Dok se raspravlja o budućnosti Bugattija u okviru Volkswagen Grupe, priprema se omaž nekadašnjem EB 110 – Centodieci
O budućnosti Bugattija u okviru Volkswagen grupe se debatuje, i ne isključuje prodaja kompanije. Iz Molsheima priznaju da novca za razvoj potpuno novog naslednika Veyrona nema, ali to ne znači da se nšta ne radi. Spreman je prototip modela Bugatti Centodieci, superekskluzivnog hipersportiste koji će biti proizveden u samo 10 primeraka.

Centodieci je u izvesnom smislu omaž modelu EB110 koji je zapravo i vratio marku Bugatti u život. Doduše ne uspešno i ne kao što je bilo zamišljeno, ali jeste postavio temelj onome što današnji Bugatti i jeste. Naime, italijanski poslovni čovek Romano Artioli je pre tridesetak godina pokušao oživljavanje legendarne avangardne i napredne marke supersportskim modelom EB110. Iako je pokušaj završio prevelikim troškovima i zatvaranjem fabrike, Artioliju u današnjem savremenom Bugattiju nikada niko nije osporio zasluge na svemu što je postigao i utabao put za serijski Veyron.
Već prevod imena budućeg hipesportiste Centodieci znači 110. Njegov nisko spušteni „nos“ i trodelni uvodnici vazduga interpretacija su rešenja koje je imao originalni EB110 iz Artiolijeve ere. Iz kompanije poručuju da Centodieci nije jednostavna kopija EB110, nego interpretacija nekadašnje jurilice sa četiri turbokompresora. Sa druge strane, dizajneri tvrde da nisu želeli da izgube šarm modela od pre 30 godina.
Projekat Bugatti Centodieci predstavljen je 2019. godine u Kaliforniji na “The Quail – A Motorsports Gathering”, a sada je za razvojne testove spreman prototip. Iako će biti proizvedeno samo 10 komada, u Centodieci će biti ugrađene sve najmodernije tehnologije, i biti postignuti visoki standardi bezbednosti.
Velik izazov je smeštanje ogromnog W16 motora radne zapremine od osam litara, koji sa svojih 1.600 KS generaiše ogromnu količinu toplote i zahteva sofisticiran sistem hlađenja. Kao i kod EB110 agregat je smešten ispod providnog poklopca motora, koji je morao da dobije dodatne otvore kakao bi se toplota što efikasnije odvodila iz motorskog prostora. Sto tako, W16 je veliki potrošač vazduha, pa su posebni romboidni otvori sa usmerivačima zaduženi za disanje motora.
Obzirom na ekskluzivnost i činjenicu da će svaki primerak biti ručni rad ne treba mnogo mašte da bi se pretpostavila astronomska cena svakog pojedinačnog primerka. Prve isporuke očekuju se sledeće godine, a svaki od deset vlasnika moraće da izbroji po osam miliona evra, i to kao neto cenu, bez poreza i dodatnih troškova, non čega će moći da uživa u svojoj „Stodesetki“.
Show Comments