Ducati je sa starim ambicijama i novim borcima i oruđem počeo MotoGP sezonu 2021. time što je predstavio nove vozače i novi Desmosedici GP
Za Ducati, nova MotoGP sezona i zvanično je počela. Predstavio je stare ambicije, svoje nove borce i novog izazivača Desmosedici GP za sezonu 2021. Tim iz Borgo Panigalea prošlu sezonu je završio više nego skromnim rezultatima, uz 4. mesto Doviziosa i tek 12. Danila Petruccia, uz mnogo kuknjave o novim Michelin pneumaticima, dalje od titule nego što je to bio prethodne tri sezone. Iako je pokušao da u lošem nađe ponešto dobro, tim baš i nije uspeo i ostao je daleko od onoga što je poslednji put na crvenom motociklu uspeo vanserijski Casey Stoner sada već previše davne 2007.
U novu sezonu Ducati ulazi sa novim Desmosedici GP, koji već na prvim fotografijama pokazuje podosta novih detalja, iako je razvoj motocikala za MotoGP sezonu 2021. dobrim delom zamrznut. A novi su i vozači, i to u oba sedišta. Iskustva sa Ducatijem imaju. Šta više, često su prošle godine u drugi plan stavljali rezultate fabričkih vozača, izvlačeći maksimum iz svojih ipak satelitskih mačna koje je pripremao tim Pramac.
Jack Miller i Francesco Bagnaia priznati su kao brzi i talentovani vozači, pa iako još uvek mladi, već su imali svoj deo stresa koji ide uz MotoGP radno mesto. Miller je zamalo ostao bez angažmana zahvaljujući beskonačnim spekulacijama Jorge Lorenza i šefa tima Gigi Dall’Igne, koji se pokajao što ga je otpustio. Srećom, iza Millera je kritične 2019. stao tim Pramac, preživeo je i prošle godine pokazao da ume da bude jako brz, mada ne i konstantno brz.
Francesco Bagnaia šampion sveta Moto2 klase iz 2018. prošle sezone imao je uspone, odustajanja i padove, i to padove sa povredama koji su ga koštale trka. Tačnije na prvom slobodnom treningu u Brnu, pao je i zadobio prelom noge, ali se nakon dve trke pauze vratio i kod kuće u Misanu došao do svog prvog MotoGP podijuma, drugim mestom iza Morbidellija. Dokazao je da mu je mesto u MotoGP klasi, ali sada će to morati da potvrdi isto kao i Miller. U fabričkom timu, i to ne baš jednostavnom i srdačnom kao što je Ducati nema senke i zavetrine. Drugo mesto se ne smatra uspehom nego porazom, to je na svojoj koži ponajbolje osetio trostruki vicešampion sveta Dovizioso.
Dall’Igna je u prvom zvaničnom obraćanju uz nove vozače i motocikl diplomatski rekao da su vozači mladi i talentovani, imaju skustva na Ducatiju, a motocikl uprkos ograničenjima unapređen, i da će se boriti da odbrane konstruktorsku titulu osvojenu 2020. doduše ponajviše zahvaljujući kazni koju je dobila Yamaha zbog nepropisnih ventila i to na jednoj trci, i dodao da mogu ciljati i vozačku titulu. Da li to već sada znači da joj se Ducati ni ne nada? Teško, ali tako zvuči.
Show Comments