fbpx

Rosberg pobedio Hamiltona ali u Extreme E trci

Pobednik prvog ikada Extreme E takmičenja su Johan Kristoffersson i Molly Taylor za tim RXR Nica Rosberga

Laia Sanz/Carlos Sainz (ESP), Acciona | Sainz XE Team, leads Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing/ Foto: Extreme E mediacentre/Sam Bloxham

U blizini mesta Alula u Saudijskoj Arabiji održan je prvi trkački vikend potpuno novog Extreme E šampionata koji se vozi u električnim terenskim vozilima. Šampionat koji je okupio krem svetskog auto sporta pored samog takmičenja ima za cilj da skrene pažnju na zagađivanje planete i neophodnost brige prea planeti na kojoj živimo.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, Laia Sanz/Carlos Sainz (ESP), Acciona | Sainz XE Team, and Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44/ Foto: Extreme E Mediacentre, Sam Bloxham

Iako je u prvom trkačkom vikendu učestvovalo samo devet identičnih električnih off-road vozila, spisak šampiona i titula je beskonačan. Vlasnici timova su Nico Rosberg i Lewis Hamilton, vlasnici timova i vozači su Jenson Button, i Carlos Sainz, kada govorimo o bivšim i aktuelnim vozačima, a na startu su Chip Gannasi, Andretti United, ABT Cupra i Hispano Suiza.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing/ Foto: Extreme E Mediacentre, Sam Bloxham

Prvo takmičenje održano je u Saudijskoj Arabiji, u blizini grada Alula gde se tokom januara vozio Dakar Reli. Format takmičenja je dvodnevni. Krug u dužini od 8.8 oko kilometara svako vozilo je moralo da prođe dva puta u kvalifikacijama, iz kojih se prolazilo u polufinale i finale. Svako tim čine dva vozača, muškarac žena i u svakoj vožnji mora da nastupe oba vozača, ali po rasporedu koji sami odrede.

Catie Munnings (GBR)/Timmy Hansen (SWE), Andretti United Extreme E, Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, and Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44, line up ready for the start/ Foto: Extreme E Mediacentre, Sam Bloxham

Pred početak takmičenja svakako najveći favoriti bili su Sebastien Loeb i Cristina Guttierez, za tim X44 Lewisa Hamiltona, kao i Carlos Sainz i Laia Sanz za tim legendarnog reli vozača i pobednika Dakara. Prvog dana zbog prevrtanja Stephanea Sarazzana i Caludije Hartgen iz konkurencije su ispali tim Gannasi i ABT Cupra, a u polufinalne vožnje plasirala su se šest najboljih timova. Nakon vožnji u kvalifikacijama polufinalne vožnje su donele drugačiji format – tri vozila na startu B većih problema za finale su se plasrali timovi RXR Rosberga, i X44, dok je treće mesto u finalu u trci gubitnika koja se naziva “Luda trka” u finale ušao i tim Andretti United, za koju voze Timmy Hansen i Catie Munnings.

Foto: Extreme E Mediacentre/ Sam Bloxham

Finalna vožnja je ponovo značila tri vozila na startu, gde je kao i u polufinalima ogroman značaj imao sam start i prolazak kroz prvu krivinu, kao i vodeća pozicija zbog ogromne količine peska i prašine koja se podiže. Taktički se najbolje snašao aktuelni WRX šampion Johan Kristoffersson koji je drugačijom putanjom obezbedio vođstvo, koje je njegova timska koleginica Molly Taylor, australijska reli šampionka samo uvećala do kraja trke. Drugo mesto pripalo je timu Andretti Uniteted, a treće X44.
Sve skupa, prva trka Extreme-E šampionat, doneo je zanimljivo i dinamično takmičenje, i pokazala da u samom formatu ima dosta potencijala da privuče veliku pažnju. Naredni skup aktuelnih i bivših šampiona sveta zakazan je za 29. i 30. maj u Senegalu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Autonomna vozila – biznis milenijuma ili šarena laža?

Potpuno autonomna vozila stižu. Ako ne baš 2020, a ono sigurno do 2025. – ...

Audi Q5 dobio PHEV verziju dugačkog imena

Iza verovatno najdužeg mena modela u istoriji automobilizma krije se SUV ozbiljnih performansi i ...

Da li su bezbednosni sistemi skupi za popravku?

Zahvaljujući mnoštvu bezbednosnih sistema automobili su bezbedniji nego ikada, ali treba imati na umu ...

Volkswagen Buba puni 75 godina 27. decembra

Legendarna Volkswagen Buba, model proizvedenu u preko 21 milion komada 27. decembra proslaviće 75. ...

Elektirfikacija damoklov mač Formuli 1?

Da li će elektrifikacija automobila postati damoklov mač Formuli 1 i ugasiti je brže ...

G Klasa – malo po malo

G Klasa se otkriva malo po malo, kako se približava zvanična premijera u Detroitu ...