fbpx

Predstavljena četvrta generacija Škode Fabije

Škoda je zvanično predstavila četvrtu generaciju Fabije, na novoj platformi i veću nego ikada do sada

Nova, četvrta generacija Škode Fabije službeno je predstavljena, i definitivno zaslužuje da bude deklarisana kao novi model. Dok se neki drugi proizvođači “švercuju” sa malo utegnutim modelima deklarisanim kao potpuno novim, nova Fabija ima (skoaro) sve novo. Kao prvo, nakon dugo vremena skinuta je sa PQ platforme koju je koristila još od 1999. Sada je postavljena na aktuelnu MQB-A0 platformu Volkswagen Grupe, platformu na kojoj su VW Polo i Seat Ibiza. Kao drugo, po svemu sudeći, plan za Fabiju je da bude najprostraniji model u B segnemtu i da zapravo uradi sličan posao kao svojevremeno Octavija. Da se ne zaboravi, Škoda Octavija deklerativno pripada C segmentu iako je u osnovi veća od tipičnih predstavnika ovog segmenta, pa je samim tim u mogućnosti da ponudi više prostora nego svi ostali.
Sličnim putem ide nova Fabija. Produžena je za čitavih 111 mm, i na 4.108 mm, proširena je za 48 mm, a međuosovinski razmak produžen sa 2.470 na 2.564 mm. Proizvođač tvrdi da je naročito povećana ponuda prostora pozadi, kao i da je prtljažnik povećan za 50 litara, na 380 litara zapremine. Produžavanje karoserije donelo je još jednu značjnu korist – koeficijent čeonog otpora je sa dosadašnjih ne previše impresivnih 0,32 smanjen na 0,28, što bi, kako fabrika tvrdi već samo manjim otporom vazduha trebalo smanjiti potrošnju za 0,2 litre pri brzini od 120 km/h.
Razumljivo, do bolje aerodinamike se nije došlo samo produžavanjem karoserije, nego i brojnim “doterivanjima” ručki na vratima, spoljnjih ogledala, zadnjeg malog spojlera, i drugih elemenata u aero tunelu. Sad, to što pomalo liči na BMW Serije 1, neka je druga priča.
U novoj Škodi Fabiji je potpuno nova armatura sa novom digitalnom instrument tablom, infotejmentom, pa čak i Internet radijom. Integrisana SIM kartica omogućava bežično ažuriranje, wi-fi hot spot za sve u vozilu, i informacije o saobraćaju u realnom vremenu.
Među paketima opreme moći će se birati između čak tri veličine infotejmenta – od 6.2”, preko 8,2” do 9.0”, a najviše paket opreme imaće i kontrolu gestom i glasovne komande. Velika 10.25” instrument tabla takođe će biti među opcijama, kao što su grejano vetrobransko staklo i grejani upravljač.
U pogonskoj ponudi dizela više nema i sve opcije su benzinske. Polazna je atmosferski 1.0 sa 65 i 80 KS, uz koje ide petostepeni manuelni menjač. Sledeća pogonska stepenica je 1.0 TSI Evo, trocilindraš od 110KS uz koji ide šestostepeni manuelni ili DSG menjač sa sedam stepeni prenosa, a vrh ponude je obećavajući – 1.5 TFSI četvorocilindraš sa lepih 150KS, uz koji bi Fabija do 100 km/h trebala da ubrzava za 7.9 sekundi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Chery Tiggo 7 Pro

Test Chery Tiggo 7 Pro otkriva da kineski automobilski gigant u svom novom izlasku ...

Test Opel Grandland Hybrid

Test Opel Grandland Plug-in Hybrid doneo je vuka u jagnjećoj koži – miroljubivo dizajnirani ...

Bivši šef Mercedesa Jurgen Hubbert preminuo u 81. godini

Bivši šef Mercedes-Benza i čovek koji je pomogao pri lansiranju A-Klase i M-Klase, Jürgen ...

Novi Land Rover Defender postaje stvarnost

Land Rover radi zimske testove novim Defenderom Na snimcima koji stižu sa polarnog kruga ...

Alpine postaje odvojena električna sportska marka

Šef Renault Grupe želi da pretvori Alpine u električnu marku, ali je ipak oprezan ...

Ferrari patentirao rešenje za efikasan i čist V12 motor

Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i ...