Site icon

Ferrari je konačno predstavio svoj F1 bolid SF21

Ferrari je konačno predstavio svoj SF21 bolid Formule 1 uz nadu da je bolji od prošlogodišnjeg, ili da je barem motor snažniji

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Ferrari je, manje spektakularno nego inače, predstavio svoj bolid SF21, za koji se svakako nada da je bolji od prošlogodišnjeg, ili da barem ima snažniji agregat. Nakon najlošije sezone decenijama unazad, Ferrari se oprostio od Sebastiana Vettela i svoje poverenje ukazao mlađim snagama.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Charles Leclerc je već pokazao svoje vrednosti i vozačku zrelost uprkos mladosti, što je Ferrari nagradio dugogodišnjim ugovorom. Na mesto Vettela, koji je došao sa velikim ambicijama u Ferrari, ali otšao kao potpuno poražen i potučen, došao je mladi Španac, Carlos Sainz Jr, sa fascinantnim vozačkim pedigreom od strane oca Carlosa Sainza, reli legende. Pored toga, iako mu se osporava zaista vanserijski talenat, opte je mišljenje da blagi nedostatak talenta kompenzuje sposobnošću da brzo uči i tako napreduje. Iza sebe ima sezone u timu Toro Rosso i Renault, kao i sasvim solidna izdanja u timu McLaren. Statistike kažu da u sezonu Formule 1 2021. Ferrari ulazi sa najmlađom vozačkom postavom u svojoj istoriji.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Kao i svi ostali bolidi Formule 1, Ferrari SF je evolucija prošlogodišnjeg, sa novim podom u bočnim pločama u skladu sa pravilima za sezonu 2021., a izveštaji kažu da je svoja dva dozvoljena tokena, tim upotrebio za modifikacije zadnjeg dela bolida. Za bolju su odabrana dva tona crvene, a o prvi put se pojavljuje i zelena boja u kojoj se logo glavnog sponzora na uvodniku vazduha.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Za prošlogodišnji bolid su prvo kružile tvrdnje da mu je aerodinamika donosila prevelike otpore, ali se kasnije ipak ispostavilo da je pogonska grupa Ferrarija ostala bez mnogo “konja”, nakon što je tim uhvaćen u zaobilaženju pravila i protokomera goriva u sezoni 2019. Da li je tačno ono što j Mika Salo, bivši vozač Formule 1 od strane FIA angažovaniu delegat rekao da je Ferrari kažnjen kroz celi sezonu 2020. manjom količinom goriva nikada nećemo saznati, ali ovaj navod nikada nije bio ni negiran. Navodno, Ferrari je za sezonu 2021. pripremio potpuno novi agregat, i navodno, nadoknadio dobar deo brzine na pravcima koju evidentno nije imao. Da li je i to tačno videćemo tek na prvoj trci 28. marta u Bahreinu, isto kao što ćemo videti i da li su ambicije da se vrati u konkurenciju sa Mercedesom i Red Bullom objektivne. Ono što ostaje, prošle 2020. godine tim Ferrari koji je osvojio 16 konstruktorskih titula u storiji Formule 1 nije došao ni do jedne pobede, što se nije dogodilo od 2016. godine., a poslednju vozačku šampionsku titulu u Maranello je doneo Kimi Raikkonen daleke 2007. godine, dok je u konkurenciji konstruktora Ferrari poslednji put slavio 2008.

Next: Dacia Spring Electric debitovala kao najpristupačniji EV u Evropi