fbpx

Peugeot predstavio 508 PSE svoj najjači model ikada

Uz proslavu 210 godina postojanja imena, Peugeot je predstavio i svoj najsnažniji serijski model ikada 508 Sport Engineered

Peugeot poručuje da robna marka postoji već 210 godine, poručio je da ulazi u svet hiperportskih automobila i vraća se na Leman 2022. godine, a sve to dodatno argumentovao predstavljanjem svog najsnažnijeg serijskog modela ikada. Akcenat je na serijskog, obzirom da vrlo dobro znamo bogatu i uspešnu istoriju Peugeota u svetskom motorsportu, i to u najvišim rangovima takmičenja, od Svetskog reli šampionata, Šampionata izdržljivosti, Formule 1 i Reli kros šampionata.
A prema onome što se da naslutiti, Peugeot pravi zaokret kao sportskom imidžu, ne samo najavljenim povratkom u WEC, Svetski šampionat izdržljivosti, nego i najnovijom premijerom 508 Sport Engineered.
Jasno je da najsnažnijim izdanjem 508 i to u obe karoserijske verzije neće dohvatiti gigantski volumen prodaje, ali ne treba se previše iznenaditi ako se sportski i dinamični elementi koji se nalaze na ovim modelima uskoro počnu pojavljivati na svemu što nosi znak lava na grilu hladnjaka.
U osnovi, juče je predstavljeno ono što smo znali da stiže – moćna plug – in hibridna verzija 508. Jedino nismo tačno znali koliko će biti moćna. Definitivno, ima se čime pohvaliti. Pogon je kombinacija 1,6 litarskog četvorocilindarskog turbo benzinca i dva elektromotora. Od benzinca pogon dobija 200 KS i 300 Nm, od elektromotora na prednjoj osovini 110 KS i 320 Nm, a da „ne zafali“ tu je i elektromotor na zadnjoj osovini sa 113 KS i 166 Nm. Na žalost mnogih,ovakva kombinacija ne može se sabirati prostom računskom operacijom, ali i dalje neće „zafaliti“. Peugeot 508 Sport Engineered može se pohvaliti sa 360 KS i 520 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji do točkova stiže preko osmostepenog automatskog menjača. Pored toga što se može pohvaliti pogonom na svim točkovima 508 Sport Engineered je i najsnažniji ikada serijski Peugeot.
Iako je limuzina, pa čak i elegantni karavan, 508 PSE je ozbiljno brz. Do 100 km/h ubrzava za 5.2 sekunde, i morao je biti ograničen na maksimalnu brzinu od 250 km/h. Šta više, samo na struju koju dobija iz baterije od 11.5 kWh može se poterati do 135 km/h, doduše ne i u nedogled, nego oko 40 kilometara i ne maksimalnom brzinom. Kada se isprazni, bateriji je potrebmo manje od dva časa do punog kapaciteta na kućnom wallboxu od 32 ampera. Iako bi se moglo pomisliti da su oba modela ozbiljno otežala, to ipak nije slučaj, i sa 1.850 kilograma spadaju među najlakše plug-in hibride, što im donosi i sjajna međuubrzanja – od 80 do 120 km/h ubrzavaju za munjevitih tri sekunde.
Peugeot 508 Sport Engineered u salone stiže u prvoj polovini 2021. a očekuje se da utabati put za vatreni 308 PSE sa istim pogonom, uz koji bi trebao parirati dolazećem VW Golfu R, koji se uveliko najavljuje sa preko 300 KS. Svakako, znak raspoznavanja će pored aerodinamičkih detalja biti tri uspevne crte u otrovno zelenoj boji.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota RAV 4 2.5 Hybrid – ko se boji hibrida još?

Od pete generacije Toyote RAV 4 svi mnogo očekuju, i fabrika i prodavci i ...

Renault Kadjar dCi 150 4WD – udobno na put

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault ...

Evropa kaže stop za SUS motore od 2035.

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja ...

Petter Solberg želi svoj WRC tim

Petter Solberg, bivši je šampion sveta u WRC-u i drugim kategorijama, a sada želi ...

Kada te konkurencija kulturno iskoristi…

Nakon 13 godina na čelu Daimlera, Dieter Zetsche je otišao u penziju, a konkurencija ...

VW želi da kvantni računari upravljaju saobraćajem

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja ...