fbpx

BMW predstavio iX – veliki električni SUV

BMW je predstavio iX serijsku verziju koncepta iNext, veliki električni SUV, prepun novih tehnologija, ali izgleda koji će podeliti mišljenja

Do juče se zvao iNext i bio je koncept, a od juče se zove BMW iX, serijski je model i počeće da se proizvodi u drugoj polovini sledeće godne u Dingolfing pogonu. Pored toga što je velik ima isključivo elektro pogon, iX je postavljen na potpuno novu platformu koju je BMW razvio za električna vozila, a prema navodima fabrike, toliko je nakrcan n ovim tehnologijama da naspram njega aktuelna Serija 7 deluje kao da je iz prošlog veka.
BMW tvrdi da je upravo prikazani iX tehnološka perjanica marke, u koju je ugrađeno sve trenutno dostupno, od pogona, preko kontrole isporuke energije pa do sistema autonomne vožnje, povezivanja i brzine obrade podataka koja je 20 puta brža od do sada raspoložive. U dimenzijama novi SUV, odnosno SAV kako BMW više voli da definiše svoja vozila, vrlo je sličan, tačnije dužinom identičan sa aktuelnim X5, a visinom sa X6, ali ima točkove prečnika kao X7.
Sa druge strane, dizajn ne deli sa pomenutim modelima, i već u najavi možemo videti oprečna mišljenja o masivnom prednjem delu sa velikim grilom hladnjaka, koji još nije pomirio stavove ni na novoj Seriji 4. Bavarci tvrde da dizajn iX prikazuje budućnost, a dodaju i da je u glomazni hladnjak i kompletan sklop sa odbojnicima ubačena velika količina senzora, kamera i radara. Šaef dizajna BMW-a Adrian van Hooydonk kaže iX ima moderan i emotivni dizajn, za vozilo koje je tehnološki kompleksno, ali izgleda jednostavno.
O dizajnu BMW-a iX će se još dosta polemisati, ali ono što je evidentno, prvo je vozilo sa serijski ugrađenim šestougaonim upravljačem, za koji fabrika tvrdi da „vozaču poboljšava pristup i daje bolji pregled digitalnoj instrument tabli. Za BMW je novina i to što su komande i prekidači elektropomičnih sedišta premešteni na vrata, kao što je to odavno u (konkurentskim) modelima iz Štutgarta. A iX je još po nečemu trenutno „naj“ u BMW-u – ima najveće staklene površine koje su ugrađene u jedan model iz Minhena.
Pogon velikog SUV-a je peta generacija elektro-pogona, koja se oslanja na dva elektromotora za koje BMW kaže da imaju ukupno „preko“ 500 KS, odnosno, još nije saopštena tačna snaga. I sposobnost pogona je za sada definisana sa „oko“, pa fabrika poručuje da će dosta preko dve tone teški SUV do 100 km/h ubrzavati za „oko“ ispod 5 sekundi. Baterija je bruto kapaciteta 100 kWh, pa bi luksuzn SUV trebao da ima autonomiju odn oko 600 kilometara po WLTP metodi merenja, odnosno znatno manjih 480 kilometara po EPA proceduri merenja. Doduše, uz brojke autonomije stoji i napomena da su privremene, bazirane na trenutnom nivou razvoja.

A ako je verovati takođe trenutnim podacima, i brojke vezane za punjenje baterije biće impresivne – na 200 kW brzom punjaču, velika baterija bi se trebala do 70% puniti za 40 minuta, uz kratkih 10 minuta punjenja, iX dobija novih 120 kilometara vožnje.
BMW navodi da će proizvodnja početo polovinom 2021. godine, a u salone bi trebao stići do kraja 2021.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeća generacija Volvoa XC60 biće električna?

Nova generacija Volvoa XC60 biće električna i imaće koristi od nove generacije baterija čija ...

Formula 1 – Alonsu vraćen podijum

Formula 1 – Alonsu je vraćen podijum i treće mesto koje je osvojio u ...

Volkswagen ID.3 GTX je spreman

Volkswagen ID.3 GTX je spreman sa svojih 322 KS i to sa samo jednim ...

Volkswagen pokazuje budućnost sistema osvetljenja

Volkswagen Grupa zamišlja budućnost u kojoj prednje i zadnje svetlosne grupe nude inteligentniju rasvetu ...

Williams Racing prodat američkom investitoru

Williams Racing je u potpunosti prodat američkoj investicionoj firmi Dorilton Capital Williams Racing, legendarni ...

Izuzetni poslovni rezultati Toyote na srpskom tržištu u 2018.

Toyota Srbija završiće poslovnu godinu sa preko 1500 prodatih automobila, i time zabeležiti povećanje ...