Aston Martin pred prodajom deonica

Aston Martin je u većoj krizi nego što se to javno vidi, i čini velike napore da dođe do svežeg kapitala

Foto: Aston Martin

Aston Martinu i pored nesporno lepih i prodavanih automobila ne cvetaju ruže, do te mere da sada već gotovo očajnički traži investitora sa svežim kapitalom. Prema najnovijim informacijama, pitanje je dana kada će novo ime ući u vlasničku strukturu britanske luksuzne i sportske marke. Od potencijalnih kupaca značajnog paketa akcija pominju se dva dobro poznata imena. Prema izvorima koji su anonimni obzirom da iznose veoma osetljive poslovne podatke, glavni kandidat za ulazak u AM je, kao što smo već pisali, Lawrence Stroll. Kanadski milijarder, je dobro poznat u modnoj industriji i ulaganju u modne marke Pierre Cardin, Ralph Lauren i Tommy Hilfiger, ali i kao vlasnik Racing Point tima Formule 1. Stroll je navodno u pregovorima koji su već dosta napredovali, a pominje se da bi mogao investirati oko 260 miliona dolara. Potencijani problem može predstavljati i želja Strolla da se, ako uloži novac, nađe i u upravnom odboru Aston Martina, što čelnici kompanije ne gledaju blagonaklono.

Foto: Aston Martin

Međutim, nije Stroll jedini zainteresovani ulagač i pominje se još jedno poznato ime, koje je već duže vreme u markama kao što su Volvo, Lotus, ali i vlasnik skoro 10% Daimlera. Jasno je, reč je o Li Shufu, kineskom tajkunu, vlasniku Geely Grupe, koji takođe obavio preliminarne pregovore sa čelnicima Aston Martina. Za raliku od Strolla, Li Shufu želi drugačiji poslovni model, a od moguće investicije od svoje grupe, pre svega vidi tehnološke benefite kroz deljenje znanja i tehnologija Aston Martina sa markom Lotus, za koju Shufu ima ambiciozne planove.

Foto: Aston Martin

Aston Martinov profitni bilans je u “crvenom”, i brzo mu je potrebna finansijska injekcija koja bi obezbedila pre svega proizvodnju SUV-a DBX, od čije prodaje po ceni od oko 200.000 evra se očekuje da će ostvariti pristojnu zaradu, pre svega planom prodaje od čak 14.000 komada, koju treba da dostigne 2023. godine. Međutim, da bi se to dogodilo, iako AM već ima oko 1.800 porudžbina, potrebno je oko 100 miliona dolara da bi se obezbedila nesmetana i redovna proizvodnja. Kao zainteresovani za investiranje u AM pominjan je i kineski proizvođač baterija Contemporary Amperex Technology Co, ali su iz kompanije negirali takve namere.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pet zvezdica za Opel Grandland X

U najnovijem ocenjivanju bezbednosti objavljenom juče, Euro NCAP je potpuno novom Opelovom Grandland X, ...

Renault predstavio novi SM3 Z.E.

Renault-Samsung je otkrio novi električni model pod nazivom SM3 Z.E., na sajmu automobila u ...

Aston Martin DBX SUV samo zbog Kine?

Da li tržište traži, ili proizvođači vešto ubede tržište šta zapravo kupci žele? Ili, ...

Opel predstavio prvi električni reli automobil

Opel je predstavio prvi električni reli automobil na svetu, baziran na poslednjoj generaciji modela ...

Fiat spremio dva nova izdanja modela 124 za Ženevu

Fiat zakuvava stvari u svojoj liniji 124 sa dva nova specijalna izdanja, koja će ...