fbpx

Završen i drugi maratonski dan testova Formule 1

Drugi maratonski dan predsezonskih testova nije ličio na pustinjski reli, a najvredniji su napravili i preko 120 krugova

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

I vozači i timovi kažu da u predsezonskim testovima nije sve u brzini. To je sigurno tačno, mada je teško ne bacati pogled na tabele sa vremenima, mada je sigurno podjednako važno i koliko je ko kilometara uspeo da napravi, i koliko krugova „okrene“. Zbog toga se se danažnji dan za velik broj vozača pretvorio u trku izdržljivosti, isto kao i za njihove ekipe u garažama.

Foto; McLaren F1 Racing

Prepodnevnu sesiju na vrhu je završio popularni šaljivdžija i novopridošlica u tim McLaren Daniel Ricciardo. Odvezao je 52 kruga bez problema i na ručak otišao sa najboljim vremenom sesije. Međutim, popodnevna sesija nije išla tako glatko za McLaren, mada na kraju dana „Papaya yellow“ tim može biti zadovoljan. I Lando Norris je odvezao 52 kruga i završio sa trećim vremenom.

Foto: Alpine F1 Team

Tim koji je u oba dana pokazao mnogo nije nov ali je pod novim imenom. Za Alpine F1 Fernando Alonso je odvezao čitavih 128 krugova, na ručak otišao sa drugim vremenom, a poslepodnevni deo očigledno nije služio za jurenje za vremenom nego neki drugi program.

Foto: Alpine F1 Team

Sve do kraja drugog test dana Formule 1 Alonso je ostao na tvrdim pneumaticima. Prema komentarima sa staze, i to bivših F1 vozača, a sada komentatora, Alonso vozi kao metronom – tečno, precizno i samouvereno.

Photo by Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103130219 // Usage for editorial use only //

Po svemu sudeći od Honde se u poslednjoj sezoni može dosta očekivati. Oba tima koje pogone Honda pogonske jedinice rade kao sat, a pokazuju i brzinu. Iako je Sergio Perez imao problem sa oplatom motora koja je odletela, i verovatno nije presrećan postignutim vremenom, vezao je 117 krugova i imao prilike da se upoznaje sa Red Bullom.

Photo by Peter Fox/Getty Images// Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103130206 // Usage for editorial use only //

Za to vreme, junorski tim Alpha Tauri junački radi svoj posao. Yuki Tsunoda uči i niže krugove, a napravio ih je 57. Pobednik prošlogodišnje Monze bio je još vredniji i očekivano mnogo brži. Pierre Gasley je odvezao 86 krugova i postavio drugo najbolje vreme dana i to na srednje tvrdim pneumaticima.

Foto: Aston Martin Formula 1 Racing Team

Tim Aston Martin polovično može biti zadovoljan današnjim danom. Sebastian Vettel je sigurno željan i vožnje i otkrivanja tajni svog novog bolida, ali su „gremlni“ u njegovom (mercedesovom) menjaču učinili svoje.

Foto: Aston Martin Formula 1 Racing Team

Nemac je za svoje planirano prepodne odvezao samo 10 krugova. Za dizanje morala zelenom timu pobrinuo se Lance Stroll, koji je bez većih problema odradio praktično dužinu cele trke. Odvezao je 71 krug i postavio treće najbolje vreme.

Foto: Alfa Romeo Racing Team

Da li će Kimi Raikkonen najvećeg konkurenta imati u svom timu Alfa Romeo? Izgleda da hoće. Antonio Giovinazzi je odvezao skoro dve trke u pređenih 125 krugova, a na tabeli sa vremenima zauzeo sasvim pristojno peto mesto.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office – CHARLES LECLERC

Da li Ferrari ima stvarno novi motor, sa potpuno novim konceptom odvojene turbine od kompresora ili nema, pitanje je sad? Odgovor je – ne zna se, ali po oplati motora i vidljivom delu izduva izgleda da nema. Ono što ima, to je novi vozač, Carlos Sainz koji nije bio briljantan do ručka, ali je naparavio pristojnu kilometražu kroz svojih 56 krugova. Mnogo vredniji ali i brži bio je njegov timski kolega Charles Leclerc, sa 73 kruga i šestim najboljim vremenom.

Nicholas Latifi (CDN) Williams Racing FW43B. Formula One Testing, Saturday 13th March 2021. Sakhir, Bahrain.

Nicolas Latifi je u Williamsu odvezao najviše krugova – čak 132, i sa sedmin vremenom završio dan. Ne mora ništa da znači, ali Williams i juče i danas funkcioniše sasvim solidno i konstantno. Kolika mu je stvarna brzina, to ćemo tek otkriti za dve nedelje – na prvoj trci.

Photo by Mark Sutton / LAT Images/Haas Uralkali F1 Racing

I sin Legendarnog šampiona Michaela Schumachera Mick, bio je vredan i u svom Haasu odvezao 87 krugova, dok je njegov timski kolega Nikita Mazepin bio malo manje vredan sa 76 krugova, ali su obojica bili brži i efikasniji od sedmostrukog šampona Formule 1 i branioca titule.
Koliko god čudno zvučalo, za dno tabele zalepljeni su nosioci ukupno 11 titula šampiona sveta. Ser Lewis Hamilton je do ručka napravio relativno solidnih 58 krugova, ali sa bolidom koji ni blizu nije stabilan i upravljiv kao prošlogodšnji. Pred toga što je na kraju dana tri sekunde sporiji od najbržeg, uspeo je da izleti sa staze, i završi u pesku, zbog čega je sesija prekinuta.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Za utehu timu Mercedes-AMG je Bottasov učinak, koji je uz, za ovaj tim skromnih, 57 krugova, pred sam kraj sesize postavio najbolje vreme dana. Međutim, ne treba zaboraviti da je to Finac izveo na najmekanijim pneumaticima, i bio brži od Galeya za samo 0.124 sekunde.
Sutra je poslednji dan ovogodšnjih testova Formule 1, ako vremenske prilike, možemo očekivati i da će se potražiti najbrži mogući krugovi, mada su timovi više nego vešti u prikrivanju svoje stvarne brzine, pa čak ni ono št budemo sutra saznali ne treba uzeti zdravo za gotovo.

# Vozač Tim Vreme Zaostatak Krugova
1 V. Bottas Mercedes 1:30.289 57
2 P. Gasly AlphaTauri 1:30.413 0.124 86
3 L. Stroll Aston Martin 1:30.460 0.171 71
4 L. Norris McLaren 1:30.586 0.297 52
5 A. Giovinazzi Alfa Romeo 1:30.760 0.471 125
6 C. Leclerc Ferrari 1:30.886 0.597 73
7 N. Latifi Williams 1:31.672 1.383 132
8 S. Perez Red Bull 1:31.682 1.393 117
9 D. Ricciardo McLaren 1:32.215 1.926 52
10 F. Alonso Alpine 1:32.339 2.050 128
11 Y. Tsunoda AlphaTauri 1:32.684 2.395 57
12 M. Schumacher Haas 1:32.883 2.594 87
13 C. Sainz Ferrari 1:33.072 2.783 56
14 N. Mazepin Haas 1:33.101 2.812 76
15 L. Hamilton Mercedes 1:33.399 3.110 58
16 S. Vettel Aston Martin 1:38.849 8.560 10
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi Tesla Model S Shooting Brake skoro gotov

Britanska firma je skoro završila prvu „shooting brake“ tj. karavan verziju Tesla Modela S. ...

Škoda Enyaq iV spremna za septembar

Škoda će u Pragu predstaviti Enyaq iV svoje prvo potpuno električno SUV vozilo 1. ...

Hyundai predstavio svoj sportski SUV – Konu N

Hyundai je predstavio novog člana N porodice koji karoserijom pripada SUV segmentu, a performansama ...

Čime podmazivati turbo motor?

Čime podmazivati turbo motor? Sve ih je više, kapaciteti kartera sve manji, a zahtevi ...

Jaguar C-Type se vraća u vrlo ograničenom broju jedinica

Prošlo je 70 godina od kad je Jaguar C-Type prikazan, a engleski proizvođač će ...

Formula 1 – pol pozicija u Silverstoneu za Sainza

Formula 1 – pol poziciju za trku za Veliku nagradu Velike Britanije osvojio je ...