Svi skeptici da će se Scuderia Cameron Glickenhaus pojaviti na Lemanu sada su razuvereni predstavljanjem bolida 007 na stazi
Prošlo je 53 godine od kada je Ford, 1967. pobedio na 24 časa Lemana. Scuderia Cameron Glickenhaus se zainatila da ovaj istorijski podatak promeni, i bude američki tim koji će pobediti na Lemanu u sopstvenom automobilu. Hrabro, ambiciozno, ali ne i neostvarivo. Doduše, još uvek je više skeptika koji sa nepoverenjem gledaju na ovaj projekat, nego optimista da će do takvog rezultata ikada stići, ali prvi korak je napravljen – Scuderia Cameron Glickenhaus je predstavila svoj 007 prototip, koji če u najjačoj LMH klasi izaći na megdan Toyoti i ByKollesu ove godine, od sledeće i Peugeotu, a kojima će se uskoro pridružiti Audi, Porsche i Ferrari, pa će u LMH klasi društvo zaista biti probrano, ali i ozbljno.
Scuderia Cameron Glickenhaus je bazirana u mestu Danbury u Connecticutu, i već u WEC sezoni 2021. izlazi na stazu kao Glickenhaus Racing, u klasi Leman hiperautomobila. Nakon nekolko godina rada, Glickenhausov hiperautomobil jednostavno nazvan po imenu čuvenog agenta 007, po prvi put je izašao na stazu Valelunga u Italiji, a zadatak da ga „protrese“, kako u žargonu nazivaju prvu vožnju (Shakedown), dobio je poznati i iskusni vozač prototipova Romain Dumas.
Prvi izlazak na stazu tim je iskoristio za kalibraciju upravljačkog sistema, prenosa i novog V8 agregata. Potpuno novi agregat ima radnu zapreminu od 3.5 litara, a za američki tim razvio ga je francuski specijalista za agregate Pipo Moteur. Iako Glickenhaus nije saopštio nikakve tehničke podatke, pravila LMH klase dozvoljavaju maksimalnih 670 KS, koji mogu poticati samo od benzinskog agregata ili hibridne pogonske grupe. Tako će biti ove sezone, a prema „prekookeanskom“ dogovoru od 2022. godine, nehibridni automobili će se takmičiti zajedno sa LMDh bolidima američkih IMSA šampionata, i obratno. Kako bi se obezbedila konkurencija automobila, biće primenjeno balansiranje performansi.
Iako je tim SCG planirao da se takmiči sa hibridnim pogonom, odlučio je da zbog veće dozvoljene mase i kompleksnosti hibridnog sistema vozila pak ima samo benzinski V8 motor. Takođe, SCG u Leman poduhvat baš ne ulazi sam. Za pomoć se obratio iskusnima – Sauber Racingu (Alfa Romeo F1 tim) i Joest Racingu, koji je na Lemanu pobeđivao sa Porscheom i Audijem R8. Pored toga, za konstrukciju 007 bio je angažovan i Podium Advanced Technologies, uz koji su timovi pobeđivali u poslednjih 10 godina.
Sledeći izlazak na stazu za SCG 007 biće 30. i 31. marta, za kada je zakazan zvanični test WEC timova, a održava se na stazi Portimao u Portugalu. Na istoj stazi, 4. aprila voziće se prva trka WEC sezone 2021., a legendarni maraton, 24 časa Lemana zakazan je za tradicionalni termin 12. i 13. jun. Obzirom da je LMH klasa hiperautomobila osmišljena tako da bi se trkački automobili približili serijskim, i Glickenhaus planira da kupcima ponudi drumsku verziju 007, za koji je već najavljena cena od oko 2.1 milion dolara.
Show Comments