fbpx

Tesla boli “velike” koji se nadaju da će ga usporiti

BMW-ovi šefovi veruju da će Tesla morati malo da uspori rast, ali tek kada ga pristignu ostali proizvođači

Etabliranim proizvođačima koji postoje dugi niz decenija, a neki i duže od veka, sigurno nije lako da posmatraju kako ih je, zapravo, potukao jedan Tesla. Dok su se podsmevali problemima koje je Tesla imao sa prvim Roadsterom (koji čak nije bio ni originalan model, nego elektrifikovani Lotus), američka kompanija na čelu sa kontroverznim Muskom je spremala pravi udarac. I to ne nizak, nego potpuno legitiman. Tržištu, za početak prvenstveno američkom, 2012. ponudio je Model S, koji „uleteo“ u segment luksuznih automobila, i to sa sasvim ozbiljnim gotovo sportskim performansama i upotrebljivom autonomijom, a tržište ga prihvatilo bolje nego što „veliki“ predvideli. A „velike“ je Model S zatekao sa spuštenim gardom, i dobili su „direkt“, a ne nizak udarac „ispod pojasa“. Najcrnji do po „velike“ je to što osam godina kasnije zapravo još uvek gledaju u leđa Tesli, čiju autonomiju još uvek nisu uspeli da dohvate, a Tesla već diže letvicu još više sa 750 kilometara autonomije za osveženi Model S, i evidentno je tehnologijom elektro pogona ovladao i vlada bolje od svih ostalih, barem u onome što kupac može da dobije u svom automobilu koji izveze iz salona. A so na ranu „velikima“ dosuli su izveštaji za prošlu „covidoznu“ poslovnu godinu, u kojoj je Tesla povećao prodaju za 36% i dohvatio skoro pola miliona isporučenih vozila. Naravno, daleko je to od 7-8 milona koliko isporučuju najveći na planeti, ali da ne zaboravimo činjenicu – Tesla je nov i mali „start-up“ proizvođač, i među ultra retkima koji je došao, ušao i opstao u automobilskom biznisu. I nije samo opstao, nego je još uvek trendseter i reper svima, a pored dve postojeće dodaće još dve nove fabrike. Jednu u Teksasu (gde će proizvoditi Cybertruck) a na Muskovu najavu ulaznog EV modela cenom od samo 25.000$, mnoge je zabolela glava), i drugu u srcu Nemačke, koja ponajviše boli „velike“ evropske marke. A boli ih odluka Nemačke da ne samo da ih neće braniti od „uljeza“, nego će ga i bogato subvencionisati.

Foto: Tesla

Za to vreme, „veliki“ se još uvek zapravo tek zaleću. U intervjuu za Bloomberg CEO BMW-a Oliver Zipse je priznao da je Tesla sve proizvođače zatekao sa spuštenim gardom, da se muče da dohvate performanse i autonomiju Tesle, ali i za utehu, tvrdi da će se rast Tesle usporiti, zato što ostali „veliki“ stižu na tržište sa svojom ponudom. A ako se obistine planovi, a verovatno hoće, evropsko (pa i svetsko) tržište biće bukvalno zatrpano električnim modelima već do 2023. koji će nicati kao pečurke posle kiše. BMW najavljuje ukupno 25 elektrifikovanih, od čega više od polovine električnih modela, Mercedes osam iz EQ porodice već do iduće godine, a VW Grupa je u osnovi već i prestigla Teslu, obzirom da je isporučila 231,600 električnih vozila u 2020. što je trostruko više nego u 2019.
Samo, da će biti lako usporiti Teslu, neće biti. Tesla je konačno seo na „zelenu granu“, ima realnih izvora da finansira i nove tehnologije i nove modele, dok ostali pokušavaju da se barem izjednače sa njim. A u Tesli nikada nije nedostajalo mašte, pa se ne treba preterano iznenaditi ako padne još koji „kroše“ dok giganti sada imaju podignut gard i čuvaju se od „direkta“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fiat spremio dva nova izdanja modela 124 za Ženevu

Fiat zakuvava stvari u svojoj liniji 124 sa dva nova specijalna izdanja, koja će ...

Predstavljena Toyota C-HR Prologue

Toyota C-HR Prologue je prva – ali vrlo stvarna – vizija automobila za kojom ...

Formula 1 – Piastriju pobeda na Hungaroringu

Formula 1 – Piastriju pobeda na Hungaroringu u trci za Veliku nagradu Mađarske, koja ...

Novi Ford Mustang je značajno podmlađen

Novi Ford Mustang sedme generacije je predstavljen u detaljno podmlađenom izdanju i novim zanimljivim ...

Hamilton dolazi u Ferrari na mesto Vettela

Lewis Hamilton će doći u Ferrari na mesto Sebastiana Vettela, predviđa bivši vlasnik F1 ...

Volvo XC40 evropski automobil godine

Volvo XC40 je osvojio laskavu titulu 2018 European Car of the Year   Novi ...