MotoGP timovi su završili predsezonske testove na stazi Losail u Kataru a prema pokazanom sezona 2021. biće paklena
MotoGP timovi odradili su svih šest dana predsezonskih testova na stazi Losail u Kataru. Pokazalo se da Bliski Istok i staza u pustinji imaju svoje prednosti i mane. Sneg sigurno neće pasti, ali snažan vetar i peščane oluje mogu da zagorčavaju život svima, a ponajviše vozačima. Upravo zbog toga, prvi dan testova obeležio je snažan vetar, a poslednji peščana oluja, koja je praktično onemogućila aktivnosti na stazi.
Iako ne treba podvlačiti nikave crte ispod rezultata MotoGP test perioda, što šta se da zaključiti iz tabela sa rezultatima, uz ogradu da svaki tim prema svom programu eksperimentiše bez da traži ultimativnu brzinu, a i kada pokušava brze krugove, vozači u nekom trenutku puštaju gas da se karte ne bi otkrivale pre vremena.
Najbrži od najbržih nakon šest (zapravo četiri) dana u Kataru je Jack Miller. Iako većina kaže da je konfiguracija ove staze kao stvorena za karakteristike Ducatija, Miller je odvezao najbrži krug Losaila ikada na dva točka. Ducati je opet za sezonu spremio novi aerodinamički paket oplata, a da li je spreman i za druge staze osim Losaila, tek ćemo videti. Novi fabrički vozač je opravdao svoj ugovor, a i drugi novi fabrički vozač Ducatija, Francesco Bagnaia je petim najboljim vremenom svih test dana i samo malo preko dve desetinke zaostatka iza Millera.
I još jedan “naj” pridev ide uz Ducati nakon završenih testova. Johan Zarco je u ruke dobio aktuelni Desmosedici, i sebi obezbedio titulu apsolutno najbržeg na stazi sa zastrašujućom maksimalnom brzinom od 357,69 km/h. I njegov timski kolega i početnik u MotoGP klasi Jorge Martin završio je kao “naj”, najbrži rookie.
Ako je Losail stvoren za Ducati, izgleda da ništa manje nije stvoren za Yamahu M1 sa novim aero paketom. Čak tri vozača japanske marke zauzimaju čelne pozicije. Maveric Vinales nije postigao rekord kruga, ali skoro da i jeste, isto kao i Fabio Quartararo. Vinales je zaostao 0.061, a Quartararo 0.080 iza Millera. Zaostatak Morbidellija na starijoj evoluciji motocikla Yamaha YZR-M1 od 0.140 znači da će učenik Valetna Rossija i VR46 akademije i ove sezone biti konkurenta.
Legendarni “Doktor” Valentino Rossi je na SRT Yamahi najviše specifikacije imao svoje uspone i padove od 20. pa gore do sedmog, pa nazad ispod 10. vremena, i teško je zaključiti u kakvoj formi ulazi u sezonu na osnovu pokazanog. Iz Katara odlazi sa 11. vremenom, i svojim najbržim krugom na Losailu ikada u 42. godini. Na kraju, izgleda da je u Yamahi doneta odluka da se u MotoGP sezonu 2021. uđe sa novim ramom, koji nije baš iz prve oduševio vozače.
Ono što u pokazali vozači Honde teško je tačno tumačiti, ali vozači HRC-a biće sigurno brzi. Iako se od Stefana Bradla očekuje da testira i razvija motocikl, od novopridošlice u fabrički tim Pola Espargara se očekuje da pobeđuje. Pre toga morao je da se adaptira na RC 213V, što mu sasvim dobro ide. Čak i Espargaro deluje iznenađen i (pre)zadovoljan svojim napretkom, pa 10. najbolje vreme i zaostatak iza Miller od 0.7 sekundi ne mora previše da znači. A ulje na vatru nepoznanica oko HRC-a doliva i podatak da su doktori Marcu Marquezu odobrili maksimalno opterećenje ruke, i sve manje se isključuje mogućnost da će izaći već na prvu trku za dve nedelje. U kakvoj formi, to je već drugo pitanje, nakon odsustva sa motocikla od osam meseci. Mnogo manje sreće imao Alex Marquez, koji je prebačen i LCR Honda tim, a jedan high-side pad završio je sa manjim prelomom kosti u stopalu, mada se očekuje da će biti spreman za prvu trku.
Bolje plasirani od braće Espargaro je Aleix, koji je, zapravo kao i prošle godine, vrlo brz na RS-GP. Tim Gresini Aprilia imao je težak zimski period, kako smrću vlasnika tima Fausta Gresinija, tako i taktičkom odlukom da se nakon sezone 2021. (najverovatnije) raziđe sa Aprilijom i svoje usluge satelitskom timu ponudi drugoj marki, kao što bi mogao biti Suzuki. Međutim, daleko od toga da otpisuje sezonu koja uskoro počinje. Aprlia RS-GP potpuno je nova, od agregata, preko rama, pa do aerodinamike i karbonskog oscilujućeg ramena i izduva. Za sada, Espargaro je konstantno brz i konkurentan, a da li brzinu ima i za celu trku, videćemo uskoro. Veći problem ovog tima je drugi vozač. Iako je povređen i čuva svoje rame, uz to i uči MotoGP motocikl Lorenzo Savadori je završio sa tek 26. najboljim vremenom.
Jedno fabrički tim koju brani dve titule nije preterano oduševio. Suzuki je ostao bez Davidea Brivia, prvog čoveka tima koji ga je i doveo do titula, jedini nije prešao na oscilujuće rame od ugljeničnih vlakana, dobio je “hole shot” sistem koji spušta motocikl na startu, ali, brzina koju je pokazao, za sada nije facinantna. Aktuelni MotoGP šampion Sveta Joan Mir završo je sa sedmim najboljim vremenom, a njegov timski kolega Alex Rins sa zaostatkom od samo 0.033 na osmom. Doduše, vozači zvuče zadovoljno, a zaostatak u jednom najbržem krugu od 0.65 sekundi ne znači da je Suzuki GSX-RR spor. Mir je lepo rekao, nismo spori, konkurentni smo, ovo je samo testiranje. I to jeste činjenica koju ne treba zaboraviti. Uzgred, oba fabrička vozača i test vozač Sylvain Guintoli testirali su novi agregat za sezonu 2022.
Možda najmanje pokazali su vozači marke koja je zablistala prošle godine. KTM ili nije brz ili skriva ono što može. Najbrži je bio Miguel Oliveira, dostruki pobednik prošle godine, na 16. mestu i to 1.343 sekundi zaostatka iza Millera, a njegov timski kolega Brad Binder zaostaje dodatnih 0.165 sekundi. Danilo Petrucci se adaptira na KTM RC16, a Iker Lecuona i dalje uči. Realno, KTM-u je staza Losail nepoznanica. Prošle godine trka nije ni održana, pa zapravo ni nema parametara za poređenje aktuelne evolucije agregata, čiji razvoj za sezonu 2021. nije dozvoljen. Ono što je evidentno, KTM je u Katar doneo ponajviše značajno različitih delova, i sklopova, uključujući i novo sedište koje je testirao Dani Pedrosa. Generalno, u timu KTM niko nije razočaran i depresivan i tvrde da su u mnogo boljoj formi nego što to vremena pokazuju.
Qatar Test rezultati – Top 10:
1. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) – 1:53.183
2. Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.061
3. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.080
4. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) + 0.140
5. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 0.261
6. Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) + 0.457
7. Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) + 0.644
8. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.677
9. Johann Zarco (Pramac Racing) + 0.716
10. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.716
Show Comments