo je ostvario svoj san i imao automobil sopstvene konstrukcije. Pokušao je sa Alfa Romeo Sprint opremi u sredinu smeštenim V8 motorom, koristio egzotične materijale kao što je kevlar, a za konstrukciju oslanjanja angažovao inženjera iz tima McLaren Formule 1 Barrya Locka. Nazvao ga je Giocattolo, napravio 15 i zbog troškova bio prinuđen da ugasi projekat.
Danas Halstead pravi novi Giocattolo Marcella, još luđi nego prvi, pod sopstvenom markom HAL, koji je nešto između hot-roda i hiperautomobila. Pogon će biti kao u Bugatti Chironu W16. Zaprvo, HAL koristi dva GM-ova LS7 V8 motora od po 7.0 litara zapremine, kakav se ugrađivao u Corvette C6 i Chevrolet Camaro. Za razliku od Bugattija, nisu povezani zajedničkim kolenastm vratilom, nego svaki V8 zadržava sopstveno, ali će specijalni razdelnik snage koji će snagu oba motora objedinjavati na jedno pogonsko vratilo, i prema šestospenom sekvencijalnom menjaču. Rezultat bi trebao biti 1.400 KS na zadnjoj osovini, i to u vozilu mase od samo 1.850 kilograma!
Samonoseća karoserija biće od karbonskih kompozita, sa panelima od istog materijala ali i kevlara. Neće imati vrata, nego „polopac“ kabine u stlu lovačkih aviona. U stilu McLrena F1 imaće konfiguraciju sa tri sedišta.
Halstead kaže da je projekat Giocattolo Marcella za sada više zabava, a da planira da ga 2022. izlaže na događajima tipa Pebble Beach Concours d’Elegance. Tek će interes kupaca i investitora biti presudan da li će se vozilo proizvoditi u maloj serij. Halstead za Motor Authority kaže je veliki poštovalac Horacija Paganija i Christiana von Koenigsegga koji su ostvarili svoje snove i napravili hiperautomobile, i dodaje da je to jako težak i zahtevan poduhvat. Pokušavao sam sa 15 Giocattola i znam koliko je teško postati jedan Pagani, on je istinska legenda za sve što je postigao svojim automobilima – kaže Halstead.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Šest premijera iz Mercedesa

Mercedes tradicionalno u sopstvenoj hali sa brojnim novitetima Na ovogodišnjem 54. Međunarodnom salonu automobila ...

BMW Serije 1, nov, ali, stvarno nov

BMW je predstavio novu Seriju 1, koja je za razliku od često nazivanih “novih” ...

Peugeot predstavio osveženi 3008

Od 2016. Peugeot je prodao preko 800.000 komada svog modela 3008 koji je stigao ...

Uz Virtual A stub Continental unapređuje bezbednost

Nova tehnologija se bavi sve većim problemom novih vozila, koja imaju proširene prednje stubove ...

Otkriven novi Mercedes B Klase

Na salonu u Parizu je otkriven nova B Klasa, koja bi na novoj platformi ...

Mazda CX5 – i od dobrog može još bolje

Da li je Mazda potcenjena marka? Da, sasvim sigurno, a verovatno je i sama ...