fbpx

Rossi – Yamaha treba da uči od Suzukija

Nakon debakla praktično svih vozača Yamahi na trci u Valensiji, Valentino Rossi poručuje da Yamaha mora mnogo da nauči od Suzukija

Foto: Monster Energy Yamaha Racing

Do kraja MotoGP sezone ostale su još samo dve trke, od čega još jedna na istoj stazi Ricardo Tormo pored Valensije, na kojoj su proteklog vikenda svi vozači Yamahe doživeli debakl. Ponajviše Valentino Rossi, koji se nakon odležane corone vratio na motocikl, ali na kratko, samo dok njegov agregat nije stao.

Foto: Suzuki-Racing

Nakon trke, Rossi je uživo čestitao šefu Suzukija Davideu Briviju na uspehu, na šta mu je Brivio, bivši član tima, ali i dobar prijatelj odgovorio – hvala ti, mnogo sam od tebe naučio, ali žao mi je što smo sada protivnici.

Foto: Yamaha Racing

Rossi nije imao čemu da se raduje posle odustajanja već u šestom krugu. „Dao sam gas na izlazu iz krivine broj četiri i motor je samo ućutao. Nisam bio čak ni ljut, došlo mi je da se nasmejem. Kažu da se ovakav kvar nije dogodio već 12 godina, ali da u agregatu nje došlo ni do kakvog loma“, kaže Rossi. Ispostavilo se da je mu se agregat na neverovatno skupom motociklu ugasio zbog kvara dela koji vredi jedan evro, a Doktor kaže da Yamaha mora mnogo toga da nauči od Suzukija nakon debakla skoro svih vozača u Španiji.

Foto: Yamaha Racing

„Govorili su da je redni četvorocilindarski agregat kakav imamo u M1 zastareo koncept, ali je Suzuki dokazao da to nije tačno. MotoGP se u poslednjih 5-6 godina jako promenio, i u nekim elementima liči na Formulu 1, ali Yamaha nije nije napravila potreban korak unapred. Inženjeri koji rade na agregatima to moraju da shvate. Naši konkurenti nisu samo tehnički, nego i inženjerski napredniji“, kaže Rossi. Za problem na svojoj Yamahi M1 kaže da je nastao od agregata – ili imate brz a nepouzdan motor ili pouzdan ali spor. Yamaha je spora i kvari se, i ne samo to. Nekada je meka isporuka snage bila jaka strana Yamahe, sada su drugi bolji od nas. Kada se sastave svi problemi, tu smo gde smo, kaže legendarni vozač.

Foto: Yamaha Racing

Za sledeću sezonu zamrznut je razvoj agregata, ali Rossi veruje da ima prostora za napredak – To ne sme biti izgovor, u MotoGP-u se može raditi na mnogo toga, hlađenju, elektronici, izduvnom sistemu i tako dalje. Ako se dobro radi, može se napredovati, kaže Rossi.
Za situaciju da je Yamaha bila odlična na početku sezone, a na kraju sve lošija, Rossi kaže da se događa i da postoji nešto što su drugi razumeli, ali u timu Yamaha još nisu. Šta više, Rossi ne vidi ni ni problem sa pneumaticima, sa kojima mnogi timovi imaju problema. „Po meni, pnematici su slični sa starim, imaju bolji grip, i kraće traju, ali ponavljam, drugi su shvatili nešto što mi nismo“, tvrdi Rossi.
Za Vinalesa i Quartarara misli da su odličan tim na fabričkim motociklima, i da Yamaha ima vozački tandem za titulu, ali da im treba konkurentan motocikl kako bi se borili za šampionsku titulu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kymco predstavio električni superbike u Milanu

Kymco je na ovogodišnjem Sajmu motocikala u Milanu predstavio SuperNex električni superbike Kymco je ...

84. MotoGP pobeda za Marca Marqueza u Americi

Marc Marquez ponovo nepobediv u MotoGP klasi na stazi COTA na kojoj je do ...

MotoGP – počeo je rat oko koncesija za Hondu i Yamahu

MotoGP – počeo je rat oko mogućnosti koncesija za Hondu i Yamahu kojima bi ...

Poginuo Dean Berta Viñales vozač Supersport 300 klasi

Na trci FIM Supersport 300 šampionata na stazi Circuito de Jerez-Angel Nieto, poginuo je ...

U novom BMW Motorrad salonu premijera BMW R 1250 GS

U novom BMW Motorrad salonu u Beogradu premijerno predstavljen BMW R 1250 GS Mnogobrojnim ...

Quartararo najbrži i drugog dana MotoGP testova

Fabio Quartararo je i drugi dan zvaničnih MotoGP testova završio sa najboljim vremenom, a ...