Drugi maratonski dan predsezonskih testova nije ličio na pustinjski reli, a najvredniji su napravili i preko 120 krugova
I vozači i timovi kažu da u predsezonskim testovima nije sve u brzini. To je sigurno tačno, mada je teško ne bacati pogled na tabele sa vremenima, mada je sigurno podjednako važno i koliko je ko kilometara uspeo da napravi, i koliko krugova „okrene“. Zbog toga se se danažnji dan za velik broj vozača pretvorio u trku izdržljivosti, isto kao i za njihove ekipe u garažama.
Prepodnevnu sesiju na vrhu je završio popularni šaljivdžija i novopridošlica u tim McLaren Daniel Ricciardo. Odvezao je 52 kruga bez problema i na ručak otišao sa najboljim vremenom sesije. Međutim, popodnevna sesija nije išla tako glatko za McLaren, mada na kraju dana „Papaya yellow“ tim može biti zadovoljan. I Lando Norris je odvezao 52 kruga i završio sa trećim vremenom.
Tim koji je u oba dana pokazao mnogo nije nov ali je pod novim imenom. Za Alpine F1 Fernando Alonso je odvezao čitavih 128 krugova, na ručak otišao sa drugim vremenom, a poslepodnevni deo očigledno nije služio za jurenje za vremenom nego neki drugi program.
Sve do kraja drugog test dana Formule 1 Alonso je ostao na tvrdim pneumaticima. Prema komentarima sa staze, i to bivših F1 vozača, a sada komentatora, Alonso vozi kao metronom – tečno, precizno i samouvereno.
Po svemu sudeći od Honde se u poslednjoj sezoni može dosta očekivati. Oba tima koje pogone Honda pogonske jedinice rade kao sat, a pokazuju i brzinu. Iako je Sergio Perez imao problem sa oplatom motora koja je odletela, i verovatno nije presrećan postignutim vremenom, vezao je 117 krugova i imao prilike da se upoznaje sa Red Bullom.
Za to vreme, junorski tim Alpha Tauri junački radi svoj posao. Yuki Tsunoda uči i niže krugove, a napravio ih je 57. Pobednik prošlogodišnje Monze bio je još vredniji i očekivano mnogo brži. Pierre Gasley je odvezao 86 krugova i postavio drugo najbolje vreme dana i to na srednje tvrdim pneumaticima.
Tim Aston Martin polovično može biti zadovoljan današnjim danom. Sebastian Vettel je sigurno željan i vožnje i otkrivanja tajni svog novog bolida, ali su „gremlni“ u njegovom (mercedesovom) menjaču učinili svoje.
Nemac je za svoje planirano prepodne odvezao samo 10 krugova. Za dizanje morala zelenom timu pobrinuo se Lance Stroll, koji je bez većih problema odradio praktično dužinu cele trke. Odvezao je 71 krug i postavio treće najbolje vreme.
Da li će Kimi Raikkonen najvećeg konkurenta imati u svom timu Alfa Romeo? Izgleda da hoće. Antonio Giovinazzi je odvezao skoro dve trke u pređenih 125 krugova, a na tabeli sa vremenima zauzeo sasvim pristojno peto mesto.
Da li Ferrari ima stvarno novi motor, sa potpuno novim konceptom odvojene turbine od kompresora ili nema, pitanje je sad? Odgovor je – ne zna se, ali po oplati motora i vidljivom delu izduva izgleda da nema. Ono što ima, to je novi vozač, Carlos Sainz koji nije bio briljantan do ručka, ali je naparavio pristojnu kilometražu kroz svojih 56 krugova. Mnogo vredniji ali i brži bio je njegov timski kolega Charles Leclerc, sa 73 kruga i šestim najboljim vremenom.
Nicolas Latifi je u Williamsu odvezao najviše krugova – čak 132, i sa sedmin vremenom završio dan. Ne mora ništa da znači, ali Williams i juče i danas funkcioniše sasvim solidno i konstantno. Kolika mu je stvarna brzina, to ćemo tek otkriti za dve nedelje – na prvoj trci.
I sin Legendarnog šampiona Michaela Schumachera Mick, bio je vredan i u svom Haasu odvezao 87 krugova, dok je njegov timski kolega Nikita Mazepin bio malo manje vredan sa 76 krugova, ali su obojica bili brži i efikasniji od sedmostrukog šampona Formule 1 i branioca titule.
Koliko god čudno zvučalo, za dno tabele zalepljeni su nosioci ukupno 11 titula šampiona sveta. Ser Lewis Hamilton je do ručka napravio relativno solidnih 58 krugova, ali sa bolidom koji ni blizu nije stabilan i upravljiv kao prošlogodšnji. Pred toga što je na kraju dana tri sekunde sporiji od najbržeg, uspeo je da izleti sa staze, i završi u pesku, zbog čega je sesija prekinuta.
Za utehu timu Mercedes-AMG je Bottasov učinak, koji je uz, za ovaj tim skromnih, 57 krugova, pred sam kraj sesize postavio najbolje vreme dana. Međutim, ne treba zaboraviti da je to Finac izveo na najmekanijim pneumaticima, i bio brži od Galeya za samo 0.124 sekunde.
Sutra je poslednji dan ovogodšnjih testova Formule 1, ako vremenske prilike, možemo očekivati i da će se potražiti najbrži mogući krugovi, mada su timovi više nego vešti u prikrivanju svoje stvarne brzine, pa čak ni ono št budemo sutra saznali ne treba uzeti zdravo za gotovo.
# | Vozač | Tim | Vreme | Zaostatak | Krugova |
---|---|---|---|---|---|
1 | V. Bottas | Mercedes | 1:30.289 | 57 | |
2 | P. Gasly | AlphaTauri | 1:30.413 | 0.124 | 86 |
3 | L. Stroll | Aston Martin | 1:30.460 | 0.171 | 71 |
4 | L. Norris | McLaren | 1:30.586 | 0.297 | 52 |
5 | A. Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:30.760 | 0.471 | 125 |
6 | C. Leclerc | Ferrari | 1:30.886 | 0.597 | 73 |
7 | N. Latifi | Williams | 1:31.672 | 1.383 | 132 |
8 | S. Perez | Red Bull | 1:31.682 | 1.393 | 117 |
9 | D. Ricciardo | McLaren | 1:32.215 | 1.926 | 52 |
10 | F. Alonso | Alpine | 1:32.339 | 2.050 | 128 |
11 | Y. Tsunoda | AlphaTauri | 1:32.684 | 2.395 | 57 |
12 | M. Schumacher | Haas | 1:32.883 | 2.594 | 87 |
13 | C. Sainz | Ferrari | 1:33.072 | 2.783 | 56 |
14 | N. Mazepin | Haas | 1:33.101 | 2.812 | 76 |
15 | L. Hamilton | Mercedes | 1:33.399 | 3.110 | 58 |
16 | S. Vettel | Aston Martin | 1:38.849 | 8.560 | 10 |
Show Comments