fbpx

Formula 1 – Aston Martin je baš spor!

Formula 1 je dobila još jednu zonu gde se odmerava, procenjuje i upoređuje brzina – vozilo bezbednosti

Foto: Aston Martin Media

Formula 1 je i pored jurnjave bolida dobila još jedno polje gde je počela da se odmerava i upoređuje brzina – vozilo bezbednosti. Više decenija unazad, zvanično vozilo bezbednosti Formuli 1 dostavlja Mercedes-Benz, a razumljivo je i da se oduvek radi o najsnažnijim AMG izdanjima koji god modeli se u sezoni koristili. Naravno, osim činjenice da je “Safety Car” zadužen da smiri strasti trkača kada se na stazi događa nešto što ugrožava bezbednost, radi se i o ozbiljnom sponzorskom paketu. Zbog toga, upoznajući poslovne poteze Lawrencea Strolla, nije čudo da se uz pojavu tima Aston Martin, kao druga marka vozila bezbednosti pojavio i Aston Martin, koji se na smenu sa Mercedesom pojavljuje na stazama širom sveta.

Foto: Aston Martin Media

Međutim, na trci u Australiji, Aston Martin je doživeo situaciju koju sigurno nije želeo. Naime, Max Verstappen je otvoreno kritikovao Bernda Maylandera (koji već decenijama vozi safety car u Formuli 1) da je previše spor u Aston Martinu. “Bilo je neverovatno, ne razumem zašto smo na pravcu gde nije bilo nikakve opasnosti vozili samo 140 km/h, to moramo da istražimo. Aston Martin je spor kao kornjača”, rekao je Verstappen posle trke. Naravno, problem je bio u činjenici da je većina bolida bila na najtvrđm pneumaticima, koji jako teško postižu i održavaju optimalnu temperaturu. Još jedan šamar Aston Martinu, osim poređenja sa kornjačom, aktuelni šampion F1 zadao je i kada je rekao da je Mercedes-AMG GT mnogo brži zato što ima bolju aerodinamiku.
Pobednik VN Australije Charles Leclerc je ipak bio malo umereniji i objasnio da je i on pomislio da kritikuje Maylandera: “Hteo sam da se žalim preko radio veze, ali kada sam video koliko Aston Martin klizi u krivinama, odustao sam, nisam želeo da stavljam dodatni pritisak na Maylandera”. Iskusni vozač vozila bezbednosti priznao je da je zahvalan Leclercu na takvom stavu i rekao – Bio sam na apsolutnom limitu automobila, ni pored najbolje volje, brže od ovoga nisam mogao.

Foto: Aston Martin Media

Sve skupa, kao da Aston Martinu nije dovoljno problema sa timom koji se muči, nego je i Vantage upoređen sa kornjačom. Ako je za utehu, vozači su se i ranije žalili na nedovoljnu brzinu vozila bezbednosti, što svoju osnovu ima u činjenici da su F1 bolidi toliko brži i imaju toliko bolje prijanjanjanje čak i od super sportskih automobila, da trkačima na stazi sve deluje presporo i nedovoljno da zagreju pneumatike.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dokle je automobil stigao sa elektrifikacijom?

Da li je auto industrija spremna za 2030. godinu kada će početi zabrane prodaje ...

Audi sa dve premijere na Salonu u Beogradu

Porsche SCG, je izlagač sa rekordnim brojem premijera na Salonu u Beogradu. Dve pripadaju ...

Gde je zapelo sa Mercedes-AMG One?

Ko se još seća Mercedes-AMG Project One, drumskog monstruma sa 1000 KS i pogonom ...

Nissan predstavio IMQ koncept crossover

Nissan je predstavio potpuno novi koncept, pod imenom IMQ, koji ujedno najavljuje i dizajn ...

“The Grand Tour” najavio svoju video igru

Radoznali ljubitelji video igara će uskoro moći da istražuju sa igrom zvanom “The Grand ...

Milan Belin novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila

Milan Belin novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Krajem maja, na izbornoj ...