fbpx

Kia sa novim motorima ulazi u novu godinu

Kia Motors svoju ponudu modela Ceed obogatila je novim benzinskim motorom i benzinskim motorom sa lakim hibridom

Kijin novi 1.5 T-GDI Smartstream benzinski motor može da se pohvali izuzetnim performansama, ali ujedno i niskim emisijama. Novi motor je raspoloživ kod svih varijanti Ceeda sa klasičnim motorom, a uz novi EcoDynamics+ motor i kao laki hibrid – i kod opreme GT-Line. Novi 1.5 T-GDI će da zameni postojeći 1.4 T-GDi motor.
U motornoj ponudi sada je i novi 1.0 T-GDi EcoDynamics+ laki hibrid i to kod varijanti Ceed i Ceed Sportswagon.
Novi 1,5-litarski T-GDi motor u ponudi je kod sve 4 varijante Ceeda i to u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim (6MT) ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT). Ovaj novi motor sa 160 KS je pri 5.500 ob/min čak 14 % snažniji od postojećeg 1.4 T-GDi motora sa 140 KS. Najveći obrtni momenat je kod novog motora veći za 4,5 % (253 Nm u intervalu od 1.500 do 3.500 obr./min). Pored toga novi motor uz niže emisije donosi bolja vozna svojstva. Novi motor može se pohvaliti brojnim inovacijama, kao što je vremenski promenjivo upravljanje otvaranja ventila (CVVD, Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Ova tehnologija upravljanja ventilima reguliše vreme otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje kako bi se unapredile perfomanse, a ujedno i smanjile emisije. Novi ventil niskog pritiska za reciklažu izduvnih gasova (LP-EGR, low-pressure exhaust gas recirculation system) deluje i kod nižih obrtaja motora i optimizuje iskorišćavanje goriva i snižava emisije; filter čvrstih čestica za benzinske motore (GPF) snižava emisije čestica motora.
Kia Ceed u hečbek varijanti sa 1,5-litarskim T-GDi benzinskim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekundi (manuelni menjač) odnosno za 8,6 sekundi (7DCT). Kod Ceeda Sportswagon to traje 8,6 sekunda (6MT), a kod ProCeeda 8,8 sekunda (7DCT). Bez obzira na varijantu emisije CO2 počinju od 125 g/km, što predstavlja poboljšanje od 6,7 posto u odnosu na postojeći 1,4-litarski motor. Kia XCeed sa novim motorom od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,0 odn. 9,2 sekunda (6MT odn. 7DCT). Emisije iznose 136 g/km, što je 6,2-postotno smanjenje u odnosu na 1.4 T-GDI motor (145 g/km).
1.5 T-GDi motor može biti integrisan sa Kijinim lakim hibridnim sistemom EcoDynamics+. Takav pogon omogućava identične mogućnosti kao nehibridne varijante, ali sa nižim emisijama i manjom potrošnjom goriva. EcoDynamics+ laki hibrid nudi bolje iskorišćenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem i rekuperiše električnu energiju. Kompaktna 48-voltna litijum-ionska polimerna baterija umesto benzinske snage koristi električnu i produžava ‘nedelovanje’ sa novim starterskim generatorom za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). MHSG je preko kaiša povezan sa kolenastim vratilom i neprimetno preklapa između modova rada ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U modu ‘motor’ tokom ubrzavanja MHSG pruža dodatnu električnu snagu čime smanjuje opterećenje motora i snižava emisije. Tokom usporavanja MHSG pod određenim uslovima se prebacuje na mod ‘generator’ čime rekuperiše energiju sa kolenastog vratila kako bi napunio bateriju. Novi 1.5 EcoDynamics+ pogon je raspoloživ kod sve 4 varijante, ali samo u kombinaciji sa 7DCT menjačem.
Ceed, Ceed Sportswagon i ProCeed opremljeni 1.5 EcoDynamics+ sistemom i 7DCT menjačem imaju emisije CO2 od 126 g/km (WLTP, kombinovani način). To predstavlja 8 posto niže emisije u odnosu na postojeći 1.4 T-GDi motor sa istim menjačem. XCeed EcoDynamics+ sa 7DCT menjačem sada ima emisije CO2 od 135 g/km (pre 145 g/km, što je 6,9 posto manje).
XCeed EcoDynamics+ je raspoloživ i sa Kijinim inteligentnim 6-stepenim manuelnim menjačem (iMT) čije emisije iznose 134 g/km (WLTP, kombinovani način). Sistem ‘clutch-by-wire’ razvijen je sa ciljem pružanja boljeg iskorišćenja goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava zabavnu vožnju karakterističnu za konvencionalne manuelne menjače. Umesto mehaničke veze iMT kontroliše kvačilo potpuno elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakog hibrida (MHSG) i u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja – gasi motor pre nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go).
Novost u motornoj ponudi modela Ceed je i dodatni benzinski laki hibrid i to sa popularnim 1.0 T-GDi Smartstream motorom. Motor sa 120 KS – zasad raspoloživ samo kod varijanti Ceed i Ceed Sportswagon – prvi put je u ponudi u kombinaciji sa 7-stepenim DCT-om i ima emisije CO2 od 123 g/km (WLTP, komb.). Ceed 1.0 T-GDI EcoDynamics+ ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunda, a Ceed Sportswagon za 11,3 sekunda.
Novi motor 1.5 T-GDI EcoDynamics+ predstavlja deo šire Ceedove ponude, koja sa 4 varijante karoserije i mogućnošću izbora benzinskog, dizel ili elektrifikovanog lakog hibrida nudi najveći izbor u svom segmentu. Pored ovih motora Ceed i dalje nudi i EcoDynamics+ dizel laki hibrid sa 136 KS. Ceed GT i ProCeed GT i dalje ostaju najsnažniji članovi porodice Ceed, jer ih pokreće motor 1.6 T-GDi sa 204 konjske snage.
Svi motori uskoro će biti raspoloživi širom Evrope. Sve varijante – uključujući i laki hibrid – standardno nude najdužu evropsku garanciju od 7 godina odn. 150.000 pređenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Rashladna tečnost je važna i zimi i leti

Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i ...

Morgan Supersport je spreman

Morgan Supersport je spreman da egzotičnu britansku marku uvede u novu eru, ali uz ...

Mali Ferrari – možda bude, a možda i ne

Ferrari odmerava odluku da li da proizvede mali sportski automobil, koji bi cenom bio ...

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024 predstavlja svoja tehnološka rešenja koja čine strategije za ...

Hibridu ne treba turbo – kaže Rimac

Hibridu ne treba turbo – kaže Rimac i tvdri da elektromotori ne samo da ...

Završen je 87. reli Monte Karlo

U dramatičnoj završnici Sebastien Ogier je uspeo za sačuva minimalnu prednost i pobedi na ...