fbpx

Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI – partner za družbu i službu

Volkswagen Caddy je među nama mnogo duže nego što se to čini, a u novoj petoj generaciji dobio je potpuno novu platformu

Volkswagen Caddy je jedan od onih nenametljivih “vrednica” koji je među nama već jako dugo. Verovatno bi se malo ko usudio reći da se rodio pre 40 godina, a pogotovo je teško se prisetiti da je svoju karijeru počeo u Americi, pa se tek dve godine kasnije doselio u Evropu. Još tada, za dostavno vozilo iskorišćena je platforma megaselera Golfa I, i Caddy je postao lako dostavno vozilo. Tokom 40 godina (čak 42, ako se računa 1979. kao premijerna godina) i četiri generacije, menjao je svoju osnovu (platformu) između Golfa, Pola, pa i kombinacije Tourana i Golfa, ali ono što je po korisnike mnogo važnije prilagođavan je potrebama i zahtevima kupaca, ali i parirao konkurenciji koja je pristizala sa svih strana.
Šta više, ovaj, takozvani M1 segment vozila bio je prinuđen da se razvija u dva pravca. Jedan tradicionalniji svakako je bilo tradicionalno kutijasto lako dostavno vozilo, veće ili manje nosivosti i veće ili manje zapremine tovarnog prostora. Drugi je bio zapravo komplikovaniji i ulogu višenamenskog vozila podigao na složeniji nivo. MPV, odnosno višenamensko vozilo je moralo da zadrži sve sposobnosti “radnog konja”, ali i da bude dovoljno udobno putničko vozilo. Teoretski, deluje da i nije neka nauka u teretno vozilo sa već raspoloživim velikim prostorom ubaciti sedišta i prozore i to je to. Priča je mnogo složenija – putnici mnogo više traže i očekuju nego palete sa robom. Uz sve to, MPV je došao u klasu gde se očekuje i udobnost i stil i udobnost na duge staze, ali i maksimalna bezbednost za putnike.
Nova peta generacija Volkswagenovog “multipraktika” postavljena je na novu osnovu koja nam je zapravo dobro poznata. Skraćenica MQB mnogo i često se pominje u okviru VW Grupe, što i nije nelogično. Modularna i prilagodljiva platforma razvijana je sa ciljem da uz potrebne modifikacije posluži kao osnova što većem broju modela. Jednostavnije rečeno, svoje prednje MacPherson oslanjanje i zadnju torzionu osovinu Caddy sada u potpunosti deli sa aktuelnim Golfom 8. Ono što je po potencijalnog kupca važniji podatak je povećan međuosovinski razmak sa 2.682 na 2.755 mm, što znači da je enterijer za još jednu stepenicu upotrebljiviji.
Volkswagen Caddy deluje veći nego što zapravo jeste. Sa svojih 4.5 metara zapravo i nije previše dugo vozilo, što znači da nema briga sa traženjem prostora za parkiranje. Šta više i prečnik okreta od 11.5 metara znači da je VW Caddy sasvim okretan u gradu. Razumljivo, visok je, sa svojih, bez par milimetara, 1.8 m ozbiljno visok, ali iako nezahvalnog kutijastog oblika karoserije deluje sasvim privlačno iz aspekta uloge putničkog vozila.
Bočne staklene površine potpuno poravnate sa karoserijom donose malo stila, a ujedno i smanjuju vrtloženje vazduha i popravljaju aerodinamiku. Šta više, sa 0.30 VW Caddy ima vrlo nizak koeficijent čeonog otpora koji je postignut novom formom rešetke hladnjaka i donjeg dela prednjeg odbojnika.
Prostor u kabini je ogroman, i upravo onakav kakav se očekuje od ovog segmenta “multipraktika” i evidentno je da su napravljeni i određeni kompromisi u kojima su pomešani putničko i dostavno vozilo. Armatura je kratka i uspravna kako bi potrošila što manje prostora, ali je dobila i praktičnu profilaciju kako bi na sebe mogla primiti razne sitnice, naravno, uz obavezu da se u krivinu ne ulazi naglo sa otvorenim prozorom, kako sve ne bi poispadalo iz vozila.
Naravno, šalu na stranu, u Volkswagen Caddyju se sasvim lepo može organizovati sa odlaganjem sitnica koje idu uz putnike. Sa druge strane, armatura je od tvrde plastike i za razliku od platforme nije preuzeta od Golfa. Predviđenja je da traje, ne očekuje preteranu negu, i bude deo vozila koji neće škripati i cvrčati već nakon par meseci od kupovine.
Prednja sedišta su odlično oblikovana i dimenzonisana i ekstremno dugih hodova, što svakako dopušta velik raspoloživ prostor, pa će se za upravljačem udobno smestiti i najniže i najviše osobe. I dalje će se po pitanju ergonomije osećati kao da su u putničkom vozilu osim ogromnog prostora koji ostaje od glave do krova vozila.
Prilaz do zadnje klupe je kroz dvoje kliznih vrata koja se potpuno uklanjaju sa puta i omogućavaju nesmetanu komunikaciju. Kao što se može pa i mora očekivati, ponuda prostora je odlična i za noge a pogotovo glave, pa visoke osobe pozadi uživaju po svim osnovama. Uzdužno pomeranje zadnjih sedišta ne postoji. Preklapanje sedišta je lako i jednostavno i omogućava preklapanje samo naslona zadnje klupe 60:40% ili, preklapanje kompletnih sedišta koje je moguće po istom odnosu.
Prtljažnik je ono zbog čega se kupuje ovaj segment automobila koji treba podjednako da zadovolji potrebe putničkog i lakog dostavnog vozila, uključujući i hobiste sa kabastom opremom. Pravilnog je oblika, ravnog poda i već u osnovnoj konfiguraciji zapremine preko 1m³, tačnije 1.213 litara, kada i dalje ima normalan smeštaj za pet osoba.

Maksimum koji je VW Caddy sposoban da ponudi po pitanju utovarnog prostora je 2.556 litara. Pored zapremine prostora, logično pitanje je i kolika je nosivost. Sa 650 kilograma nosivost je veća nego kod standardnog putničkog vozila. Pored toga nosivost krovnih nosača je 100 kilograma, a maksimalna težina prikolice (sa kočionim sistemom) je 1.500 kilograma.
Po pitanju instrument table i infotejmenta, Volkswagen Caddy je prešao u digitalnu eru, i većinu ovog dela tehnologije preuzima od Golfa 8, a u zavisnosti od nivoa opreme su dimenzije ekrana infotejmenta koje mogu biti 6.5”, 8,25 ili čak 10 inča. “Discover Media” paket u testiranom vozilu podrazumeva višenamenski ekran osetljiv na dodir od 10” i vrlo solidan audio sistem sa šest zvučnika.
Vozaču je na raspolaganju digitalna instrument tabla visoke rezolucije jednostavne i čitljive grafike sa izborom nekoliko konfiguracija prikaza. Digitalizacija podrazumeva i da je Caddy zadržao vrlo malo klasičnih prekidača, a i to malo što je ostalo zapravo su mikroprekidači osetljivi na dodir.
To znači, sistemima vozila komanduje se ili prekidačima na upravljaču ili dodirom na ekran. U praksi, potrebno je malo privikavanja i traženja potrebnih komandi kroz meni višenamenskog ekrana, ali kada se privikne, sve funkcije su vrlo jednostavne.
Šta se dobije kada se pomešaju platforma putničkog vozila i modifikovana karoserija dostavnog vozila? U ovom slučaju vozilo iznenađujuće prijatno za vožnju, pa za MPV čak i iznenađujuće prijatne vozne dinamike i preciznosti upravljanja. Pre svega za upravljačem se nađe izuzetno prijatan položaj pa duge rute ne predstavljaju nikakav napor. Ergonomija je odlična, a što u osnovnoj, što u dodatnoj opremi može se doći i do brojnih vozačkih i bezbednosnih asistencija, i to je značajan i koristan doprinos uvođenja novih tehnologija u VW Caddy. Masa praznog vozila je relativno skromnih 1.580 kg, pa agilnost i ne treba toliko ni da iznenađuje, uključujući i prijatno malo naginjanje visoke karoserije u krivinama.
Pogon testiranog modela je oznakom dobro poznati 2.0 TDI ali značajno modifikovan po pitanju ubrizgavanja goriva i katalitičkog sistema. Uz 102 KS isporučuje 280 Nm već od 1.400 o/min, a šestostepeni manuelni menjač, osim poslednjeg šestog stepena prenosa ima kratko raspoređene prenosne odnose kako bi se što bolje iskoristila raspoloživa snaga.
To znači da nema razloga ni potrebe ovaj motor terati u visoke obrtaje obzirom da je vozaču najveći deo potrebne snage dostupan već do 2.500 do 2.800 o/min. Volkswagenov dizel ima tradicionalno dobru kulturu rada, tako da je uprkos vrlo nezahvalnoj akustici kutijastog monovolumena buka u vožnji iznenađujuće niska. Iako nismo opteretili Caddy do maksimalno dozvoljene nosivosti, pretpostavljamo da je potrebno malo više i češćeg rada menjačem kada vozilo dohvati masu od 2.220 kilograma, kada 102 KS više ne predstavlja prevelik izvor sa viškom snage. Sa druge strane, ovo je ekonomična pogonska jedinica – bez problema prosečna potrošnja je malo preko 6 l/100 km.
Novi Volkswagen Caddy pete generacije je u odnosu na prethodnika doneo stvarna unapređenja prvenstveno po pitanju voznih osobina i bezbednosnih sistema, koja su ga značajno približila putničkom vozilu, bez da je žrtvovana upotrebljivost i funkcionalnost. Ponuda kaže da je za testirano vozilo potrebno izdvojiti 33,504.92 evra, u kojih je uračunato 6.088 evra dodatne opreme od čega su najkrupnije stavke ogromni stakleni krov, “Discover Media” sistem sa 10” ekranom i LED svetlosne grupe. Svakako, Volkswagen odavno ne pripada nižem platnom razredu, ali zato i u drugoj prodaji zadržava odličnu cenu. Na kraju, dobra vest je da se po N1 osnovi može ostvari povraćaj PDV-a, naravno za kupce koji pravno mogu da ostvare ovu pogodnost.

Model

Volkswagen Caddy 2.0 TDI

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.500/ 2.100/ 1.798
Međuosovinski razmak (mm) 2.755
Masa vozila (kg.) 1.580
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.220

Zapremina prtljažnog prostora (l)

1.213/ 2.556

Motor

2.0 TDI

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.968

Snaga pri o/ min. (KS/kW) 100/ 75 pri 2.750 – 4.400
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 280 pri 1.500 – 2.500
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

12.8

Maksimalna brzina km/h

175

Zapremina rezervoara (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.27.2

Cena testiranog modela 33,504.92 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan Concept 20-23 je samo za pistu

Nissan Concept 20-23 je samo za pistu, nastao je u Evropi i slavljenički je ...

Uz Virtual A stub Continental unapređuje bezbednost

Nova tehnologija se bavi sve većim problemom novih vozila, koja imaju proširene prednje stubove ...

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024 predstavlja svoja tehnološka rešenja koja čine strategije za ...

Lamborghini rasturio svoj rekord prodaje zahvaljujući Urusu

Lamborghini je saopštio da je 2019. bila njegova najbolja godina ikada po pitanju prodaje ...

Gunther Werks predstavio svoju viziju Porschea 993

Firma iz Kalifornije, pod imenom Gunther Werks, predstavila je svoju verziju karoserije Porschea 911, ...

WRC – trostruka pobeda za Toyotu u Japanu

WRC – trostruka pobeda za Toyotu u Japanu, a Elfyn Evans došao do svog ...