fbpx

Mercedes EQC 4×4² samo za pokazivanje ili…?

Da li Mercedes-Benz EQC 4×4² koncept služi samo za pokazivanje offroad sposobnosti ili za nešto više?

Za sada, malo je onih koji veruju u električne offroadere, potpuno odbijajući ikakvu mogućnost da im je mesto na nekim „bogazama“ daleko od asfalta. Verovatno su i u pravu, i to ne zbog ograničenja pogona, nego nedostupnosti punjača električnom energijom, na terenima na koje se može upustiti sa rezervom goriva spakovanom u „fricovke“.
Ali predrasude su tu da se ruše, pa se Mercedes-Benz dao u ozbiljan projekat kako bi ljubiteljima off-roada demonstrirao mogućnosti električnog terenca. Zove se EQC 4×4², a pod karoserijom originalnog električnog „softroadera“ našla se mehanika G-Klase 4×4², ekstremnog offroadera, što u osnovi nije ni malo slučajno. Nije nikakva tajna da se uveliko priprema električna verzija G-Klase, a egzibicija sa EQC 4×4² je samo uvertira za ono što znamo da tek dolazi, ali možda i još nešto što ne znamo. Čak i fabrika kaže da će sistem pogona za terensku vožnju, koji je razvijen za konceptno vozilo, biti osnova svih budućih električnih Mercedesa sa pogonom na svim točkovima, uključujući i pomenutu električnu G Klasu.
Mercedes EQC 4×4 „na kvadrat“ baziran je na serijskom EQC400, i koristi originalni pogonski sistem koji ne dva elektromotora sa ukupno 405 KS i napajaju se iz baterije od 80 kWh. Međutim, „EQC na kvadrat“ izgleda monumentalno klirensom povišenim sa 140mm na 293 mm, zahvaljujući portalnim osovinama. Uz takvu modifikaciju osovina EQC 4×4² proširen je i trag točkova, izbačeni su blatobrani, i softroader stvarno liči (a i jeste) offroader. Da bi se iskoristio novonastali klirens od zemlje, modifikovano je i oslanjanje koje je dobilo znatno duže hodove. Prilazni ugao prepreci povišen je na 31.8°, prelomni (brake over) na 24.2°, a izlazni na 33°.
Kontrolu isporuke obrtnih momenata EQC 4×4² je preuzeo softverom iz GLC, uključujući i novi mod vožnje, koji unapred definisanom šemom kočenja unapređuje kontrolu isporuku snage na rastresitoj podlozi. Kao i sva druga električna vozila Mercedes EQC 4×4² se trudi da ponešto od potrošene energije i vrati u bateriju pogotovo na nizbrdicama, pa je opremljen efikasnim sistemom rekuperacije električne energije.
Markus Schaefer, šef R&D Mercedesa ne otkriva previše i tvrdi da koncept i sposobnosti EQC 4×4² služe samo za demonstraciju i buđenje emocija i poverenja u električne offroadere, što ćemo uzeti sa određenom rezervom, čekati na novi G55o sa starim dobrim V8 SUS motorom, ali i električnu G Klasu, a nećemo se iznenaditi ni ako se pojavi neka „hard core“ verzija EQC, bazirana upravo na ovom konceptu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo će imati sportistu, ali…

Alfa Romeo će u svojoj ponudi imati sportistu, ali pre povratka marke na nekadašnje ...

VW Arteon u Srbiji

Domaćoj publici predstavljen je novi model iz Volkswagena na nesvakidašnjoj umetničkoj izložbi, a ne ...

Formula 1 – Alonso tvrdi nije Hamilton napravio tim

Formula 1 – Alonso tvrdi nije Hamilton napravio super uspešan Mercedes-AMG tim, a nije ...

Da li će u Volvo Mercedesov motor i obrnuto?

Da li će Li Shufu, najveći pojedinačni akcionar Daimlera jako promešati karte u automobilskom ...

BMW-ov hidrogensko-električni pogon kreće u proizvodnju 2022.

BMW planira da stavi hidrogensko-električno vozilo u ograničenu serijsku proizvodnju 2022., što je pokazao ...

BMW priprema jedinstven M sportski model?

Kaže ponešto, ali ne otkriva mnogo – bivši šef BMW M-a Markus Flash kaže ...