fbpx

GCK Motorsport e-Blast za čist Dakar

Organizatori Dakar Relija gledaju u budućnost, pa se na određenim deonicama ovogodišnjeg relija pojavio GCK Motorsport e-Blast

ASO, organizator Dakar Relija planira da već 2024. godine ima potpuno autonomne logore, koji će sami sebi stvarati neophodnu energiju, i to bez emisije otrova. Takođe, do 2030. planira da sva trkačka vozila budu pokretana čistom energijom. Zbog ovakvih namera i planova, nije iznenađenje pojavljivanje na određenim deonicama Dakar Relija 2021. GCK Motorsport e-Blast-a off-road trkačkog vozila koje kao izvor energije za svoj pogon koristi hidrogen.
Francuski ekološki čisti trkački tim GCK Motorsport osnovao je poznati vozač i učesnik Dakar Relija i takmičar u svetskom WRX šamponatu Guerlain Chicherit. Ovogodišnji zadatak prve verzije GCK e-Blast 1 na Dakar Reliju bila je demonstracija sposobnosti i moguće primenjivosti hidrogena u auto sportu i u vozilima visokih performansi.
GCK e-Blast 1 ima 340 KS i preko 1000 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a kao izvor energije korist hidrogenske ćelije i litijum jonsku bateriju od 150 kWh, a sposoban je da dohvati maksimalnu brzinu od 170 km/h. Chicherit je sa njegovim timom GCK Motorsport već počeo razvoj e-Blast H2, druge verzije trkačkog offroadera. Njegov elektromotor bi trebao biti pojačan na 410 KS, a baterija sa kapaciteta od 150 kWh smanjena na 60 kWh radi smanjenja mase, a koja bi uz novi sistem hlađenja trebala imati sposobnost bržeg punjenja. Druga verzija hidrogenskog trkača imaće i novu verziju hidrogenskih ćelija kapaciteta 25 kilograma vodonika, koji će biti smešten pod pritiskom od 700 bara, i isporučivaće 165 KS. GCK Motorsporta kaže da na novim tehnologijama sarađuje sa najvažnijim i najvećim globalni specijalistima u oblasti gorivih ćelija.
Green Corp Konnection, kompnija koja stoji iznad GCK Motorsporta sarađuje sa ASO, organizatorom Dakar Relija, na rešenjima uz koje bi se povećalo korišćenje zelene energije tokom celog događaja. Već ove godine postavljen je bivak koji se električnom energijom napaja iz 630 solarnih panela sposobnih da proizvedu 1.2 MW struje dnevno, i uz sve potrošače omogući punjenje električnih vozila.
GCK Energy je već dobio tender za snabdevanje infrastrukturom i punjačima električnih vozila u ovogodišnjem Svetskom Rallycross šampionatu koji su uvedeni kao nova kategorija, a Audi trenutno razmatra mogućnost ulaska na Dakar Reli upravo uz vozilo koje bi za izvor energije koristilo hidrogen, odnosno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Renault Captur otkriven na salonu u Frankfurtu

Novi Renault Captur otkriven na salonu u Frankfurtu sa novim sistemima, a i budućom ...

Da li je Toyota Rav 4 bez hibrida i dalje privlačna?

Toyota ne forsira slučajno svoje hibridne pogone, ali, barem kod nas, još uvek je ...

BMW i8 Roadster definitivno 2018.

Nije tajna da BMW već neko vreme priprema otvorenu verziju i8, ali sada je ...

Koenigsegg Gemera stigla kao četvorosed sa 1.700 KS

Koenigsegg je predstavio svoj prvi četvorosed, model Gemera koji, po ovu kompaniju, nije unikatan ...

Corvette C8.R trkački automobil spreman za sezonu 2020.

Chevrolet je, pre vremena i sopstvene najave, predstavio novi trkački automobil baziran na C8 ...

Toyote Supre još nema, ali ima papira za poklone

Toyota Supra bi trebala, konačno, biti predstavljen u januaru u Detroitu, a do tada ...