Skejtboard kao osnova platforme za električna vozila – ideja i nije tako nova ali nije našla široku primenu do sada
Da li platforma električnog vozila može ličiti na skejtboard, platformu sa točkovima u uglovima i ninimalnim instalacijama? Odgovor je – može. Ideja da se platforma vozila oslobodi sistema prenosa i dobrog dela instalacija nije nova. PSA Grupa i Delphi (a i General Motors) su još pre 20 godina počeli da rade na ideji “suvih uglova”, koji podrazumeva individualni pogon svakog točka, ali i elektromehaničke kočnice, bez hidraulike, jednog od najnepoželjnijih sklopova vozila, zahvaljujući i agresivnom kočionom fluidu. Pored eliminacije pomenutog, električno upravljanje bi oslobodilo vozilo i ozubljene letve, spona, stuba upravljača i još mnogo čega.
Svojom jednostavnošću, električno vozilo otvara vrata mašte inženjerima, a REE Automotive, izraelska firma sa bazom u Tel Avivu uveliko radi na otvaranju novog razvojnog centra, gde bi se nastavio rad na Reeboard i Reecorner tehnologiji univerzalne platforme za širok dijapazon vozila, od putničkih do lakih dostavnih.
Koncept Reecorner predviđa pakovanje pogonskog, kočionog i upravljačkog sistema u sam ugao potpuno ravne platforme, praktično šasije, koja je u osnovi baterija vozila. Nezavisno upravljanje znači da se svaki točak može zakrenuti do 45º, a pogon je zanimljivo rešen. Svaki točak ima sopstveni mali elektromotor visokog broja obrtaja malog obrtnog momenta u koji je integrisan inverter i mali višestepeni prenos sa reduktorom. Sistem podrazumeva jednu centralnu kontrolnu jedinicu, koja je zadužena za kočenje svakog točka pojedinačno. Čak je i sistem oslanjanja i upravljanja genijalno rešen smeštanjem najvećeg dela unutar točka.
Obzirom da je REE tehnološka a ne automobilska kompanija, sasvim sigurno će potražiti snažnog partnera koji bi našao primenu predloženih rešenja.
Show Comments