fbpx

Toyota predstavila prvi modul gorivnih ćelija

Toyota je predstavila prvi sistem gorivnih ćelija spakovan u paket i spreman za ugradnju u različite modele vozila

Toyota je juče predstavila prvi modul gorivnih ćelija, primenjiv u različitim vozilima, u nadi da će upotrebom vodonika kao goriva još više smanjiti emisiju CO2. U svojim strateškim planovima, najveći proizvođač automobila na svetu ne gleda isključivo na elektro automobile kao mobilnost budućnosti. Nedavno je Akio Toyoda, prvi čovek Toyote izjavo da je oko električnih automobila previše ushićenja, obzirom na složenost i cenu infrastrukture koja mora pratiti masovnu elektrifikaciju saobraćaja. U skladu sa tim, Toyota, koja definitivno ma i finansijskih i logističkih i stručnih resursa, već decenijama radio na istraživanjima hidrogena kao goriva budućnosti, koji sagorevajući u gorivnim ćelijama kao produkt ima čistu vodu.
Rezultat je predstavljanje nove generacije limuzine Mirai u decembru prošle godine, koja ruku na srce, do sada nije našla put do dovoljno velikog broja kupaca, ali Toyota i dalje smatra da ovim modelom koji koristi hidrogen kao gorivo može i treba populaciju koja će ga prihvatiti. Za sada, još uvek su najveća prepreka omasovljavanju vozila sa gorivim ćelijama nedostupnost punionica vodonikom, velik pad vrednosti u drugoj prodaji, evidentan moguć rizik od snažne eksplozije sistema napunjenog vodonikom.
Sa druge strane, Toyta je odlučila i da predstavi integrisani sistem gorivih ćelija koji bi ponudila zainteresovanim proizvođačima vozila. Toyotin novi sistem koji uključuje gorivu ćeliju i baterju biće ponuđen kao odvojene komponente ili ceo sistem “spakovan” u kompletan hibridni modul, spreman za instalaciju na statične generatore struje, autobuse, kamione, vozove i brodove. U japanskon gigantu kažu da postoji potražnja za ovakvim sistemom, koji se može lako prilagoditi konkretnoj pogonskoj jedinici. Modularni sistem teži između 240 i 250 kilograma, i biće ponuđen u konfiguracijama za položenu ili uspravnu ugradnju, a snaga izlazne električne energije po jednom modulu je 60 il 80 kW. Fabrika navodi i da se moduli lako mogu dodatno prilagoditi prostoru i konfiguraciji, kao i snazi koja se traži. Modularni sistem gorivih ćelija svoju osnovu ima u pogonu nove generacije modela Mirai, a Toyota je već odredila i u kom pogonu u Japanu će se proizvoditi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Hyundai i10 1.2 – još ima života za mališane

Dok jedni ukidaju svoju ponudu u A segmentu a drugi pojednostavljuju, Hyundai nalazi računicu ...

Toyota Yaris – slavljenik sa šarmom

Kada se pojavio 1999. Yaris je u svom B segmentu što šta pomerio na ...

Porsche potvrdio preko 600 KS za Taycan

Rat na struju se zahuktava. Porsche je izneo nekoliko novih detalja o novom Taycanu ...

Dvostruka pobeda za Toyota Gazoo Racing na stazi Fuji

Četvrta ovogodišnja trka WEC šampionata izdržljivosti, koja je jutros vožena na stazi Fuji, pripala ...

Vraća se nekadašnja Isetta, ali kao električno vozilo Microlino

Švajcarka marka koja je stvorila sklopive trotinete kreće u proizvodnju Microlina električnog dvoseda veoma ...

Audi nastavlja elektrifikaciju – predstavljen Q7 TFSI e quattro

Audi nastavlja sa elektrifikacijom svojih modela, pa nakon Q5, A8, A6, i A7 Sportback, ...