Ford Mustang GTD predstavljen sa 800 KS, trkačkim donjim postrojem i vrtoglavom cenom od preko 300.000$
Ford Mustang GTD predstavljen sa 800 KS, trkačkim donjim postrojem i vrtoglavom cenom. Razumljivo, Ford Mustang GTD je ograničena serija legendarnog modela, a jasno je i da GTD ne znači da ima dizel motor. Ford Mustang GTD je ništa drugo nego GT3 automobil legalan da drum, a svoju GTD oznaku diguje činjenici da se u SAD i IMSA šampionatu GT3 takmiči kao GTD klasa.
Iako je bilo spekulacija da će Ford Mustang GTD imati motor u sredini, izvor njegove snage je na svom mestu, pod prednjim poklopcem motora i to povelik. Ford Mustang GTD pokreće 5.2 litarski V8, čija snaga još uvek nijen precizno deklarisana ali se očekuje oko 800 KS, a time će postati najjači ikada serijski Ford Mustang. Crveno polje obrtomera je na 7.500 o/min, izduvni sistem je od laganog titanijuma, a agregat ma i sistem aktivnih ventila.
Da bi postigli idealan raspored mase vozila 50:50, Ford Mustang GTD ima transaxle konfiguraciju pogona, što znači da je osmostepeni DCT menjač pozadi, uz zadnji diferencijal, a prijenos snage od motora do menjača je uz pomoč kardanskog vratila izrađenog od ugljeničnih kompozita.
Ford Mustang GTD ima poluaktivni sistem ogibljenja, barem tako ga opisuje proizvođač. Moguće je podešavanje podešavanje tvrdoće ogibljenja i visina vozila od tla, pa se u Track modu vožnje Ford Mustang GTD spušta za čitavih 40 mm.
Prednje oslanjanje preko asimetričnih oscilujućih ramena, a Ford Mustangom GTD sigurno nećete na letovanje obzirom da nema prtljažnik. U zadnjem delu vozila, umesto prtljažnog prostora je zadnja osovina sa sistemom potisnih poluga, hidraulični sistem, sitem za hlađenje ulja u menjaču, a poseban uvodnih vazduha zadužen je da obezbedi dovoljno svežeg vazduha za hlađenje.
Ford Mustang GTD ima točkove prečnika 20 cola od kovanog aluminijuma, a Brembo karbon keramičke kočnice su strandardna oprema. A ugljeničnih vlakana ima mnogo na panelima karoserije Ford Mustang GTD kako bi se smanjila masa vozila. Doduše, deo toga je standardna oprema, dok se deo doplaćuje. Na prime, na spisku opcionala je i aerodinamički paket koji podrazumeva i aktivne aero elemente kao što su prednji flapsovi i zadnje krilo.
U kabini dominiraju Miko antilop, koža i ugljenična vlakna. Sedišta su Recaro, a zadnja klupa ne postoji. Opcionali podrazumevaju titanijum u 3D štampanoj tehnologiji papučice za promenu stepena prenosa, a titanijum za papučice, rotacini selektor i pločicu sa serijskim brojem vozila potiče sa penzionisanog lovačkog aviona Lockheed Martin F22 Raptor .
Greg Goodall šef programa Ford Mustang GTD kaže da je cilj jedostavan – što brže! Greg Goodall će biti najbrži Mustang ikada, u krug na Nurburgringu bi trebao da završi za manje od sedam minuta.
Za proizvodnju Ford Mustang GTD zadužen je Multimatic, delovi karoserije dolaziće iz Flat Rock pogona, a kompresorski V8 motor iz Dearborna. Ford Mustang GTD je predstavljen kao model za 2025. godinu, a prodaja će funkcionisati preko procesa prijava i odobravanja od strane fabrike, što je isti princip kao i za model Ford GT. Kao što se može pretpostaviti Ford Mustang GTD će biti papreno skup. Pominje se cena od 300.000 dolara i to tek kao početna, bez ijednog opocionala.
Show Comments