Grupa Renault i konzorcijum Veolia & Solvay će zajednički reciklirati baterije EV kada im istekne životni ciklus po principu zatvorenog kruga
Grupa Renault, jedan od ključnih igrača na tržištu automobila, sa ponosom najavljuje početak saradnje sa kompanijom Veolia, svetskim predvodnikom u području optimizovanog upravljanja resursima i Solvayjem, vodećom naučnom kompanijom. Cilj ovog partnerstva je da se omogući kružna ekonomija metala od kojih su sačinjene baterije električnih vozila, i to recikliranjem po načelu „zatvorene petlje”.
Postojeći konzorcijum Veolia i Solvay je nastao u septembru 2020., a sada je dodatno ojačan pionirskim statusom i iskustvima Grupe Renault u području kružne ekonomije baterija električnih vozila na kraju životnog veka. Izuzetnoj komplementarnosti ove saradnje je doprinelo iskustvo kompanije Solvay u području hemijske ekstrakcije metala od kojih su sačinjene baterije kao i desetogodišnje iskustvo kompanije Veolia u području rastavljanja i recikliranja litijum-jonskih baterija hidrometalurškim postupcima.
S obzirom na to da bi se broj električnih vozila u svetu u ovoj dekadi trebao povećati sa 10 na više od 100 miliona, strateški izazov je osigurati stalan i odgovoran pristup materijalima od kojih su izrađene baterije.
Upravo se zato novim partnerstvom nastoji uspostaviti siguran i održiv izvor nabavke strateškim metalima iz baterija, kao što su kobalt, nikal i litijum. Kako bi postigli zadati cilj, tri partnera će iskoristiti vlastite veštine i stručnost u svakom koraku lanca vrednosti, od prikupljanja baterija električnih vozila na kraju njihovog životnog veka do rastavljanja, ekstrakcije i prečišćavanja metala, kao i kroz poboljšanje postojećih mehaničkih i hidrometalurških postupaka reciklaže baterija. Upotrebom inovativne tehnologije koju su zajedno razvili Solvay i Veolia, strateški metali koji su do sada bili korišćeni samo za metaluršku primenu biće ekstrahovani i prečišćeni kako bi se postigla visoka čistoća i omogućila ponovna upotreba u novim baterijama. Takav sistem recikliranja u „zatvorenoj petlji” bi trebao da smanji emisiju ugljen-dioksida koju uzrokuje proizvodnja baterija budućih električnih vozila.
Tri partnera su već aktivno uključena u eksperimentalnu fazu koja uključuje uspostavljanje pokaznog postrojenja u Francuskoj u kojem će se sprovoditi ekstrakcija i prečišćavanje metala iz baterija električnih vozila na kraju njihovog životnog veka.
Show Comments