Volkswagen je predstavio novu generaciju dva TSI motora poznatih zapremina ali boljih performansi i manje potrošnje
Volkswagen je predstavo novu generaciju TSI benzinskih motora. Sa tri i četiri cilindra, radne zapremine id 1.0 i 1.5 litara, nove pogonske jedinice će se ugraćivati u modele koji se prostru od najmanjeg Up GTI-a pa sve do Passata, uključujući i SUV i crossover modele. Bez obzira da li se radi o trocilndarskoj ili četvorocilindarskoj jedinicu, u nove benzince ugrađene su visoke tehnologije, kako bi se povećala efikasnost, a smanjila emisija.
Volkswagen Grupa već 15 godina u svoje modele ugrađuje pogonske jednice, a oznaka TSI označava da se radi o benzincu sa turbokompresorom, u slojevitim direktnim ubrzgavanjem. Za novu evoluciju ovih agregata kompanija tvrdi da je u rangu i iznad najboljih motora ove klase koji postoje na tržištu.
Novi benzinci će imati različitu primenu, spram koje će varirati i snaga. U osnovi, manji 1.0 TSI evo ima 90KS, ali će, na primer, u modelu Golf u saradnji sa hibridnim sistemom ukupno biti 110KS uz 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta, u rasponu od 2.000 do 3.000 o/min, a uz prosečnu potrošnju od 4.3 do 4.5 litara emituje od 98 do 103 grama CO2/km. Isti 1.0TSI motor će u određenim modelima imati 115 KS.

Pod oznakom EA 211 evo je veći TSI četvorocilindraš, koji je svojom zapreminom od 1.5 litara 2016. i 2017. godine zamenio 1.2 i 1.4 litarske benzince, u Evo izdanju imaće 130 ili 150 KS. Za modele Golf i Polo i trocilindarski i četvorocilindarski motori, pod oznakom TGI biće prilagođeni i za korišćenje zemnog gasa (CNG), a ponudi modela Golf imaće blagi hibridni sistem na 48V.
Značajna novina kod oba motora je da koriste unapređen Millerov proces. Ranijim zatvaranjem usisnih ventila smanjuju se gubici u procesu punjenja cilindra, i dozvoljavaju veliki kompresioni odnosi od 12.5:1 za četvorocilindraš i 11.5:1 za manji trocilindraš. Uz Millerov ciklus postiže se visoka efikasnost u određenom rasponu broja obrtaja, ali uz manju količinu smeše goriva i vazduha motori nisu izgubili na snazi i obrtnom momentu što je postignuto novim tehnologijama. Izuzetno brzim i preciznim hidrauličnim sistemom bregasto vratilo usisnih ventila se stalno prilagođava opterećenju i broju obrtaja motora, a i bregasto vratilo izduvnih ventila ima sistem prilagođavanja.
Turbokompresor je po prvi put u malim benzinskim motorima za velikoserijska vozila dobio varijabilnu geometriju (VGT), čime se u četvorocilndraskom motoru od 130 KS obezbeđuje nadpritisak punjenja do 2.3 bara, a u manjem trocilindrašu čak do 2.8 bara. Turbopunjač u manjem motoru projketovan je da izdržava temperature izduvnih gasova do 950°C i dostiže maksimalno čak 289.000 o/min.
Veći 1.5 litarski motor ima sistem deaktivacije drugog trećeg cilindra u situacijama kada je malo opterećenje, što se postiže prekidom ubrizgavanja goriva i paljenja, i deaktivacijom razvoda ventila. Pritisak ubrizgavanja goriva je preko „common raila“ maksimalno do 350 bara, i može imati do pet ubrizgavanja po jednom ciklusu punjenja cilindra. Oba motora imaju aluminijumske blokove, čime je smanjena masa pogonskih jedinica, pa trocilindraš teži samo 88 kilograma. Oba agregata imaju cilndarske zidove tretirane posebnom tehnologijim kojom sa nanosi sloj čelika debljine 100 mikrona, čime su smanjeni gubici zbog trenja u cilindrima.
Hlađenje agregata je elektronski kontrolisano, izduvna grana je integrisana u glavu motora, a filter benzinskih čestica smešten je na odmah na početku iza zduvne grane, što omogućuje brzo postizanje radne temperature motora i tretman zduvnih gasova odmah po napuštanju cilindra.
Show Comments