fbpx

Test: Seat Leon FR – velike ambicije sa osnovom

Seat Leon u svojoj novoj, četvrtoj generaciji je ambiciozniji nego ikada – a da li ima argumenata za takve ambicije?

Seat Leon je već dugo među nama, duže nego što se to možda i čini. Do kupaca je stigao još 1998. godine, što znači da će uskoro u ponudi španske marke biti četvrt veka. Od prve, pa sve do najnovije četvrte generacije za Seat Leon par stvari su iste.

Kao prvo ime – da, Leon znači lav, ali je i naziv nekadašnje kraljevine u Španiji. Kao drugo, oduvek pripada C segmentu, i postavljen je na neku od platformi Volkswagena, i sa modelima VW Grupe deli veliku većinu komponenti. Kao treće, iako od prvog dana vrlo solidan hatchback često i atraktivniji od svog direktnog pandana VW Golfa, Seat Leon je, barem što se nas u Srbiji tiče, ostajao u senci, i nikada, ni kao marka ni kao model nije našao pravi put do kupaca.
Na kraju druge decenije 21. veka stigao je novi Seat Leon, četvrte generacije. U osnovi, pre svih većih i manjih stilsko tehničkih novina, Leon „Mk4“ (Mark 4 oznaku dodajemo mi), u pohod ka kupcima kreće u znatno drugačijem ambijentu nego njegovi prethodnici. Vlasnik Seata, Volkswagen Grupa odlučila je da pusti vetra u jedra svojoj španskoj podružnici, i od večitog gubitaša i autsajdera, marku Seat pretvori u profitabilnu jedinicu sa jasno definisanim stilom i modelnom ponudom.
Jasno, ovakva odluka se ne realizuje preko noći, a renesansa Seata krenula je od segmenta koji se evidentno najviše traži – SUV-a i Crossovera. Odlično postavljeni Arona, Ateca i Tarraco, uradili su sve što je trebalo – digli su Seat iz hibernacije, a Leon je samo trebao da nastavi „prtinom“ koju je napravio pomenuti trojac. Samo, desila se Corona, i sva moguća zatvaranja i ograničenja potrošila su skoro godinu dana Leonu, doduše kao i drugima, ali i malo usporili zamajac koji je Seat kao marku sasvim lepo „zaleteo“. Ali, kako je drugima tako je i Seatu. Leon mora da se rađa u okruženju recesije kakvu niko poželeo ne bi, a zacrtan mu je ambiciozan plan, do te mere da čak konkuriše i svom direktnom i mnogo popularnijem pandanu VW Golfu, čija je oduvek bio nešto jeftinija verzija.
Mnogo se govori o platformama, i to zato što se mnogo (kod nekih i previše) dele. Golf i Leon osnovu dele oduvek, a tako je i sada. Često i mnogo spominjana MQB platforma VW Grupe deklarisana je kao nova, mada i nije nova. Novi Seat Leon je na identičnoj platformi kao i Golf 8, koja je identična onoj na kojoj je bio i Golf 7, a i prethodni Leon. Da ne bude zablude, reći stara skroz je pogrešno i neosnovano. I kad znamo i kad ne znamo, proizvođači rade, unapređuju, menjaju, doteruju rešenja. MQB je osnova za model sa napred poprečno postavljenim motorom i prednjim pogonom, i normalno je da se na njoj nalazi podugačak spisak modela – Golf 8, Audi A3, Škoda Scala i Seat Leon.
Vizuelno, novi Leon liči na svog prethodnika, više stilom nego stvarnim elementima. Produženjem karoserije za čak devet centimetara i njenim sužavanjem španski hatchback je dobio nove proporcije i u osnovi deluje vitkije. Šta više, da ne diskutujemo o lepoti, obzirom da svako ima svoj kriterijum i ukus, novi Leon deluje možda čak i oštrije od Golfa koji je po pitanju dizajna poprilično konzervativan. Razumljivo, tipične oštre linije koje su dizajneri u Martorellu odavno usvojili, nekome se dopadaju, a nekome ne. Evidentno, novi Leon ima znatno bolju aerodinamiku, a ima i sva „must have“ obeležja poput LED svetala, ali i svetleće trake na zadnjem delu. I ima još nešto – prelepu formu koju čine hrom trake oko bočnih prozora.
Produženje karoserije donelo je više prostora u kabini, i to je odlična vest. Za jedan hatchback C segmenta u Leonu je prijatan osećaj prostranosti. Ako doduše, u tome svakako pomaže minimalizam u stilu dizajniranja tipičan za Seat. Evidentno, kvalitet materijala, uklapanja i završne obrade je podignut na viši nivo, a teško je ne primetiti potpuno odsustvo prekidača na centralnoj konzoli.
Ako je model sa DSG menjačem, umesto bilo kakve ručice tu je minijaturni prekidač menjača i dugme za startovanje motora, što bi uz prekidač parkirne kočnice bilo skoro sve na centralnom grebenu. Čisto, jasno i jednostavno, u generalno dobro organizovanom prednjem delu kabine.
Instrument tabala je standardno digitalna dijagonale 10.25, sa izborom više prikaza. Na armaturu je visoko postavljen veliki 10 inčni (u nižim paketima opreme je 8“) „tablet“ i hteli ne hteli, sve funkcije uključujući provetravanje i klimatizaciju idu preko njega.
Praktično ili ne, možemo diskutovati. U prvom kontaktu, i banalno pojačavanje ventilacije je izazov, ali vremenom i uz privikavanje sve postaje potpuno normalno i logično. Drugim rečima, uputstvo u ruke i malo strpljenja jedini su put do korišćenja svih funkcionalnosti, kojih zapravo ima mnogo. U Leonu je najnovija generacija eletronske platforme za komunikaciju i povezivanje sa brojnim sposobnostima uključujući glasovne i komande gestom, pa ih treba i iskoristiti.
Prednja sedišta su odlično oblikovana i dimenzionisana, mada je jasno i da u najvišem FR paketu opreme najbolje i izgledaju sa romboidnom teksturom površine.
Na zadnjoj klupi je, za vozilo dugo 4.36 metara dobra ponuda prostora. Najslikovitije rečeno, četiri osobe visine od 180 cm udobno se smeštaju i mogu na duži put, a dodatnu udobnost u FR opremi donosi i trozonski klima uređaj i naslon za ruke.
Svojom zapreminom od 360 litara prtljažnik nije fascinantan, ali je na nivou C segmenta, i očigledno je povećanje prostora u kabini, a pogotovo pozadi išlo na račun prtljažnika. Visok i izrazito debeo prag prtljažnika ne pomaže u njegovoj funkcionalnosti. Standardno, jednostavno preklapanje naslona zadnje klupe 60:40 tu je za svaki slučaj, kada treba preneti nešto kabasto.
VW Grupa, pa samim tim ni Seat nisu među onima koji su se (već) odrekli dizela, pa se do Leona može doći sa benzincem, dizelom ali i hibridom, koji je sa 204 KS i najsnažnije opcija. Sa druge strane, još dugo niko i ništa u našim krajevima neće ugroziti popularnost 2.0 TDI motora od 150KS, koji je uz sedmostepeni DSG menjač postao svojevrsna ikona. Upravo tako pogonjeni i FR opremljeni Seat Leon stigao je na Dmotion.rs test.
Nova ili ne MQB platforma i kombinacija prednjih MacPherson opružnih nogu i multi link osovine za Seat Leon znači vozilo odličnog balansa i vrlo preciznog upravljanja koje neće iznenaditi preteranim podupravljanjem kada se prebrzo uđe u krivinu. U trimu ogibljenja Leon naginje ka tvrdom, ali iako se čuju udarci, odlično apsolvira neravnine na putu.
Šta više u brzim krivinama sa neravnom kolovoznom podlogom samouvereno drži točkove zalepljene za podlogu. Iako od svih menjača sa dvostrukom spojnicom postoji najduže, sedmostepeni DSG radi dobro, mada se može osetiti da po pitanju finoće sada ima i boljih, mada u skupljem cenovnom razredu vozila.
Po pitanju usklađenosti menjača sa dizel agregatom koji ima velikih 360 Nm već od 1.700 o/min, Leon funkcioniše savršeno. Pored toga što je tih, a pogotovo kada se „namesti“ na putnih 130 km/h, sa ovim pogonom je i solidno brz. Ubrzanje do 100 km/h apsolvira za 8.6 sekundi i dohvata maksimalnih 218 km/h, a to ne naplaćuje pri poseti benzinskoj stanici. Bez mnogo rezerve, u ovako pogonjenom Leonu može se računati sa potrošnjom koja je realno između (samo) 5 i 6 l/100 km.
Seat Leon (globalno) ima vrlo ambiciozan plan da dohvati visoke brojke prodaje. Argumente za takav izazov ima, mada će njegovo zaletanje uz „šesti pik četvrtog talasa“ virusa Covid – 19 i evidentnu globalnu recesiju sigurno ići sporije od planiranog. Što se nas tiče, da li je Leon i dalje nešto jeftinije izdanje Golfa ne znamo, obzirom da na Golf i dalje čekamo. Ono što znamo, Seat Leon cenom ne spada u donji nego u gornji razred C segmenta, mada mu je dodeljen veoma velik raspon cena koji startuje od 16.000 evra pa naviše, dok se za testirani model mora izdvojiti povelikih 29.300 evra.

Model

Seat Leon FR 2.0 TDI DSG

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.368/ 1.800/ 1.456
Međuosovinski razmak (mm) 2.686
Masa vozila (kg.) 1.370
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.980

Zapremina prtljažnog prostora (l)

360 – 1.301

Motor

2.0 TDI (150)

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.968

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

150/ 110 pri 3.000 – 4.200

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 360 pri 1.700 – 2.750
Menjač

Sedmostepeni automatski sa dvostrukom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

8.6

Maksimalna brzina km/h

218

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

5.06.0

Cena testiranog modela 29.300 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Geely bi mogao postati najveći investitor Daimlera

Zhejiang Geely Holding Group planira da preuzme velik deo akcija Daimlera i time postanje ...

Mercedes-Benz na Salonu automobila u Ženevi 2020.

Ovogodišnji 90. Salon automobila u Ženevi donosi nekoliko novih proizvoda: unapređenu E-Klasu, tri AMG ...

Fiat spremio dva nova izdanja modela 124 za Ženevu

Fiat zakuvava stvari u svojoj liniji 124 sa dva nova specijalna izdanja, koja će ...

Citroen je predstavio novi logo marke

Citroen je zvanično predstavio novi logo i novi slogan dok se očekuje predstavljanje skorog ...

Test BMW X1 18d sDrive

BMW X1 18d sDrive najmanji je SUV u ponudi iz Minhena, a protiv sebe ...

Al-Attiyah – pravila za Dakar Reli nisu bila fer

Dakar Reli je završen, Sainz i njegov tim uživaju u zasluženoj pobedi, ali drugoplasirani ...