fbpx

Scuderia Cameron Glickenhaus se ne šali sa Lemanom

Svi skeptici da će se Scuderia Cameron Glickenhaus pojaviti na Lemanu sada su razuvereni predstavljanjem bolida 007 na stazi

Prošlo je 53 godine od kada je Ford, 1967. pobedio na 24 časa Lemana. Scuderia Cameron Glickenhaus se zainatila da ovaj istorijski podatak promeni, i bude američki tim koji će pobediti na Lemanu u sopstvenom automobilu. Hrabro, ambiciozno, ali ne i neostvarivo. Doduše, još uvek je više skeptika koji sa nepoverenjem gledaju na ovaj projekat, nego optimista da će do takvog rezultata ikada stići, ali prvi korak je napravljen – Scuderia Cameron Glickenhaus je predstavila svoj 007 prototip, koji če u najjačoj LMH klasi izaći na megdan Toyoti i ByKollesu ove godine, od sledeće i Peugeotu, a kojima će se uskoro pridružiti Audi, Porsche i Ferrari, pa će u LMH klasi društvo zaista biti probrano, ali i ozbljno.
Scuderia Cameron Glickenhaus je bazirana u mestu Danbury u Connecticutu, i već u WEC sezoni 2021. izlazi na stazu kao Glickenhaus Racing, u klasi Leman hiperautomobila. Nakon nekolko godina rada, Glickenhausov hiperautomobil jednostavno nazvan po imenu čuvenog agenta 007, po prvi put je izašao na stazu Valelunga u Italiji, a zadatak da ga „protrese“, kako u žargonu nazivaju prvu vožnju (Shakedown), dobio je poznati i iskusni vozač prototipova Romain Dumas.
Prvi izlazak na stazu tim je iskoristio za kalibraciju upravljačkog sistema, prenosa i novog V8 agregata. Potpuno novi agregat ima radnu zapreminu od 3.5 litara, a za američki tim razvio ga je francuski specijalista za agregate Pipo Moteur. Iako Glickenhaus nije saopštio nikakve tehničke podatke, pravila LMH klase dozvoljavaju maksimalnih 670 KS, koji mogu poticati samo od benzinskog agregata ili hibridne pogonske grupe. Tako će biti ove sezone, a prema „prekookeanskom“ dogovoru od 2022. godine, nehibridni automobili će se takmičiti zajedno sa LMDh bolidima američkih IMSA šampionata, i obratno. Kako bi se obezbedila konkurencija automobila, biće primenjeno balansiranje performansi.
Iako je tim SCG planirao da se takmiči sa hibridnim pogonom, odlučio je da zbog veće dozvoljene mase i kompleksnosti hibridnog sistema vozila pak ima samo benzinski V8 motor. Takođe, SCG u Leman poduhvat baš ne ulazi sam. Za pomoć se obratio iskusnima – Sauber Racingu (Alfa Romeo F1 tim) i Joest Racingu, koji je na Lemanu pobeđivao sa Porscheom i Audijem R8. Pored toga, za konstrukciju 007 bio je angažovan i Podium Advanced Technologies, uz koji su timovi pobeđivali u poslednjih 10 godina.
Sledeći izlazak na stazu za SCG 007 biće 30. i 31. marta, za kada je zakazan zvanični test WEC timova, a održava se na stazi Portimao u Portugalu. Na istoj stazi, 4. aprila voziće se prva trka WEC sezone 2021., a legendarni maraton, 24 časa Lemana zakazan je za tradicionalni termin 12. i 13. jun. Obzirom da je LMH klasa hiperautomobila osmišljena tako da bi se trkački automobili približili serijskim, i Glickenhaus planira da kupcima ponudi drumsku verziju 007, za koji je već najavljena cena od oko 2.1 milion dolara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere u ubrzanju do 400 km/h iako je ...

Novi prodajno servisni centar za Nissan u Kragujevcu

Novi prodajno-servisni centar marke Nissan, Nikom Cars, zvanično otvoren  u Kragujevcu Kompanija Nikom Cars ...

Mercedes konačno pokazao motor za AMG A45

Znali smo da će novi agregat za Mercedes-AMG A45 ići daleko, ali nismo znali ...

Cupra u Frankurt stiže sa Tavascanom

Tavascan se zove električni SUV uz koji Cupra najavljuje svoje buduće modele Cupra će ...

Ford Mondeo osvežen i pokazan

Ford Mondeo je dobio svoje osveženo izdanje, malo vizuelnih novina, ali dosta unapređene tehnike ...

Gordon Murray vraća stare vrednosti automobilu

Gordon Murray je u martu ove godine najavio svoj T.50, a sada dodao detalje ...